از بافت تا برجستگی: این کاغذ دیواری را بخرید، چون…

از بافت تا برجستگی: این کاغذ دیواری را بخرید، چون…

از کنار خیلی کاغذ دیواری ها نمی توان به سادگی رد شد و یکی از این خیلی ها، کاغذ دیواری های برجسته یا بافت دار هستند. بافت در معماری و دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد و بیش تر از این که یک پستی و بلندی روی سطح به نظر برسد، چیزی است که به متریال ها جان و عمق می دهد و می گذارد نور با آن ها بازی کند و شکل های مختلف بسازد. این مقدمه ای است از دلایلی برای این که کاغذ دیواری های برجسته را انتخاب کنید. اگر می خواهید بیش تر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

اول از همه خوب است بدانید این کاغذ دیواری های نازنین، چه فرقی با بقیه انواع دارند. کاغذ دیواری برجسته به هر گونه ای از کاغذ دیواری اطلاق می شود که دارای نقوش برجسته باشد. این برجستگی می تواند از بافت های خیلی ریز تا طرح های ضخیم و درشت را در بر بگیرد و عمق بافت ها نیز متفاوت است. باید اشاره کرد که کاغذ دیواری برجسته با کاغذ دیواری سه بعدی تفاوت دارد، چرا که انواع سه بعدی، ممکن است هیچ گونه برجستگی خاصی نداشته باشند و تنها به خاطر تصویر خود باعث ایجاد توهم سه بعدی دیدن تصاویر شوند، اما کاغذ دیواری های برجسته، ظاهر ناهمواری دارند و با دست کشیدن روی سطح آن ها می توان به سادگی این ناهمواری را حس کرد.

می خواهید ایرادها را بپوشانید؟

نخستین امتیازی که کاغذ دیواری های برجسته نسبت به دیگر انواع دارند، این است که اگر بخواهید ایرادهای دیوار یا هر بخش دیگر از منزل یا فضای کار خود را بپوشانید، می توانید رویشان حساب باز کنید. این کاغذ دیواری ها مثل کاغذ دیواری های نقش دار با الگوی ریز می توانند ایرادی های سطح دیوار، مثل ترک و پستی و بلندی را تا حد زیادی از چشم پنهان کنند و حتی در این رابطه از انواع نقش دار مسطح بهتر عمل می کنند، چون کسی نمی تواند ایرادها را از فرم طبیعی برجستگی ها تشخیص دهد و به عبارتی، هر ایرادی که وجود داشته باشد، پشت این ناهمواری ها گم خواهد شد.

تمایز و اکسنت وال

اگر مدت هاست در فکر تغییر دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، شومینه یا هر یک از دیوارهای خاصی که نیاز به توجه زیاد دارند، هستید، شاید وقت آن باشد که جستجوی خود برای پیدا کردن بهترین گزینه را با خرید کاغذ دیواری های برجسته پایان دهید. کاغذ دیواری های برجسته دقیقا برای این طراحی شده اند که تفاوت ایجاد کنند و اصلا برای همین است که دکوراتورها می گویند کل دیوارهای منزل خود را با کاغذ دیواری برجسته، آن هم از نوع الگو درشتش نپوشانید. جذابیت این کاغذ دیواری ها به مجزا دیده شدنشان هست و چه جایی بهتر از اکسنت وال برای نصب کردن این گزینه های فوق العاده!

از خطای نصب خبری نیست!

کار نصب کاغذ دیواری ها با نصاب است. می دانید چرا؟ چون این کار، دقتی می خواهد که هر کسی ندارد و به تجاربی نیاز دارد که تنها نصاب ها از آن برخوردارند. کافی است دست به کار شوید و خودتان نصب را انجام دهید. به زودی متوجه خواهید شد که راستای نصب رول ها با هم نمی خواند و ظاهر دیوار افتضاح شده است! خوشبختانه در مورد کاغذ دیواری های برجسته از این جور خطاها خبری نیست یا بهتر است بگوییم اگر هم خبری باشد، صدایش در نمی آید، چرا که بافت این کاغذ دیواری ها همان طور که ایرادهای سطح دیوار را می پوشاند، ایرادهای نصب را نیز در مواردی که دارای پترن نا منظمند، نامحسوس جلوه می دهد.

پر از حس خوب

برای درک آخرین دلیل نیازی نیست دکوراتور، نصاب یا حتی نویسنده این مطلب باشید. هر کسی می داند که حس دست کشیدن روی کاغذ دیواری های برجسته چقدر متفاوت و لذت بخش است، خصوصا اگر مخملی باشند یا پترن های غیر منظمی را دنبال کنند. البته کم تر پیش می آید کسی این کاغذ دیواری ها را به خاطر حس خوبشان بخرد، اما اگر بخواهید با حس لامسه خود به مقایسه انواع کاغذ دیواری بپردازید، بدون شک نمی توانید این دلیل را نادیده بگیرید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و از خرید کاغذ دیواری های برجسته نیز به همین شکل لذت ببرید. در ادامه می توانید تصاویر دیگری از مدل های مختلف کاغذ دیواری برجسته مشاهده کنید.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو