اصول انتخاب تخت خواب برای دکوراسیون اتاق

اصول انتخاب تخت خواب برای دکوراسیون اتاق

تخت خواب از مهم ترین وسایل اتاق خواب به شمار می رود. انتخاب تخت خواب مناسب، عوامل بسیار زیادی را در بر می گیرد. شما در هنگام انتخاب تخت خواب باید به سبک دکوراسیون، فضای موجود، ارتفاع سقف از زمین، حریم خصوصی مورد نیاز و موارد دیگری توجه کنید که در این مطلب در کنار معرفی انواع مختلف تخت به آن ها پرداخته خواهد شد. همراه پویانو باشید.

اصول انتخاب تخت خواب برای دکوراسیون اتاق

شاید شما طرفدار تخت های ستون دار باشید. فریم این تخت ها به تاج محدود نمی شود و معمولا شامل یک مکعب است که حداقل سه وجه آن باز است. وجهی که به دیوار می چسبد می تواند وجود داشته یا نداشته باشد. وجهی که روی زمین قرار دارد نیز همیشه بسته است و وجه فوقانی که رو به سقف دارد نیز اصولا باز است، مگر این که با پرده پوشیده شود.

تخت های ستون دار مثل یک اتاقک کوچک در گوشه ای از اتاق خواب شما جای می گیرند و از آن جا که عموما پرده می خورند، حریم شخصی را تقویت می کنند.

تخت های بازشو

تخت های بازشو از تخت هایی هستند که این روزها جای خود را در میان دیگر انواع تخت به خوبی باز کرده اند و تا حد زیادی شناخته شده اند. این تخت ها با این هدف طراحی و ساخته شدند که چیدمان اتاق خواب یا فضای استراحت در منزل را برای کسانی که با کمبود فضای کافی مواجه هستند، راحت تر سازند. بنابراین، اگر شما اتاق خواب کوچکی دارید و نمی دانید چگونه قرار است یک تخت خواب را در فضای آن جای دهید، می توانید به سادگی از تخت های بازشو استفاده کنید. این تخت ها در زمان بسته شدن به دیوار تکیه می دهند و هر موقع که بخواهید به راحتی باز می شوند.

استفاده از تخت های چرخ دار یا کشویی است.

راه حل مفید دیگری که برای حل مشکل کمبود فضا در اتاق خواب ارائه می شود، استفاده از تخت های چرخ دار یا کشویی است. این تخت ها متحرک هستند و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد. اگر فضایی در اتاق خواب دارید که می تواند یک تخت را زیر خود جای دهد، خوب است نگاهی به این نوع تخت ها بیندازید. تخت های چرخ دار به سادگی تمام به زیر فضای مورد نظر می روند و هر زمان که به آن ها احتیاج دارید بیرون می آیند و محل خواب شما را فراهم می سازند.

 انواع تخت هایی که می توانند دکوراسیون اتاق شما را تشکیل دهند، تخت های پالت دار هستند

و اما سری بعدی از میان انواع تخت هایی که می توانند دکوراسیون اتاق شما را تشکیل دهند، تخت های پالت دار هستند. این تخت ها با کنار و روی هم قرار گرفتن تعدادی پالت ساخته می شوند. ممکن است پالت ها به سادگی قابل جداسازی باشند یا به صورت یکپارچه نصب شده باشند. خوبی این تخت ها به این است که شما خودتان هم می توانید با اتصال چند پالت بزرگ به یکدیگر آن ها را بسازید. فرم و ظاهر این تخت ها تا حد زیادی به سبک روستیک بر می گردد.

چنین تخت هایی مرتفع هستند و فضای زیر آن ها جای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است.

یک سری از تخت ها هستند که به جای مستقیما قرار گرفتن روی سطح زمین، روی یک فضای طاقچه مانند یا کشودار قرار می گیرند و به همین دلیل تا حد زیادی از سطح کف اتاق فاصله دارند. این تخت ها معمولا در طراحی یکپارچه اتاق خواب و خصوصا زمانی که فضا کافی نیست و شما می خواهید از حداقل فضای موجود در اتاق خود بیش ترین استفاده را ببرید، به کار می آیند. چنین تخت هایی مرتفع هستند و فضای زیر آن ها جای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است.

 یک یا چند پارتیشن یا پنل، تخت ها را از محیط سایر بخش های اتاق جدا می کند.

نوع دیگری از تخت ها به گونه ای طراحی و اجرا می شوند که یک یا چند پارتیشن یا پنل، آن ها را از محیط سایر بخش های اتاق جدا می کند. این تخت ها ظاهر عجیب و غریب یا خاصی ندارند و تنها تفاوتی که با یک تخت عادی دارند در این است که دید به آن ها از سایر نقاط اتاق خواب محدود می شود و حریم خصوصی آن ها به خوبی تعریف می شود. بعضی از پنل ها یا پارتیشن های مورد استفاده در اجرای این تخت ها کشویی هستند و به راحتی کنار زده می شوند.

تخت خواب را می توان با نصب پرده نیز از بخش های دیگر اتاق جدا کرد

اگر به دنبال ایجاد حریم برای فضای خواب خود هستید و می خواهید به گونه ای تخت خواب خود را از سایر قسمت های اتاق جدا کنید، اما نمی خواهید به سراغ تخت های ستون دار یا دارای پارتیشن و پنل بروید، می توانید با راه ساده تری به نتیجه برسید. تخت خواب را می توان با نصب پرده نیز از بخش های دیگر اتاق جدا کرد. خوبی پرده ها به این است که به راحتی کنار زده می شوند و حتی اگر بخواهید می توانید آن ها را کاملا جدا کنید و تخت را به حالت عادی برگردانید.

. تخت های فلت از جمله تخت های مدرن به شمار می روند

این روزها نوع جدیدی از تخت ها عرضه شده اند که فلت هستند. تخت های فلت از جمله تخت های مدرن به شمار می روند که ساخت آن ها بدون استفاده از تزیینات و فرم های خاص صورت می گیرد. این تخت ها ظاهری کاملا ساده دارند و با دکوراسیون های مینیمال به خوبی هماهنگ می شوند. تخت های فلت و مینیمال به خاطر ظاهر ساده خود برای اتاق خواب های کوچک مناسب هستند، زیرا به مراتب فضای بسیار کم تری را اشغال می کنند.

با استفاده از یک پلکان کوچک، تخت خواب خود را کمی ارتفاع دهید و آن را بالاتر از کف اتاق قرار دهید.

شاید شما هم اتاق خواب هایی را دیده باشید که فضای خواب آن ها با چند پله از دیگر قسمت ها جدا می شود. اگر سقف اتاق شما به اندازه کافی ارتفاع دارد و اتاق تان دلباز است، شاید اضافه کردن دو یا چند پله به آن بد نباشد. شما می توانید با استفاده از یک پلکان کوچک، تخت خواب خود را کمی ارتفاع دهید و آن را بالاتر از کف اتاق قرار دهید. این نوع دکوراسیون بیش تر به خاطر ظاهری که دارد مد نظر قرار می گیرد و عملکرد چندان خاصی ندارد.

 سبک ژاپنی ها در تعریف فضای خواب

اگر فضای خواب ژاپنی ها را دیده باشید، حتما می دانید که در دنیای آن ها از تخت خواب خبری نیست. ژاپنی ها طبق سنتی که دارند، رخت خواب خود را روی زمین پهن می کنند. این سبک ژاپنی ها در تعریف فضای خواب به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و به همین خاطر است که خیلی ها ارتفاع تخت خواب های خود را به قدری کاهش داده اند که تقریبا هم سطح زمین به نظر می رسند. این هم می تواند برای کسانی که استفاده از تخت های مرتفع را دوست ندارد، گزینه خوبی باشد.

یک نردبان کوچک می تواند راه رسیدن به فضای خواب از کف اتاق باشد.

قبلا گفته شد که می توان تخت خواب را با استفاده از چند پله بالاتر از کف اتاق قرار داد. حال به روش مشابهی اشاره می کنیم که در آن به جای استفاده از پله از نردبان استفاده می شود. یک نردبان کوچک می تواند راه رسیدن به فضای خواب از کف اتاق باشد. البته باز هم باید به این نکته مهم اشاره کرد که این نوع دکوراسیون بیش تر در مواردی توصیه می شود که ارتفاع سقف اتاق از زمین کافی است. در غیر این صورت با نزدیک شدن بیش از حد تخت خواب به سقف، فضای اتاق خفه خواهد شد.

نوع دیگری از تخت ها نیز وجود دارد که کنار خود دارای یک قفسه هستند

نوع دیگری از تخت ها نیز وجود دارد که کنار خود دارای یک قفسه هستند. این قفسه می تواند دور فریم تخت نیز قرار بگیرد. اگر می خواهید کشوها، قفسه ها و تخت خواب شما جمع و جور باشند و فضای زیادی را اشغال نکنند، می توانید همه آن ها را به صورت یک مجموعه در کنار هم تعریف کنید. این کار باعث می شود بتوان از فضای باقی مانده برای دیگر منظورها استفاده کرد. همچنین می توان فضای بازتری را در اتاق خواب تجربه کرد.