اشتباهات در طراحی داخلی که باید از آن ها اجتناب کنید!

اشتباهاتی در طراحی داخلی

اشتباهات در طراحی داخلی که باید از آن ها اجتناب کنید!

اشتباهات در طراحی داخلی : اگر می خواهید به خانه جدید نقل مکان کنید و یا اگر به دنبال تغییر در دکوراسیون داخلی محیط زندگی خود هستید، قبل از خواندن این مطلب طراحی را آغاز نکنید. در این مطلب به اشتباهات در طراحی داخلی خواهیم پرداخت که سال ها مورد استفاده قرار گرفته و اکنون از مد افتاده شناخته می شوند. مراقب باشید تا در طراحی داخلی جدیدی که در نظر دارید این اشتباهات را تکرار نکنید. برای آشنایی با این اشتباهات با پویانو همراه باشید:

زمانی که می خواهید طراحی داخلی یک مکان را انجام دهید لازم است که در انتخاب اشیاء و اکسسوار ها به اندازه چیدمان لوازم، با برنامه ریزی اقدام کنید، در غیر این صورت ایجاد یک سبک واحد و فضایی هماهنگ بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل قبل از این که دکوراسیون را آغاز کنید لازم است که سبک مورد نظر خود، رنگ هایی که می خواهید مورد استفاده قرار دهید و مبلمان محبوب خود را مشخص کنید. برای این منظور می توانید از یک طراح داخلی نیز کمک بگیرید تا هم روند کار برای شما ساده تر شود و هم به نتیجه ای درست و زیبا دست پیدا کنید.

اشتباهات در طراحی داخلی

  • دیوار های خالی

هرچه قدر هم که در طراحی داخلی ابتدا بر روی کارآمدی تاکید شود، سبک انتخابی و رنگ های مورد استفاده و ایجاد هماهنگی میان آن ها نیز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل دکوراسیون دیوار ها یکی از بخش های مهم در طراحی داخلی به شمار می رود.

دیوار های خالی، به خصوص دیوار هایی که به یک رنگ رنگ آمیزی شده باشند و هیچ تزئینی بر روی آن ها مورد استفاده قرار نگرفته باشد، فضایی سرد در مکان ایجاد می کنند. به همین دلیل حتی با چند وسیله دکوراتیو کوچک هم که شده دیوار های خالی را تزئین کنید.

دیوار های خالی

  • طراحی های غیر معمول!

طراحی هایی که بیش اندازه غیر معمول هستند، شاید در دورانی که مطرح بوده اند با علاقه مورد استفاده قرار می گرفتند، اما اکنون که دوران آن ها به پایان رسیده است ظاهری وحشتناک ایجاد می کنند. به همین دلیل زمانی که می خواهید طرحی های خاص و رنگ های شدید و غیر معمول را در طراحی به کار ببرید، ابتدا نگاهی به ترند های مطرح سال بیندازید.

طراحی های غیر معمول

  • تنها برای پر کردن فضا از اکسسوار های متعدد استفاده نکنید!

استفاده از اکسسوار های کوچک و متعدد برای تزئین هر مکانی از اشتباهات در طراحی داخلی است که باعث می شود تا فضایی شلوغ و بهم ریخته ایجاد شود. استفاده از یک وسیله دکوری بزرگ، به خصوص در مکان های کوچک و باریک، باعث می شود تا فضا دلباز تر از ان چه که هست دیده شود.

در چیدمان اکسسوار ها، بزرگ ترین اشتباهی که باید از آن دوری کنید این است که تنها برای پر کردن شلف ها، کنسول ها و فضا های این چنینی از اکسسوار های بی مورد و اضافه استفاده کنید. هرگز اشیائی که با سبک طراحی خانه هماهنگ نیستند، حتی اگر بسیار به آن ها علاقه دارید، مورد استفاده قرار ندهید.

تنها برای پر کردن فضا از اکسسوار های متعدد استفاده نکنید

  • چیدمان نامتعادل

در اکسسوار ها و مبلمان مورد استفاده، به اندازه رنگ و مدل، چیدمان آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این که تمام لوازم تزئينی و دکوری را در یک گوشه قرار داده و دیوار مقابل آن را خالی نگه دارید ظاهری نا مناسب ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل خانه را مانند یک ترازو تصور کرده و اشیاء و لوازم را به صورت متعادل در خانه قرار دهید.

چیدمان نامتعادل

  • طراحی های سرد و بی هویت!

سفید ایده آل ترین رنگ برای آشپزخانه شناخته شده و نمادی از تمیزی و سلامت به شمار می رود، اما نیازی نیست که این مکان مانند یک آزمایشگاه دیده شود! به همین دلیل حتی اگر شده با چند وسیله کوچک کمی تحرک و رنگ به مکان ببخشید. برای مثال یک آشپزخانه سفید رنگ را با صندلی های چوبی و یا مشکی می توانید به مکانی زیبا و دلنشین تبدیل کنید.

طراحی های سرد و بی هویت

  • بر روی سطوح طرح دار از اشیاء کمتری استفاده کنید

ایجاد فضاهای خسته کننده ای که باعث آزار چشم ها می شوند مانند یک جنایت در دکوراسیون داخلی به شمار می روند! برای مثال استفاده از لوازم دکوری و اکسسوار های رنگی بر روی دیوار آجری ای که به خودی خود دارای رنگ و بافت است یک اشتباه بزرگ به شمار می رود. سطوح این چنینی که دارای طرح و نقش هستند باید تا جای ممکن ساده و خالی باقی بمانند.

بر روی سطوح طرح دار از اشیاء کمتری استفاده کنید

  • راه حل های از مد افتاده در دکوراسیون داخلی !

در سبک های قدیمی تری مانند سبک کلاسیک و روستیک که رگه هایی از گذشته را به همراه دارند، چگونگی استفاده از تکنولوژی بر اساس سبک طراحی داخلی به نوعی یک مشکل به شمار می رود. برای این منظور در گذشته از تورفتگی هایی بر روی دیوار استفاده می شد که امروزه بسیار از مد افتاده و روشی پیش پا افتاده به شمار می روند. به جای پنهان کردن دستگاه های تکنولوژیک بهتر است که از میز تلویزیونی استفاده کنید که با سبک انتخابی شما سازگار باشد.

راه حل های از مد افتاده در دکوراسیون داخلی

  • روشنایی نامناسب از اشتباهات در طراحی داخلی

یک روشنایی نامناسب بد ترین اتفاقی است که می تواند برای طراحی داخلی رخ دهد. این که هم چنان دکوراسیون هایی وجود دارند که نورپردازی مناسبی در آن ها صورت نمی گیرد ناراحت کننده است. در مکان هایی که دارای روشنایی مناسب و کافی نیستند استفاده از چراغ های ال ای دی روشی اشتباه به شمار می رود.

به جای آن بهتر است که با چراغ های سقفی و هالوژن ها مکان را روشن تر کرده و برای لامپ ها نیز از نور های طبیعی تر استفاده شود. به خصوص در مکان هایی مانند آشپزخانه که روشنایی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، برای ایجاد نورپردازی مناسب و کافی از یک متخصص کمک بگیرید.

روشنایی نامناسب

  • تزئینات بیش از حد از اشتباهات در طراحی داخلی

یکی از تکنیک های دیزاین و طراحی که با وجود این که در سال های گذشته به دلیل آوانگارد بودن بسیار محبوب بوده است، اما نباید هم چنان مورد استفاده قرار بگیرد، تزئینات بیش از اندازه و ایجاد فضایی لوکس به شکلی مضحک است! استفاده از عناصر تزئینی متعدد و نامرتبت در یک مکان که باعث خفه شدن فضا می شوند یکی از فجایعی است که می تواند برای طراحی داخلی یک مکان رخ دهد.

اگر می خواهید برای دیوار های آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی از کاشی های تزئینی و نقش دار استفاده کنید، بهتر است که تنها بر روی یکی از دیوار ها از آن ها استفاده کرده و برای سایر دیوار ها کاشی هایی ساده را به کار ببرید.

تزئینات بیش از حد

  • طراحی ترکیبی نا موفق!

سبک ترکیبی، طراحی ای است که در آن عناصری از سبک ها و دوران های متفاوت در کنار یکدیگر قرار داده شده و ترکیبی زیبا ایجاد می شود، اما زمانی که این عناصر به درستی در کنار یکدیگر قرار نگیرند نتیجه ای ترسناک ایجاد خواهد شد! تلاش کنید تا تکنیک های دکوراتیوی که از آن ها آگاهی ندارید را صرفا به دلیل محبوب بودن آن ها مورد استفاده قرار ندهید. اگر امکان کمک گرفتن از یک متخصص را ندارید، در این صورت سبک های ساده تر که ریسک کمتری را به همراه دارند انتخاب کنید.

 

 

 

اشتباهات در طراحی داخلی

تحریریه پویانو