شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج استان البزر / مهندس سالار صدیق زاده

کاربرد چوب در طراحی داخلی

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج استان البزر / مهندس سالار صدیق زاده

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج ؛ چوب یکی از متریال های پرطرفدار و دوست داشتنی فضاهای مختلف است. همه ما حس دلنشین و انرژی بخش چوب را درست وقتی که وارد یک فضای داخلی چوبی می شویم را به خوبی حس می کنیم. و برای مدتها احتمالا طراحی آن خانه در خاطرمان بماند. چوب عنصری است از دل طبیعت و به همین دلیل برای ما یادآور حسی آرامش بخش است. رنگ چوب نیز یک رنگ گرمابخش از درون طبیعت است که با ورود آن به خانه گرما و عمق به فضای خانه عطا می کند. استفاده از چوب در معماری و طراحی داخلی به سال های دیرین بر می گردد و همواره چز اصلی ترین متریال های معماران بوده است.

ما در این مطلب قصد داریم انواع کاربرد چوب در طراحی خانه را معرفی کنیم و در ادامه برای دسته بزرگی از افراد که علاقمند به چوب هستند ویژگی ها و هرچه که به شما در طراحی با چوب در خانه ایده می دهد صحبت کنیم. همراه پویانو باشید با اجرا و کاربرد چوب در طراحی داخلی :

چوب ها می توانند از صفر تا صد معماری و دکوراسیون داخلی همراه معماران باشند. از روز اول اجرای ساختمان تا زمانی که در حال چیدمان وسایل و مبلمان هستید پا به پای شما در دیزاین به کمک شما می آیند.

کاربردهای چوب در طراحی و معماری ساختمان شامل:

  • استفاده از چوب در مبلمان ، وسایل آشپزخانه و سازه های چوبی دکوری
  • استفاده از چوب برای نمای ساختمان و فضای خارجی
  • استفاده از چوب در مراحل اجرای سازه ساختمان مانند انواع قالب ها ، شمع ها و ..
  • استفاده از چوب در سازه ساختمان و اعضای باربر

چوب انواع مختلفی دارند و بسته به ویژگی هایی دارند در جایگاه های مختلفی ممکن است به کار بروند. از انواع معروف چوب که اسم آن زیاد به گوش می خورد می توان به دو دسته سورنی برگ و پهن برگ تقسیم کرد. چوب سرو ، کاج ، سرخ دار و نراد جز چوب درختان سوزنی برگ هستند و چوب درختان پهن برگ شامل بلوط ، اقاقیا ، راش ، توسکا، صنوبر و .. می باشد.

اجرا و کاربرد چوب در طراحی داخلی

در مورد چوب یک سری از فاکتورها وجود دارد که آن را از سایر متریال ها متمایز می کند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

آکوستیک بودن:

یکی از دلایلی که باعث می شود چوب محبوب تر از سایر متریال ها در طراحی فضای داخلی به حساب بیاید و استقبال خوبی از آن شود ویژگی آکوستیک بودن آن است. محیط هایی که دیوارهای آن از چوب پوشیده شده است. صدا را به آرامی به خود جذب می کنند و سپس منعکس می کنند ، بنابراین صدا در این فضاها پیچیده نمی شود. برای کف بهتر است از چوب های سنگین استفاده کرد تا انعکاس صدا گنگ و خفیف باشد.

پایین بودن ضریب سختی چوب :

چوب به عنوان یک متریال با ضریب سختی پایین شناخته می شود. یعنی بافت نرم تری نسبت به سنگ و سرامیک دارد. با این حال به دلیل اینکه خاصیت ارتجاعی دارد می تواند مقاومت خوبی در برابر فرسایش از خود نشان دهد و این دو ویژگی در کنار هم باعث شده است چوب متریال ممتازی باشد. به خصوص که میتواند برای سالمندان و بچه ها ایمن باشد.

انعطاف پذیر بودن چوب:

ما در دنیای زندگی می کنیم که چشم بچرخانیم چوب را در همه جا می بینیم. دلیل آن انعطاف پذیر بودن چوب در حالت ها ، شکل ها و فرم های مختلف است. چوب و فراورده های چوبی امروزه به جایگاهی رسیده اند که می توانند در اطراف ما با ابعاد مختلف و شکل های گوناگون کورد استفاده قرار گیرند. از مبلمان گرفته تا وسایل دکوری ، وسایل آشپزخانه تا کمد و کابینت و شلف ها چوبی هستند.

پایین بودن نوسانات دمایی

این ویژگی چوب یکی از ویژگی های چوب است که در آب و هوای سرد و فصول سرد مورد استقبال قرار می گیرد. چوب دارای نوسانات پایین دما می باشد به همین دلیل شما به راحتی از گرمای لذت بخش چوب در فضل سرد می توانید لذت ببرید. در مقایسه با کفپوش های سرامیکی و سنگینی لازم است انرژی گرمایی بیشتری برای گرم کردن کف صرف شود.

اجرا و کاربرد چوب در طراحی داخلی منزل

طراحی دکوراسیون یک خانه دوبلکس چوبی را که توسط شرکت معماری مهندس سالار صدیق زاده با تخصص در اجرای طراحی داخلی با چوب هستند در ادامه با هم میبینیم:

کفپوش چوبی

همانطور که در آخرین ویژگی درباره ویژگی های خاص چوب گفتیم ، کفپوش چوبی به خوبی می تواند گرمای یک محیط را در خود حفظ کند. حس خوب راه رفتن روی چوب یکی از تجربه های لذت بخش کار با چوب است. استفاده از کفپوش های چوبی مانند پارکت چوبی برای ویلاها و ساختمان ها باعث می شود که میزان اتلاف انرژی در فضل سرد کمتر باشد. طراحی فضاهایی که با کفپوش چوبی انجام شده است. حس آرامش بخش و گرمابخشی در فضاهایی که دارای کفپوش چوبی هستند کاملا حس می شود.

 

در تصویر بالا اجرای کفپوش چوبی که به ظرافت اجرا شده است را میبینید.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج

راه پله چوبی

راه پله ها به عنوان یک مرکز کانونی در طراحی خانه های دوپلکس بسیار مورد توجه کارفرمایان و طراحان داخلی قرار می گیرد. یکی از بهترین متریال ها برای دیزاین راه پله ها استفاده از چوب است. طراحی راه پله ها با چوب به یکی از لوکس ترین قسمت خانه تبدیل می شود.

در طراحی این خانه دوپلکس ، استفاده از چوب برای راه پله را می بینید که به زیبایی و خلاقانه اجرا شده است. امتداد این راه پله چوبی به طبقه بالا با نرده های چوبی می رسد. و در طبقه پایین روی پارکت های چوب کف به پایان می رسد.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج

دیوار دکوراتیو چوبی

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به خصوص در طراحی پذیرایی و نشیمن همیشه در نظر گرفتن یک دیوار به عنوان تک دیوار و یا اصطلاحا دیوار تاکیدی لازم است. کاربرد چوب در طراحی و اجرای دیوار دکوراتیو را در این تصویر می بینید. این دیوار دکوراتیو چوبی شامل طبقات دکوری است .

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج

دکور تلویزیون

در اجرا و کاربرد چوب در طراحی داخلی یک دیوار دیگر که مورد توجه در طراحی داخلی فضای نشیمن و پذیرایی است. دیوار پشت تی وی است. چوب همیشه به عنوان یکی از متریال هایی که در انتخاب میز تلویزیون گزینه اول بوده است. این بار در طراحی دکور چوبی تلویزیون بر روی دیوار اجرا شده است.

ستون چوبی

ستون ها همیشه به عنوان یک مشکل در طراحی فضای داخلی نیستند. گاهی اوقات خود به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی فضا می توانند خود نمایی کنند. در طراحی این خانه ستون ها با چوب تزیین شده است. و سرستون های چوبی برای تکمیل آن در بخش بالایی به کار رفته است.

شومینه چوبی

یک شومینه افقی درست زیر طراحی راه پله قرار گرفته است. این شومینه دکوراتیو به عنوان یک ایده طراحی در این خانه به شمار میرودو. نظر طراح بر این بوده است که هنگام بالا و پایین رفتن دید زیبایی از شومینه داشته باشد.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج

ترکیب کاغذ دیواری با رنگ ملایم در کنار این طراحی چوبی یک هارمونی جذاب ایجاد کرده است. انتخاب کاغذ دیواری طرح ملایم به این دلیل است که زیبایی و قدرت چوب در فضا را کم نکند. در عین با ایجاد دو نوع بافت متفاوت تنوع فضایی و طراحی ایجاد کند. همچنین ترکیب کاغذ دیواری با چوب باعث می شود که هم از مزایا و زیبایی های چوب بهره ببرید و هم اینک از لحاظ هزینه نیز قیمت پایین تری برای شما محاسبه شود.

 

 

 

 

اجرای پروژه: شرکت معماری سالار صدیق زاده

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی در کرج

تحریریه پویانو