اجرای سنگ استونیت یا ماربل شیت در طراحی داخلی ؛مزایای این سنگ مصنوعی محبوب را بدانید

اجرای سنگ استونیت یا ماربل شیت در طراحی داخلی ؛مزایای این سنگ مصنوعی محبوب را بدانید

ماربل شیت در طراحی داخلی : احتمالا شما هم خانه های سلطنتی و قصرهای باشکوه را دیده اید. شاید از دیدن دکوراسیون داخلی چنین فضاهایی حیرت زده شوید و از عظمت آن ها تعجب کنید. شاید هم دوست داشته باشید در فضایی شبیه به آن ها زندگی کنید. این ساختمان های زیبا با ظاهر براق، متجملانه و لوکس خود نظر هر فردی را جلب می کنند و جای تعجب ندارد که شما نیز دکوراسیون آن ها را رویایی بدانید. جالب است بدانید که این رویا با تکنولوژی امروزی و پیشرفت متدها و متریال های ساختمان سازی، قابل دستیابی است. اگر دوست دارید از دکوراسیون فضاهای مذکور الهام بگیرید و فضای مورد نظر خود را باشکوه و زیبا اجرا کنید، می توانید بدون صرف هزینه زیاد به هدف خود دست پیدا کنید.

ماربل شیت در طراحی داخلی

مصالح می توانند نقش بسیار مهمی در کیفیت طراحی داخلی داشته باشند. این روزها مصالح جدیدی کشف یا تولید شده اند که هم خصوصیات بهتری دارند و هم از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. تنوع متریال ها به لطف حضور این مصالح به طرز قابل توجهی زیاد شده است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده متریال های ساخته دست انسان نیز به انواع متریال ها اضافه شوند. از جمله این متریال ها می توان به سنگ مصنوعی اشاره کرد.

سنگ های مصنوعی با داشتن زیبایی سنگ های طبیعی و مزایایی که خاص خود آن هاست، گزینه های بسیار مناسبی برای طراحی داخلی هستند. سنگ استونیت یا ماربل شیت که یک نوع سنگ مصنوعی است، امکان اجرای دکوراسیون داخلی لوکس و زیبا را فراهم می سازد. این متریال که شباهت بسیار زیادی به سنگ دارد، خصوصیات دیگری نیز دارد که آن را از سنگ متمایز می کنند. این سنگ زیبا امروزه کاربرد زیادی در طراحی داخلی پیدا کرده است. برای آشنایی با سنگ استونیت و کاربردها و مزایای آن با پویانو همراه شوید.

سنگ های مصنوعی با داشتن زیبایی سنگ های طبیعی و مزایایی که خاص خود آن هاست،

استونیت چیست ؟

استونیت چیست ؟

استونیت به نوعی از سنگ مصنوعی گفته می شود که نام خود را از دو واژه استون و مرمریت وام گرفته است. همان طور که احتمالا می دانید، واژه اول به معنای سنگ و واژه دوم نوعی سنگ است که ظاهر صیقلی دارد. استونیت ها منحصر به فرد و زیبا هستند. این متریال از ترکیب پودر سنگ و رزین PVC تولید می شود. نسبت پودر سنگ و رزین به کار رفته در این فرایند می تواند گوناکون باشد. این نسبت، استحکام و مقاومت استونیت را نسبت به صفحات PVC معمولی متفاوت می کند.

نام دیگر استونیت، ماربل شیت است. ماربل نیز همان سنگ صیقلی است که مرمر نام دارد. به عبارتی، ماربل شیت به معنای صفحه یا ورق مرمری است. استونیت ها طرح و رنگ متنوعی دارند، اما مرسوم ترین طرح و رنگ آن ها مرمر است. با توجه به این که طرح و رنگ ماربل شیت، الهام گرفته از سنگ های مرمر است، نسبت به بسیاری از دیوارپوش های موجود در بازار ارجحیت دارد و محصولی منحصر به فرد با خصوصیات چمشگیر است که برتری های بارزی نسبت به سنگ دارد. ماربل شیت در طرح چوب، سنگ، ساده با رنگ های متنوع و طرح های کاغذ دیواری موجود می باشد.

استونیت به نوعی از سنگ مصنوعی گفته می شود که نام خود را از دو واژه استون و مرمریت وام گرفته است

کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

ماربل شیت را می توان در فضاهای مختلفی مثل لابی، راهرو، پلکان، پارکینگ و فضاهای داخلی منزل اجرا کرد. برای مثال می توان از این سنگ برای اجرای اپن یا پوشاند فضای بین کابینتی در آشپزخانه و سنگ روشویی سرویس بهداشتی و حمام بهره برد. کاربرد دیگر ماربل شیت، پوشاندن دیوارها و سقف است. دیوارپوش های استونیت با ظاهر براق و پیوستگی خود قادر هستند زیبایی فضاهای داخلی را دو چندان کنند.

این دیوارپوش ها درز ندارند و به همین خاطر یکپارچه اجرا می شوند. شما می توانید از این سنگ مصنوعی به صورت تایل های 60*60 برای سقف کاذب استفاده نمایید. از این متریال برای اجرای قاب آسانسور یا درب نیز استفاده می گردد.کاربرد دیگر این محصول دکوراتیو، اجرای میز است. ایجاد ستون با استفاده از ماربل شیت نیز با هزینه بسیار پایین و در مدت زمان بسیار کم امکان پذیر می باشد. البته می توان از این سنگ مصنوعی برای اجرای فضاهایی غیر از ساختمان های مسکونی نیز استفاده نمود. مراکز تجاری، دفاتر کاری، هتل ها، بیمارستان ها، تالارها و رستوران ها از جمله این موارد هستند. استونیت در نقش ابزار و به صورت قرنیز، قاب، گلویی، فیتیله، نبشی، اسکوتی و تسمه نیز کاربرد دارد.

کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

خصوصیات ماربل شیت

  • ماربل شیت در مقایسه با سنگ طبیعی با سرعت بسیار بیش تری اجرا می شود. برای نصب قطعات استونیت از چسب پلی اورتان استفاده می شود. پیش از عملیات نصب باید سطح دیوار را تراز کرد.
  • ماربل شیت های ورق هایی با قطر بسیار کم هستند که سبب می شود وزن کمی نیز داشته باشند. وزن تقریبی هر ورق از این سنگ ها 7 کیلوگرم بر متر مربع است. این ویژگی باعث می شود جمل و جا به جایی آن ها بسیار راحت تر از سنگ باشد. از طرفی همین ویژگی پس از ساخت بنا باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود.
  • از دیگر مزایای ماربل شیت در مقایسه با سنگ می توان به امکان اجرای پیوسته و بدون درز آن اشاره کرد. عدم وجود درز در میان قطعات اجرا شده باعث ایجاد سطحی یکدست و زیباتر می شود.
  • ماربل شیت یک خصوصیت دیگر دارد که ضد آب بودن آن است. این ویژگی سبب می شود استفاده از این متریال برای حمام، دستشویی و حتی استخرها مناسب باشد.
  • تنوعی که در طرح و رنگ ماربل شیت دیده می شود به نسبت سنگ بسیار بیش تر است. این تنوع به شما امکان می دهد بهترین گزینه را برای تناسب رنگ با فضای داخلی مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • برخی از ماربل شیت ها به خاطر قطر بسیار کمی که دارند، قابلیت انتقال نور را نیز دارا هستند.
  • ماربل شیت می تواند تا حد زیادی (در حدود 80 درجه سلسیوس) در برابر حرارت از خود مقاومت نشان دهد. این سنگ های مصنوعی به اصطلاح دیرسوز هستند.
  • ماربل شیت در برابر مواد شوینده مقاوم است و ظاهر آن با شسته شدن تغییری نمی کند.
  • این سنگ ها آنتی باکتریال هستند که امتیاز فوق العاده ای برای به کارگیری آن ها در فضاهای بهداشتی می باشد.
  • هزینه ای که شما برای تهیه ماربل شیت متحمل می شوید بسیار کم تر از هزینه خرید سنگ طبیعی است.
  • ماربل شیت به دلیل عدم نیاز به مصالح ساختمانی، مناسب ترین دیوارپوش برای تعمیر یا تغییر دکوراسیون داخلی است.
  • در ساختمان های نوساز می توان پس از مرحله سفت کاری و بدون نیاز به نازک کاری از این سنگ استفاده کرد.
  • ماربل شیت را می توان در صورت کثیف شدن به راحتی شستشو داد.
  • این متریال برای اجرای محیط های منحنی شکل یا قوس دار انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان می دهد.
  • استونیت ها در برابر فشار و ضربه نیز بسیار مقاوم هستند.
  • این متریال می تواند به عنوان عایق صوتی نیز عمل کند.
  • ابعاد ماربل شیت محدود نیست.
  • استهلاک این سنگ در اثر مرور زمان و عوامل جوی کمتر از سنگ طبیعی است.

خصوصیات ماربل شیت

استونیت ها دوستدار محیط زیست هستند

میانگین زمان شکل گیری و پدید آمدن یک قطعه سنگ در دل طبیعت چیزی برابر یک میلیون سال است. وقتی به این مدت طولانی فکر کنید، اهمیت و ارزش سنگ طبیعی را درک خواهید کرد. منابع دیگری مثل آب، نفت، گاز، درختان و غیره در راس توجه ما قرار دارند و تجدید ناپذیری برخی از آن ها مدام گوشزد می شود، ولی سنگ در بسیاری از موارد فراموش می شود. سنگ ها نیز جزو منابع طبیعی پایان پذیر به شمار می روند، زیرا روند شکل گیری مجدد آن ها بسیار کند است. استخراج بی رویه سنگ ها باعث آسیب دیدن محیط زیست و نسل های بعدی می شود. با توجه به این مشکل، تولید سنگ های مصنوعی می تواند حمایتی از سنگ های طبیعی باشد و در عین حال، تنوع و کاربرد بهتری نیز عرضه کند.

در ادامه می توانید چند نمونه دکوراسیون اجرا شده با استونیت را مشاهده کنید.

استونیت ها دوستدار محیط زیست هستند

میانگین زمان شکل گیری و پدید آمدن یک قطعه سنگ در دل طبیعت چیزی برابر یک میلیون سال است.

استفاده از ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

سنگ مصنوعی استونیت

اجرای سنگ مصنوعی ماربل شیت

ماربل شیت در دکوراسیون داخلی

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری