انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب، بهترین لباس برای محل آرامش شما !

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب، بهترین لباس برای محل آرامش شما !

زمانی که برای تغییر دکوراسیون منزلمان تصمیم گیری می کنیم، نخستین گزینه ای که به ذهن بیش ترمان می رسد، تهیه یک پوشش یا لباس جدیدو یا انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب برای دیوارهای اتاقمان است. درست همان گونه که یک لباس خوب و برازنده، شما را زیباتر نشان می دهد و حتی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می گردد، انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب نیز، به شرط پیروی از اصولی و مشورت با متخصصین این حوزه، زیبایی دکوراسیون اتاق خوابتان را چند برابر خواهد کرد و زیبایی اتاق خواب شما روی روحیه تان اثر می گذارد. می خواهید بدانید چطور می شود یک لباس خوب برای این فضای مهم انتخاب کرد؟ اگر این طور است، همراه ما باشید.

کاغذ دیواری را در هر فضایی که خبری از حضور آب و رطوبت در آن نباشد، می توان به کار برد. همه ی ما روی انتخاب این پوشش برای نشیمن و پذیرایی منزل خود زمان زیادی می گذاریم. درست است که زیبایی نشیمن از اهمیت زیادی برخوردار است، اما آیا تا به حال، به داشتن یک اتاق خواب زیبا و دوست داشتنی هم این قدر اهمیت داده اید؟

اتاق خواب جزو خصوصی ترین فضاهای خانه به شمار می رود. این فضا محل استراحت و آرامش شماست و همان جایی از خانه است که باید استرس ها و خستگی های روزمره را از شما دور کرده و خواب شیرین و آرامی را برایتان رقم بزند. بنابراین، اتاق خواب، لایق بهترین دکوراسیون و طبیعتا زیباترین کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری اتاق مستر

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق مستر یا همان اتاق خواب اصلی خانه، پیش از هر چیز باید تناسب آن با سرویس خواب را در نظر گرفت. اگر میان طرح و رنگ کاغذ دیواری و سرویس خواب شما هارمونی وجود نداشته باشد، هرج و مرج بصری به وجود می آید و این اصلا برای محیط اتاق خواب مناسب نیست.

همه از فضای اتاق خوابشان انتظار تمرکز و آرامش دارند. بنابراین طرح های ساده با تم رنگی خنثی از بهترین گزینه ها هستند. به طور کلی در رابطه با انتخاب طرح های شلوغ، خصوصا در اتاق خواب باید محتاط بود، چرا که انرژی و حرکتی موجود در طرح های شلوغ، فضا را بیش از حد پویا کرده و از احساس سکون و آرامش می کاهند. همین امر، سبب کوچک تر به نظر رسیدن فضا نیز می شود.

با این حال، اگر یکی از این طرح های شلوغ، دلتان را برد و واقعا به انتخاب آن علاقه پیدا کردید، پیشنهاد ما این است که آن را تنها روی یکی از دیوارهای اتاق که بهتر است دیوار کانونی باشد، نصب نمایید و وجوه اطراف آن را با گزینه ای از همان تم رنگی، ولی دارای طرح ساده پوشش دهید. و اما دیوار کانونی چه دیواری است؟ به طور معمولف دیوار پشت تخت به عنوان دیوار کانونی شناخته می شود و دیگر دیوار ها فرعی تلقی می شوند

کاغذ دیواری اتاق مهمان

اتاق پذیرایی و اتاق مهمان ، به نوعی با هم ارتباط دارند. البته این بدان معنا نیست که باید از کاغذ دیواری های یکسان برای پوشش دیوارهای هر دو استفاده کنید، اما از نظر ارتباط کاربری، پیشنهاد می شود از یک تم رنگی مشابهی برای هر دو بهره بگیرید.

کاغذ دیواری اتاق نوجوان

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق نوجوان ها باید با رعایت تناسبات رنگی و پرسیدن نظر فرزندتان، انجام شود. با توجه به این که نوجوان، در برهه ی سنی خاص و متفاوتی قرار دارند، علایقشان ممکن است به سمت چیزهایی برود که حتی فکرشان را هم نمی کنید! به طور کلی، پسرها در نوجوانی، بیش تر رنگ های تیره و طرح های اسپرت را می پسندند. این در حالی است که اغلب دخترها در سن نوجوانی به رنگ های شاد و جیغ علاقه منده تسند. برای کاغذ دیواری اتاق نوجوان می توان از طرح های هندسی و جئومتریک هم استفاده کرد.