اصول فنگ شویی و اشتباهات رایجی که باید از آن ها دوری کنید!

اصول فنگ شویی

اصول فنگ شویی و اشتباهات رایجی که باید از آن ها دوری کنید!

بسیاری از ما به فنگ شویی اعتقاد داریم و مایل هستیم اصول فنگ شویی را در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببریم. اطلاعاتی که بیش تر مردم از فنگ شویی دارند، مواردی هستند که از این سو و آن سو شنیده اند. مسلم است که اگر اطلاعات مرتبط با فنگ شویی از منبع موثقی به دست نیامده باشند، احتمال مرتکب شدن اشتباه را افزایش می دهند. موضوعی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت نیز همین اشتباهات است که شاید برخی از شما ندانسته آن ها را مرتکب شده باشید یا در آینده مرتکب شوید. اگر دوست دارید این اشتباهات مرسوم را بشناسید و از آن ها دوری کنید، پیشنهاد می کنم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اصول فنگ شویی و اشتباهات رایجی که باید از آن ها دوری کنید!

مقدمه

اشتباهات فنگ شویی و خطاهای رایج در آن، مواردی می باشند که ممکن است در حین پیاده سازی اصول فنگ شویی رخ دهند. اما فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی، چیزی است که احتمالا همه شما نام آن را شنیده اید. تقریبا هر کسی که به تاثیر انرژی و این گونه مباحث در زندگی باور دارد، فنگ شویی را نیز به عنوان مجموعه اصول مفید در این رابطه می شناسد. اما اگر بخواهیم تعریف کامل و مختصری از فنگ شویی ارائه دهیم، می توانیم بگوییم که فنگ شویی، مجموعه استانداردها و اصولی است که از زمان چین باستان به وجود آمده است.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی، اصولی را بیان می دارد که با کمک عناصر طبیعی در راستای ایجاد بیش ترین میزان هارمونی و تعادل در فضای منزل و هر فضایی که در آن وقت می گذرانیم، عمل می کند. به طور معمول، افرادی از اصول فنگ شویی بهره می گیرند که قصد دارند بیش ترین مقدار انرژی مثبت و احساس آرامش و طراوت را در محل زندگی خود تجربه کنند. بنابراین، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایل هستند با کم ترین هزینه، موفق به ایجاد تغییر جو و حس و حال منزل خود شوند، فنگ شویی می تواند بهترین گزینه ای باشد که پیش رویتان قرار دارد.

، افرادی از اصول فنگ شویی بهره می گیرند که قصد دارند بیش ترین مقدار انرژی مثبت و احساس آرامش و طراوت را در محل زندگی خود تجربه کنند.

اصول و استانداردهای فنگ شویی، همان قدر که کاربردی و مفید واقع می شوند، نیازمند حساسیت به خرج دادن و دقت زیاد نیز می باشند. این به قدری اهمیت دارد که حتی کوچک ترین اشتباه در پیاده کردن اصول فنگ شویی می تواند به شکست شما در انجام پروژه دلخواه گردد و نتیجه آن، ایجاد فضایی می شود که به جای انرژی مثبت، پر از انرژی منفی می باشد. مسلم است که افرادی که با اصول فنگ شویی زندگی نکرده اند و آن ها را همه وجود خود حس ننموده اند، ممکن است در ابتدای کار خود با اشتباهاتی در اجرای این اصول مواجه شوند.

به هر حال، ما نه چینی هستیم و نه با آداب و رسوم چینی ها بزرگ شده ایم. طبیعی است اگر ندانیم اصولی که از فرهنگ و اعتقادات کشور چین برخاسته، چگونه و به چه صورت، درست و بدون نقص اجرا می شود. اما لازم نیست در این رابطه نگران باشید. اشتباهاتی که در فنگ شویی رخ می دهند را می توان رفع و اصلاح نمود و به نتیجه ایده آل و مطلوب رسید. قصد ما نیز در این مطلب، همین است که شما را با این اشتباهات رایج آشنا کنیم تا بهتر و حرفه ای تر به پیاده سازی اصول فنگ شویی در فضای منزل خود بپردازید.

قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

نخستین اشتباه رایجی که بیش تر افراد، مرتکب آن می شوند، به کار بردن وسایل الکترونیکی و خصوصا تلویزیون در فضای اتاق خواب است. اکثر ما دوست داریم در فضای اتاق خود یک تلویزیون شخصی داشته باشیم تا پیش از خواب و در مواقع دیگر به تماشای آن بنشینیم، اما باید توجه داشت که اتاق خواب، محلی برای استراحت است.

این فضا نیازمند حداکثر میزان آرامش است و وسایلی مانند تلویزیون، ضبط، موبایل، باند و این گونه موارد، آرامش ما را در این فضا بر هم می زنند. یکی از اصول مهم فنگ شویی، عدم به کار بردن وسایل الکترونیکی در فضای اتاق خواب می باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، وسایل الکترونیکی خود را در اتاق خواب قرار ندهید تا احساس بهتری در زمان استراحت داشته باشید.

نصب کردن آینه در ورودی منزل

نصب کردن آینه در ورودی منزل

آینه یکی از تاثیرگذارترین ملزومات موجود در فضای منازل است. این جزء جدانشدنی، تاثیرات مثبت زیادی را بر دکوراسیون داخلی می گذارد. بیش تر افراد در انتخاب بهترین محل جهت نصب آینه با شک و تردید رو به رو می شوند و در اکثر مواقع، محلی را برای قرار دادن آینه انتخاب می کنند که ابدا محل مناسبی نیست. به عنوان مثال، ورودی منزل، یکی از بدترین بخش ها برای نصب آینه است، اما متاسفانه مشاهده می شود که افراد زیادی این کار را انجام می دهند.

این یکی از رایج ترین اشتباهات فنگ شویی است. پیشنهاد ما این است که آینه را جایی نصب کنید که درب ورودی قرار نداشته باشد، زیرا در اصول فنگ شویی ذکر شده که با نصب آینه در نزدیکی و رو به روی درب های ورود، انرژی مثبتی که وارد خانه می شود با برخورد به سطح آینه منعکس شده و به بیرون از خانه می رود. مسلما این امر سبب کم شدن شادابی و انرژی مثبت محیط زندگی شما می گردد.

قرار دادن آکواریوم در اتاق و آشپزخانه

قرار دادن آکواریوم در اتاق و آشپزخانه

همه ما می دانیم که آب، یکی از عناصر مثبت و خوب در فنگ شویی به شمار می رود. این عنصر، انرژی بسیار خوبی را به همراه دارد، ولی به کار بردن آن در فضای اتاق خواب های منزل و آشپزخانه به جای اینه که نتیجه خوب و دلخواه شما را داشته باشد، برعکس عمل خواهد کرد، زیرا در این دو فضا، استفاده از عناصری به نام زمین و آتش پیشنهاد شده است. از این رو، آکواریوم ها که اقلامی در ارتباط با آب هستند را نباید در فضای اتاق خواب یا آشپزخانه قرار داد.

این موضوع درباره دیگر اقلامی که با آب سر و کار دارند نیز صدق می کند. به عنوان مثال، قرار دادن آبنما نیز در این دو محل توصیه نمی شود. بر مبنای اصول فنگ شویی، بهترین محل برای قرار دادن آکواریوم، قسمت هایی از سالن نشیمن است که با کمبود انرژی مواجه می باشد و نیازمند شادابی و طراوت بیش تری است. شما با قرار دادن آکواریوم در نشیمن منزل خود می توانید حس خوبی به محیط آن جا بدهید و از زیبایی آکواریوم نیز لذت ببرید. نکته دیگری که در رابطه با استفاده از آکواریوم در فضای منزل وجود دارد، انتخاب مدل آکواریوم و ماهی هایی است که قرار است در آن قرار دهید.

سعی داشته باشید پیش از خرید آکواریوم با یک متخصص که درباره این موضوع، دانش و تجربه مناسبی دارد، مشورت کافی به عمل آورید تا به صورت ناخواسته سبب جریان پیدا کردن انرژی منفی در فضای منزل خود نشوید.

وجود عکس های خانوادگی در اتاق

وجود عکس های خانوادگی در اتاق

عکس های خانوادگی ما یادآور بهترین لحظاتی که با خانواده، نزدیکان، دوستان و آشنایان خود ثبت کرده ایم. نگاه کردن به عکس های خانوادگی باعث می شود ما خاطرات خوب و شیرین خود را به خاطر آوریم. طبیعی است که دیدن این عکس ها شور و اشتیاق بسیار زیادی را در همه ما ایجاد می کند و روحیه مان را بهبود می باشد. با این حال، اشتباه دیگری که بیش تر ما در فنگ شویی مرتکب می شویم و شاید خودمان نیز از آن خبر نداشته باشیم، این است که این عکس ها را در فضای اتاق خواب خود قرار می دهیم. این موضوع با این که شاید اشتباه و نادرست به نظر نرسد، یکی از خطاهای رایجی است که در فنگ شویی رخ می دهد.

عکس های خانوادگی، معمولا عکس هایی می باشند که در آن ها افراد زیادی حضور دارند. بهتر است چنین عکس هایی را در اتاق خوابی که مختص شما و همسرتان می باشد، قرار ندهید. البته ما به هیچ وجه شما را از قرار دادن عکس های دوست داشتنی و خانوادگیتان در معرض دید منع نمی کنیم. قرار نیست عکس ها را داخل کشو قرار دهید. پیشنهاد می شود به جای این کار، عکس های خانوادگی خود را در اتاق نشیمن، روی میز ناهارخوی یا بخش های دیگری مانند درب یخچال، راهروها یا میز کنسول بگذارید.

این مورد نیز از دیگر اصول فنگ شویی می باشد که بر اساس آن، عناصری که عمومی تر هستند و جلوه عمومی دارند، جایی در فضاهای شخصی خانه ما مانند اتاق خواب ندارند، زیرا فضای اتاق خواب، فضایی کاملا خصوصی است و وسایلی که در آن قرار می گیرند، باید فقط مختص افرادی باشند که در آن اتاق حضور دارند.

استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی

استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی

رنگ، عنصری است که به وسیله آن می توان برای یک فضا شخصیت تعریف کرد و به آن جلوه داد. استفاده درست از رنگ در دکوراسیون داخلی می تواند سبب ایجاد تغییرات وسیعی در فضا شود. رنگ ها در بسیاری از موارد سبب می گردند خانه شما از چیزی که فکر می کنید هم زیباتر جلوه کند. با این حال، مواقعی وجود دارد که مردم در انتخاب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل خود، مرتکب اشتباه می شوند. این اشتباهات تا حد زیادی با اصول فنگ شویی در تناقض می باشند. استفاده از ترکیب رنگ غلط در دکوراسیون داخلی، یکی از خطاهای رایج در فنگ شویی است که البته می توان با مطالعه و مشورت با افراد کاردان، آن را برطرف نمود.

خوب است بدانید که رنگ های خنثی، کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی فضاهایی دارند که بر مبنای اصول فنگ شویی شکل گرفته اند، اما برخی وقت ها به خاطر استفاده بیش از حد از این رنگ ها، تعادل و هارمونی محیط مورد نظر بر هم می خورد. به عنوان مثال، استفاده بیش از اندازه از رنگ سفید در منزل، سبب یکنواخت و بی روح به نظر رسیدن محیط زندگی می شود و فضا را خسته کننده می کند. ما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید رنگ های خنثی را در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید، در کنار آن ها از رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز که انرژی زیادی دارند نیز استفاده کنید تا دکوراسیون متعادلی داشته باشید.

استفاده از کفپوش های نامرغوب

استفاده از کفپوش های نامرغوب

یکی دیگر از خطاهایی که ممکن است در فنگ شویی رخ دهد، عدم توجه کافی در انتخاب کفپوش های منزل است. در اصول فنگ شویی، کفپوش در نقش بنیان و اساس خانه عمل می کند. از این رو، هر چه در انتخاب کفپوش های منزل خود اصولی تر عمل کنیم، در واقع، بنیان و اساس خانه خود را محکم تر نموده ایم و استحکام آن را افزایش داده ایم. بنابراین، پیشنهاد ما برای شما این است که کفپوش های مرغوب، باکیفیت و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود خریداری کنید تا سبب تخریب انرژی مثبت در فضای منزل خود نگردید.

اجرای اصول فنگ شویی چه فایده ای دارد؟

اجرای اصول فنگ شویی چه فایده ای دارد؟

درست است که نمی توان همه اصول فنگ شویی را مو به مو در دکوراسیون داخلی خانه به کار برد. به عنوان مثال، عوض کردن کفپوش های منزل ممکن است هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشید، اما خوب است وقتی به یک خانه جدید نقل مکان می کنید، این نکات را در ذهن خود داشته باشید. در کنار تغییرات بزرگ و هزینه بر، برخی کارها مثل عوض کردن محل آینه، تلویزیون و عکس ها برای شما هیچ هزینه ای ندارد و به راحتی می توانید آن ها را انجام دهید. پیاده سازی اصول فنگ شویی در فضای زندگی باعث می شود محیطی ایده آل تر و مطلوب تر در منزل خود ایجاد کنید و انرژی مثبت و احساسات خوب و سازنده را تجربه نمایید.

در ادامه می توانید تصاویری از دکوراسیون چند منزل مختلف ببینید که اصول فنگ شویی در آن ها رعایت شده اند.

اصول فنگ شویی در اتاق خواب

طراحی داخلی با توجه به اصول فنگ شویی

اصول اجرایی فنگ شویی

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی با توجه به فنگ شویی

طراحی داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی داخلی پر انرژی

 

تاثیر حضور گیاه در دکوراسیون داخلی

تاثیر حضور گیاه در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی پر اناژی

دکوراسیون داخلی پر انرژی

دکوراسیون داخلی پر انرژی

اکسسوری در دکوراسیون با اصول فنگ شویی

اکسسوری در دکوراسیون با اصول فنگ شویی

اکسسوری در دکوراسیون با اصول فنگ شویی

چوب در دکوراسیون داخلی

چوب در دکوراسیون داخلی

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری