انواع سقف کاذب PVC ، هر آن چه از یک گزینه ایده آل می خواهید!

انواع سقف کاذب PVC

انواع سقف کاذب PVC ، هر آن چه از یک گزینه ایده آل می خواهید!

همان طور که احتمالا می دانید، سقف کاذب، سقفی است که در سطحی پایین تر از سطح سقف اصلی ساختمان جای می گیرد و از داخل فضا به خوبی دیده می شود. سقف های کاذب، تنوع زیادی دارند. حال این که امروزه با پیشرفت و جایگزینی مصالح ساختمانی، سقف های کاذب نوینی با عنوان انواع سقف کاذب PVC به عرصه ساختمان سازی وارد شده اند. این سقف های مدرن و امروزی، گزینه فوق العاده ای برای منزل شما هستند، آن هم با دلیل و منطق! اگر می خواهید بدانید چرا، کافی است تا پایان این مطلب با پویانو همراه شوید.

جنس سقف کاذب می تواند از چوب، گچ، مواد معدنی آلومینیوم و صد البته پی وی سی باشد. در گذشته، رایج ترین متد برای نصب سقف کاذب، استفاده از گچ و رابیتس بود که به خاطر تحمیل وزن بالا به سقف اصلی و همچنین ایجاد ایجاد آوار های خطرناک در شهرهای زلزله خیز، کم کم میل به استفاده از آن در کشور های پیشرفته کاهش پیدا کرد. استفاده از این نوع سقف ها در کشورهای در حال توسعه نیز به همین شکل در حال منسوخ شدن است.

کدام سقف کاذب و چرا؟

عوامل مختلفی روی انتخاب سقف کاذب تاثیر دارند. به عنوان مثال، نیاز یا عدم نیاز به دسترسی به پشت سقف، خشک یا مرطوب بودن فضای مورد نظر، نوع کاربری فضا، نحوه نورپردازی سقف و حتی لاکچری بودن دکوراسیون مورد نظر. برای پیدا کردن بهترین گزینه، باید ابتدا عوامل فوق را در نظر گرفته و سپس خصوصیات انواع سقف کاذب را بررسی نمایید.

درباره سقف کاذب PVC

طرح های گوناگون سقف کاذب پی وی سی با توجه به نوع کاربرد، ساخت و عرضه می شوند. این سقف ها معمولا در دو نوع پنل پی وی سی و تایل های 60*60 ارائه می گردند که در ادامه با آن ها بیش تر آشنا خواهید شد.

انواع سقف کاذب PVC از لحاظ ساختار

  • سقف کاذب PVC سفید و چاپی
  • سقف کاذب PVC روکش دار
  • سقف کاذب PVC با روکش هات استمپ
  • سقف کاذب PVC با روکش مخمل

مزایا

مزایای استفاده از سقف کاذب PVC به شرح زیر هستند:

  • کمک به زیباسازی فضای مورد نظر
  • بهره مندی از قابلیت شستشو
  • عایق و مقاوم در برابر حرارت و صدا
  • انعطاف پذیری فوق العاده در زمان تولید
  • از نظر پوشاندن تجهیزات ساختمانی
  • دسترسی راحت به تاسیسات و دیگر موارد
  • بهره مندی از مدل ها و رنگ های متنوع

حالت های سقف کاذب PVC

همان طور که پیش تر گفته شد، سقف کاذب PVC در دو نوع تایل و پنل عرضه می شود:

تایل PVC

سقف کاذب شبکه ای مربع شکل، جزو پرکاربردترین سقف های کاذب است. زیرسازی این نوع سقف در  ابتدا با پروفیل های سپری آلومینیومی و گالوانیزه به شکل شبکه های 60*60 سانتی متری صورت می گیرد و سپس تایل ها در محل قرار می گیرند. این نوع سقف، مزایای مختلفی چون نصب سریع و ساده، ضد آب بودن، فراهم نمودن دسترسی راحت به تاسیسات پشت سقف، بهره مندی از طرح های مختلف و قابلیت نصب انواع دریچه و چراغ را در بر می گیرد. جالب است بدانید که می توان این تایل ها را به شکل ترکیبی با انواع دیگر سقف های کاذب به کار برد.

پنل PVC

پنل های روکش دار با بهره مندی از طرح ها و رنگ های متنوع و بی نظیر برای پوشش سقف به کار می روند. استفاده از این پنل ها بهترین راه جهت نازک کاری ساختمان های مختلف است. در ضمن، پنل PVC قابلیت اجرا روی دیوار های ناهموار و گچکاری شده را نیز دارد. پنل های مذکور، یکی از بهترین جایگزین ها برای پنل های دیوارهای چوبی چندلایه هستند و از آن جا که عمر مفید طولانی دارند، شما را از صرف هزینه های اضافه برای تعمیر و بازسازی دیوارها رها می سازند. این پنل ها از قابلیت تنظیم بهره مند هستند و نصب آن ها می تواند به صورت افقی یا عمودی و با زاویه های مختلف روی انواع سطوح صورت گیرد.

در ادامه می توانید مجموعه تصاویری از قطعات سقف کاذب را مشاهده نمایید.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری