انتخاب رنگ مبل : این نکات را برای مبلمان منزل جدی بگیرید!

انتخاب رنگ مبل : این نکات را برای مبلمان منزل جدی بگیرید!

انتخاب رنگ مبل به نظرتان چالش برانگیز می آید؟ اتفاقا خیلی هم ساده خواهد بود، اگر اولویت های خود را بشناسید! برای این که بهترین رنگ مبل را انتخاب کنید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. جمع بندی نکات و اولویت بندی آن ها بر اساس میزان اهمیتی که دارند به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری بگیرید. در این مطلب، اصول انتخاب رنگ مبل را با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

اندازه فضا را ملاک قرار دهید

اندازه فضایی که می خواهید مبلمان را در آن بچینید خیلی اهمیت دارد. اگر نشیمن بزرگی دارید، دست تان برای انتخاب رنگ باز است و می توانید به سراغ گزینه های تیره تر هم بروید، اما اگر فضای نشیمن تان کوچک است، پیشنهاد می کنم از رنگ های روشن استفاده کنید تا محیط دلباز و بزرگ تر به نظر برسد.

به نور محیط توجه کنید

جدا از اندازه فضایی که مبل ها در آن چیده می شوند، میزان نوری که فضا دارد نیز خیلی مهم است. یک فضای روشن را می توان با هر رنگی از مبلمان چیدمان کرد، اما اگر فضای نشیمن تان تاریک است و نور زیادی ندارد، بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنید. رنگ هایی مثل سفید و شیری، نور را منعکس کرده و فضا را روشن تر جلوه می دهند.

تمیزی مبل را در نظر بگیرید

این خیلی مهم است که تا چه حد به تمیز بودن سطح مبل ها اهمیت می دهید. به طور معمول، مبل های نشیمن شما مدام مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است به خاطر همین موضوع، سریع جرم بگیرند. اگر می خواهید مبل ها را برای مدت طولانی تری نگه دارید، بهتر است دور رنگ های روشن را خط بکشید. رنگ های تیره تر کثیفی را کم تر نشان می دهند و از این لحاظ اولویت دارند.

رنگ های خنثی را انتخاب کنید

اگر نمی دانید چطور رنگ مبل ها را با دیگر قسمت های دکوراسیون ست کنید، به سراغ رنگ های خنثی بروید. این رنگ ها تقریبا با هر رنگی به خوبی ست می شوند و ظاهر شیک و بسیار زیبایی به منزل شما می دهند. با انتخاب مبل هایی به رنگ خنثی می توانید مطمئن باشید که پس از تغییر مبلمان و لوازم دکوری منزل خود همچنان می توانید آن ها را استفاده کنید.

در انتخاب رنگ مبل روحیات خودتان را اعمال کنید

جدا از همه نکاتی که گفته شد، خیلی خوب است که به سلیقه و روحیات خودتان هم توجه داشته باشید. اگر دوست داشته باشید، می توانید رنگ های شاد را نیز مورد نظر قرار دهید. این به خود شما بستگی دارد که می خواهید فضای نشیمن را به عنوان محلی که بیش تر وقت خود را در آن می گذرانید، چگونه و با چه رنگی چیدمان کنید، پس نظر خودتان را حتما روی تصمیم نهایی اعمال کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو