کاغذ دیواری قرمز ، دکوراسیون خانه ای چشمگیر و داغ !

کاغذ دیواری قرمز ، دکوراسیون خانه ای چشمگیر و داغ !

کاغذ دیواری های همیشه نقش پررنگی و تاثیرگذاری بر دکوراسیون همه فضاهای داخلی داشته است. از دکوراسیون خانه گرفته تا فروشگاه ، سالن ها و فروشگاه ها. انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری همیشه چالش های خود را داشته است. با این حال برخی از افراد علاقه دارند تا انتخب رنگ منتخب برای دکوراسیون خانه شان بر مبنای علاقه خودشان باشد. بسیاری از افراد رنگ های گرم را دوست دارند و برخی از افراد از رنگ های سرد لذت می برند. برای آن دسته از افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند. پیشنهاد ما این است که به جای اینکه کل دیوارهای خانه را به رنگ سرتاسر قرمز دراورند از کاغذ دیواری های قرمز بهره ببرند. با پویانو همراه باشید تا با ایده هایی برای دکوراسیون خانه های قرمز با کاغذ دیواری آشنا شوید:

ویژگی های رنگ قرمز

اثر رنگ ها بر روحیه افراد تا حدودی امری ذهنی است که در مورد اشخاص مختلف نتایج متفاوتی در بر دارد. اما برخی از تاثیرات رنگ ها دارای معنای واحدی در سراسر جهان بوده و همواره با این معنای یگانه شناخته می شوند. رنگ قرمز نیز از این امر مستثنی نیست و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است.

رنگ قرمز در طیف های مختلف به عنوان یک رنگ گرم معرفی می شود که موجب برانگیخته شدن احساسات گوناگونی از هیجان و شادی گرفته تا خشم و عصبانیت می شود. رنگ های گرم تاثیر رنگ های سرد را خنثی نموده و یک فضای سرد و خشک را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل می کند.

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز در راس تمام رنگ های گرم قرار دارد. این رنگ از نظر فیزیکی نمادی از تحرک، پویایی، جوانی و از نظر روحی نماد شادی، استقامت و عزت نفس به شمار می رود. در واقع رنگ قرمز به نوعی نماد قدرت و پایداری است و انسان را به تحرکت و پویایی وا می دارد. در مکان هایی که نیاز به استقامت و تحرک وجود دارد استفاده از رنگ قرمز مناسب خواهد بود. زیرا رنگ قرمز به انسان اشتیاق، پایداری و پویایی می بخشد. به همین دلیل است که معمولا در لوازمی که متعلق به جوانان و نوجوانان است بیشتر از رنگ قرمز استفاده می شود.

رنگ قرمز در دکوراسیون خانه باعث می شود که شما فضایی گرم و پویا داشته باشید. این رنگ مناسب دکوراسیون خانه های ییلاقی و مناطق سردسیر است. در واقع اگر شما این رنگ را با توجه به اقلیم منطقه خود برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید فکری هوشمندانه انجام داده اید. پرا که در میزان مصرف انرژی هم تا حدی صرفه جویی کرده اید.

این رنگ خود به خود به انسان احساس گرما و انرژی درونی می بخشد. بنابراین بهتر است در دکوراسیون اتاق های های بزرگ و وسیع انتخاب شود. چرا که تا حدی دکور اتاق را ممکن است کوچکتر نشان دهد.

اجرای رنگ قرمز در طراحی داخلی روی سطح دیوار

یکی از جالب ترین ایده های به کارگیری قرمز در دکوراسیون داخلی، استفاده از آن به عنوان پوشش رنگی دیوار است. و چه ایده ای بهتر از اینکه ما با کاغذ دیواری رنگ قرمز را وارد خانه کنیم. کاغذ دیواری قرمز این ویژگی را دارد که اگر شما بعد از مدتی خسته شوید می توانید با کندن و نصب مجدد کاغذ دیواری صاحب یک دکوراسیون چدید شوید. از نظر ما رگ قرمز برای دیوار های خانه برای آن دسته از افرادی که عاشق رگ قرمز هستند ایده خوبی است. چرا که همواره رنگ قرمز روبروی دید آن ها قرار دارد و از این انتخاب خود همیشه راضی خواهند بود.

کاربرد کاغذ دیواری قرمز

کاغذ دیواری قرمز برای اتاق خواب

استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب در لحظه اول بسیار تاثیر گذار بوده و توجه ها را به خود جلب می کند، اما اگر انسان مدت طولانی در معرض نور قرمز قرار داشته باشد احساس ناراحتی کرده و دچار اضطراب می شود. رنگ قرمز که ابتدا انسان را به خود جلب می کند، بعد از مدتی عکس این اتفاق رخ داده و فرد را از خود دور می کند. سعی کنید از کاغذ دیواری های قرمز ملایم برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. از نظر ما استفاده از رنگ قرمز برای کاغذ دیواری اتاق خواب نسبت به انتخاب کاغذدیواری قرمز برای پذیرایی بهتر است.

کاغذ دیواری قرمز برای پذیرایی

کاغذ دیواری قرمز برای پذیرایی یک سالن پذیرایی ایده خوبی می تواند باشد به شرط آنکه شما عاشق قرمز باشید. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی دچار عدم رضایت شوید. اما کاغذ دیواری قرمز تیره می تواند انتخاب خوبی برای نمایش یک دکوراسیون لوکس و اشرافی باشد.

کاغذ دیواری رنگ قرمز تیره مانند کاغذ دیواری زرشکی ، کاغذ دیواری جگری ، کاغذ دیواری اناری و .. از این دسته از رنگ های طیف کاغذ دویاری قرمز هستند.

کاغذ دیواری قرمز برای نشیمن

پیشنهاد ما این است که کاغذ دیواری قرمز ملایم را برای کاغذ دیواری نشیمن انتخاب کنید. رنگ هایی مانند کاغذ دیواری قرمز مرجانی و .. می تواند مورد نظر شما قرار می گیرد.

کاغذ دیواری قرمز برای سرویس بهداشتی

البته که استفاده از کاغذ دیواری قرمز برای دکوراسیون سرویس بهداشتی آن قدر ها رایج نیست اما برخی از افراد دوست دارند برای بخشی از دیوار های سرویس بهداشتی مانند دیوار روبروی روشویی و یا دیوار رختکن ار کاغذ دیواری های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنند. این کاغذ دیوار ها می تواند برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک مورد استفاده باشد. با این حال استفاده از کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی پیشنهاد ما نیست مگر اینکه از انواع اروپایی آن که دارای ویژگی نصب محل مرطوب استفاده شود

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو