اجرای معماری داخلی خانه و سوال هایی که قبل از اجرا باید از معمار داخلی پرسیده شوند!

اجرای معماری داخلی خانه

اجرای معماری داخلی خانه و سوال هایی که قبل از اجرا باید از معمار داخلی پرسیده شوند!

اجرای معماری داخلی خانه : اگر می خواهید خانه خود را بسازید و یا تصمیم دارید که در آینده این کار را انجام دهید، بدین معنا است که با افراد بسیاری در صنعت ساختمان سازی در ارتباط خواهید بود. زمانی که صحبت از ساختمان سازی می شود به ذهن بسیاری افراد مهندسان و معماران ساختمانی خطور می کند، اما در حقیقت نزدیک به 200 زیر مجموعه وجود دارد که این صنعت را سرپا نگه می دارد. یکی از این زیر مجموعه ها معماری داخلی است که طراحی داخلی خانه ها را به عهده دارد. به فردی که فضا های تقسیم شده و یا تقسیم نشده مکان هایی که توسط مهندس ساختمان ساخته شده است را طراحی می کند و مسئول اجرای این طراحی ها است، معمار داخلی گفته می شود.

معماران داخلی تنها طراحی فضای داخلی ساختمان های تازه ساز را به عهده ندارند، بلکه در بازسازی خانه های قدیمی نیز نقش به سزایی را ایفا می کنند. تفاوتی ندارد که خانه ای قدیمی باشد و یا خانه ای جدید، فردی که مسئولیت تمام افراد از جمله برق کار، تاسیساتی، لوله کش، کابینت ساز، نجار، گچ کار، رنگ کار و سایر افراد را به عهده دارد، معمار داخلی است.

اگر تصمیم دارید که خانه خود را توسط یک معمار داخلی ساخته و یا بازسازی کنید لازم است که قبل از شروع کار سوال هایی را از او بپرسید. با پویانو همراه باشید تا با این سوال ها آشنا شوید:

اجرای معماری داخلی خانه

  • در کدام دانشگاه، چه نوع آموزشی دیده است؟

معماری داخلی معمولا با طراحی و دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته می شود، اما در واقع میان این دو رشته تفاوت هایی وجود دارد. معماری داخلی رشته جامعی است که در آن علاوه بر کار های ظریفی مانند انتخاب مبلمان، روشنایی و اکسسوار ها، امکان ترکیب کردن دو مکان با یکدیگر نیز وجود داد.

معماران داخلی افرادی هستند که دوره 4 ساله لیسانس را گذرانده و در مورد تکنیک های معماری دارای اطلاعات کافی هستند. برای معمار داخلی تنها زیبایی یک مکان کافی نیست، بلکه در عین حال کارآمدی، ارگونومیک بودن و عمر طولانی مکان نیز اهمیت بالایی دارد.

البته بسیاری از طراحان داخلی نیز دارای تجربه و توانایی کافی هستند، اما سپردن کار به فردی که آموزش جامع تری دیده و در مورد زیبایی و ساختار آموزش کافی دریافت کرده است مناسب تر خواهد بود.

اجرای معماری داخلی خانه

  • در اجرای معماری داخلی خانه بر کدام سبک طراحی تسلط کامل دارد؟

زمانی که به بحث تکنیکی کار توجه کنید، متوجه خواهید شد که که معماران داخلی در زمینه برنامه های طراحی و آخرین ترند ها کاملا متخصص هستند. اما در مورد بحث زیبایی شناسی چطور؟ اگر چه معماران داخلی اصول کلی دکوراسیون را به خوبی می دانند، اما بر روی برخی از سبک های طراحی تسلط بیشتری دارند.

در حالی که برخی از معمار های داخلی سبک کلاسیک، روستیک و سنتی را ترجیح می دهند، برخی دیگر در سبک های مدرن، معاصر و مینیمال موفقیت بیشتری دارند. این موضوع بیشتر از تجربه، به سلیقه شخصی معمار داخلی در اجرای معماری داخلی خانه بستگی دارد.

در اجرای معماری داخلی خانه بر کدام سبک طراحی تسلط کامل دارد؟

  • چگونه می تواند با توجه به سلیقه شخصی شما کار را اجرا کند؟

البته که معمار داخلی یک سبک مخصوص به خود را خواهد داشت، اما آیا این معمار می تواند سلیقه و نیاز های شخصی شما را نیز در نظر گرفته و آن را با اطلاعات و تجربیات خود ترکیب کرده و مورد اجرا قرار دهد؟ علاوه بر این آیا با لوازم موجود و مبلمان مورد علاقه شما می تواند طراحی را انجام دهد؟

هم چنین کار کردن با معمار داخلی محلی همیشه انتخاب بهتری خواهد بود، زیرا فردی که در مورد منطقه زندگی شما اطلاعات کافی داشته باشد، هم بر روی قوانین منطقه تسلط داشته و هم مواد و مصالح موجود در منطقه را به خوبی می شناسد.

چگونه می تواند با توجه به سلیقه شخصی شما کار را اجرا کند؟

  • آیا در گذشته پروژه ای مشابه با سبک و بودجه شما داشته است؟

این موضوع که معمار داخلی ای که می خواهید با او همکاری کنید، قبلا پروژه ای شبیه به پروژه شما داشته است یا خیر از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، معماران داخلی یا در طراحی فضای داخلی یک خانه جدید، در بازسازی ها و یا ساخت مراکز تجاری بزرگ حرفه ای هستند و یا می توانند با مصالح مشخصی، سبک های خاصی را اجرا کنند.

یک موضوع دیگر این است که شاید در پروژه های قبلی خود با بودجه های بیشتری کار کرده باشند. به همین دلیل این موضوع که قبلا پروژه ای مانند سبک و بودجه شما را تجربه کرده باشند در نتیجه بهتر کار تاثیر گذار خواهد بود.

آیا در گذشته پروژه ای مشابه با سبک و بودجه شما داشته است؟

  • آیا امکان مشاهده رزومه کاری او وجود دارد؟

البته که مشاهده کار های قبلی معمار داخلی مورد نظر شما، یعنی رزومه کاری او در اجرای معماری داخلی خانه بسیار مهم است. وجود تجربه کاری فردی که می خواهید خانه خود را به او بسپارید، به معنای این است که او می تواند مشکلات احتمالی ای که در روند کار ممکن است رخ دهند را رفع کند.

آیا امکان مشاهده رزومه کاری او وجود دارد؟

  • میزان هزینه ای که برای کار مورد نیاز است چگونه مشخص می شود؟ چه کارهایی در این میزان هزینه وجود دارند؟

میزان هزینه ای که کار کردن با یک معمار داخلی به همراه دارد، بسته به بزرگی کار، مصالحی که می خواهید به کار ببرید و کیفیت آن ها متغیر است. می توانید از معمار داخلی هزینه انجام تمام کار ها و یا تنها هزینه طراحی را بپرسید. هزینه انجام تمام کار ها به معنای این است که معمار کلید را از شما تحویل گرفته و مسئولیت تمام کار ها از ابتدا تا به آخر و تمام افرادی که در این پروژه به آن ها نیاز خواهد بود را به عهده می گیرد و در نهایت کلید را به شما تحویل می دهد.

هزینه طراحی نیز بدین معنا است که طراحی لازم را معمار انجام داده و خرید مصالح و اجرای طرح به عهده خود شما خواهد بود. این کار هزینه کمتری را نیز برای شما خواهد داشت. البته این را نیز در نظر داشته باشید که این کمتر شدن هزینه ممکن است به دلیل اشتباهات شما در اجرای طرح در کوتاه مدت و یا بلند مدت هزینه های دیگری را به همراه داشته باشد.

هم چنین این که هزینه مشخص شده شامل چه کار هایی می شود نیز باید با جزئیات مشخص شده و در قرار داد ذکر شود. برای مثال جمع آوری نخاله ها، دستمزد استادکاران و غیره.

میزان هزینه ای که برای کار مورد نیاز است چگونه مشخص می شود؟ چه کارهایی در این میزان هزینه وجود دارند؟

  • اجرای معماری داخلی خانه در چه مدت زمانی به اتمام خواهد رسید؟

یکی از سوال های مهمی که باید از معمار در اجرای معماری داخلی خانه مورد نظر بپرسید این است که پروژه در چه زمانی آغاز و چه زمانی به اتمام خواهد رسید. دانستن زمان اتمام پروژه حق طبیعی شما است. فراموش نکنید که در قرار داد زمان مشخص شده از طرف معمار داخلی را نیز ذکر کنید

اجرای معماری داخلی خانه در چه مدت زمانی به اتمام خواهد رسید؟

  • آیا ضمانت اجرای کار وجود دارد؟

باید مشخص کنید که در صورت بروز مشکلات احتمالی بعد از اتمام کار ضمانت و یا گارانتی ای وجود دارد یا خیر. این ضمانت باید مصالح به کار رفته و اجرای کار را در بر بگیرد. برای مثال اگر در مدتی کوتاه مشکل نشتی آب وجود داشته باشد، شرکت معمار داخلی آن را تعمیر خواهد کرد؟ و یا اگر در کیفیت یک عنصر به کار رفته در دکوراسون مشکلی وجود داشته باشد و خیلی زود از بین برود شامل ضمانت و تعویض خواهد شد؟

فراموش نکنید که یک معمار داخلی و یا یک شرکت حرفه می تواند به تمامی این سوال ها به راحتی پاسخ داده و رزومه کاری و ضمانت کار لازم را به شما ارائه کند.

 

 

 

 

اجرای معماری داخلی خانه

تحریریه پویانو