استخر آلیس میلات / معماری آتلیه پو و پو

استخر آلیس میلات / معماری آتلیه پو و پو

استخر آلیس میلات / معماری آتلیه پو و پو

 

استخر آلیس میلات

 

 

استخر – بورگوآن-ژلیو، فرانسه

معماران: آتلیه پو و پو

مساحت: 2468 متر مربع

سال: 2022

عکس­ها: بی-کیوب

سازندگان: آرکلور میتال، پلافوندس تندوس نیو کانسپت

شهر : بورگوآن-ژلیو

کشور: فرانسه

 

استخر آلیس میلات

 

1

این استخر ( استخر آلیس میلات ) شنای جدید انجمن قرار است جای استخر شنای محلی که تورنسول نام داشت را بگیرد، یعنی ویرانه­ای که در شامپارت، واقع در بورگوآن-ژلیو قرار دارد.

طی این پروژه، علاوه بر اینکه می‌توان تسهیلات مستقر در قلب یکی از مناطق سیاسی شهر را حفظ نمود، یکی از عوامل اصلی پشت راه­اندازی این پروژه، تامین بهینه بخش شرقی قلمرو بوده که به منظور دسترسی گسترده­تر به این مجموعه از جانب قشر بزرگ‌تری از ساکنان شهر است.

 

استخر آلیس میلاتاستخر آلیس میلات

 

2

در واقع، هدف این بوده است که از این تسهیلات جدید حداکثر استفاده به عمل آید تا با گسترش ظرفیت عمومی و فعالیت آن، جایگاهی واقعاً جمعی و مشترک به آن بخشیده شود.

این استخر شنا که در ابتدای سپتامبر راه­اندازی و افتتاح شد، مطابق و هم­راستا است با تعهدات کاپی، یعنی مالک پروژه، به عنوان بخشی از سیاست­های انتقال انرژی و توسعه پایدار است.

همچنین از دیگر اهداف احداث این مجموعه می­توان به این مورد اشاره کرد که این تاسیسات جدید از نظر انتقال انرژی به یک پرچمدار و پیشرو تبدیل شود و بتواند در این رابطه، برچسب بیپوس (ساختمانی با مصرف انرژی مثبت) را به دست آورد.

 

 

3

کاپی مدیریت چهار مرکز که در تمام طول سال باز هستند، 2 مرکز تابستانی و 1 مرکز روباز را را بر عهده دارد. علاوه بر این رویکرد فعلی، این تسهیلات پیش رو، هدف یادگیری شنا و فعالیت‌های ورزشی متنوع برای عموم مردم و انجمن‌ها را نیز در بر می­گیرند.

این ساختمان با داشتن ظرفیتی معادل 450 نفر، شامل یک استخر تنها با 8 لاین آب مجهز به کف متحرک است که برای مدیریت فعالیت مشترک در نظر گرفته شده و همچنین یک استخر پارویی (بدون امکانات تعریف شده در فضای باز) را در بر می­گیرد.

هدف از طراحی و راه­اندازی این مجموعه، ایجاد یک ساختمان با کیفیت از نظر راحتی، کیفیت بهداشتی، مصالح ساختمانی و بهره برداری بوده است. این هدف به لطف کسب گواهینامه ان­اف اچ­کیو­ای پیساین تامین شده است.

 

 

4

از لحاظ محوطه­ سازی، استخر آلیس میلات، فضا را با دسترسی آزاد از خیابان داوفینه یکپارچه می کند. این مجموعه در منطقه­ای قرار دارد که مستعد سیل است و در قسمت شرقی خود دارای پارکینگ می­باشد.

از آنجایی که سایت در برخی از قسمت­ها نیاز به ضد عفونی شدن داشت، از گرید­بندی خاک های آلوده اجتناب شده است. تقریبا همه درختان موجود در محوطه حفظ شده­اند؛ به غیر از آن مواردی که طبق گزارش اداره ملی جنگل ها جهت قطع شدن معین شده اند.

این سیستم پیاده شده در منظر محوطه که قابلیت استفاده از آب باران را به صورت طبیعی دارد، شامل یک مجموعه پشت سر هم از مناطقی است که پارکینگ، خندق­ها و یک حوضه نفوذ را در بر بر می­گیرند. یک سایبان فتوولتائیک نیز با مساحت تقریبی 160 متر مربع در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

 

 

5

این مجموعه در ضلع غربی سایت با یک پنجره بزرگ در بخش ورودی قرار دارد که پهناورترین قسمت پروژه را نشان می دهد؛ یعنی سالن استخر.

مجموعه­ای که قرار است در ضلع جنوبی افتتاح شود، مقدار زیادی نور را از طریق نورگیرها وارد فضا می­کند.

پشت بام، که با فرم­های مواج متناوب متمایز می شود، یک نوع سقف دندانه­ای بزرگ را تشکیل می دهد و سبب فراهم شدن روشنایی مناسب و سازگار با استخر شنا می­شود.

شکل این سقف دندانه­ای شکل نیز برای بهبود دادن قابلیت آکوستیک بودن منطقه استخر در نظر گرفته شده است.

 

ما در کنار شما هستیم برای طراحی و پیاده سازی بهترین بهترین ایده ها

پویانو