اجرا و طراحی مرکز توانبخشی لبخند بزرگ / گروه طرحواره معماری و مهندسی

اجرا و طراحی مرکز توانبخشی لبخند بزرگ / گروه طرحواره معماری و مهندسی

اجرا و طراحی مرکز توانبخشی لبخند بزرگ / گروه طرحواره معماری و مهندسی

اجرا و طراحی مرکز توانبخشی لبخند بزرگ / گروه طرحواره معماری و مهندسی : با توجه به توضیحات متنی که توسط معماران پروژه ارائه شده است . در دسامبر سال  2013 یک 270 متر مربع جدید. سایت این پروژه یعنی این اتاقک به کودکان مرکز توانبخشی وولا تحویل داده شد و ساکنان را پر از اشتیاق و شادی کرد. ابتکار بازسازی “پروژه مرکز توانبخشی لبخند بزرگ 2″، دنباله ای بر کار عالی NGO Tandem و با حسن نیت از بنیاد کودکان ماتل است. طراحی و ساخت به شرکت معماری “طرحواره معماری و مهندسی” ماریانا آتاناسیادو و کریستوس استاوروگیانیس واگذار شد.

هدف از این پیشنهاد ایجاد محیطی دلپذیر، گرم و امن در چارچوب اجرای اقتصادی و امکان پذیر بود. عنصر کلیدی ایجاد فضای شخصی برای هر کودک بود. این اتاق هجده کودک در سنین و مشکلات مختلف و در نتیجه نیازها و توانایی های متفاوت را در خود جای می دهد. فضاهای ایجاد شده در خدمت این شرایط خاص هستند.

فضاهای خواب از دو جهت متفاوت نزدیک شدند. مخفیگاه ها و گوشه ها در پانل‌های چوبی سوراخ‌دار:

«مخفیگاه‌ها» اتاق‌هایی ایجاد شدند که هم انزوا و هم تداوم نوری را ارائه می‌کنند.

در حالی که در «گوشه‌ها» دیوار نمای کنار تخت به‌گونه‌ای چاق‌شده است که تخت‌ها به اعماق این دیوار وارد می‌شوند و آن را در آغوش می‌گیرند، بنابراین حریم خصوصی را در یک فضای مشترک اتاق ایجاد می‌کنند.

مناطق عمومی به عنوان مکان های تمرکز و بازی تلقی می شدند که اساساً عملکردهای مختلف را دوباره سازماندهی می کردند، در حالی که سطح شیبدار که سطوح مختلف را به هم متصل می کرد به عنصری متحد کننده تبدیل شد که نماد آسمان، زمین و بستر دریا بود.

 

در نهایت، مهم است که تأکید شود موفقیت چنین پروژه ای مبتنی بر پذیرش و استفاده مناسب توسط ساکنان آن است. در این زمینه، تاندم، با تکمیل پروژه، از کودکان و کارکنان حمایت روانی کرد تا اطمینان حاصل شود که کودکان عاداتی ایجاد می کنند که زندگی آنها را در خانه جدیدشان بهینه می کند.

مشخصات پروژه مرکز توانبخشی لبخند بزرگ :

کاربری پروژه : مرکز توانبخشی

محل ساخت پروژه : آتن، یونان

معماران پروژه : گروه طرحواره معماری و مهندسی

مساحت پروژه : 270 متر مربع

سال ساخت : 2013

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو