اجرای دکوراسیون داخلی فست فود / شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

اجرای طراحی داخلی فست فود

اجرای دکوراسیون داخلی فست فود / شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

اجرای دکوراسیون داخلی فست فود و رستوران یکی از فاکتورهای اساسی در میزان فروش رستوران و فست فود ها می باشد. دکوراسیون داخلی فست فودها اولین ویژگی بصری فضاهای داخلی این چنینی است که می تواند مورد توجه مراجعه کنندگان قرار گیرد. درست است که کیفیت غذاها و نحوه خدمات رستوران و کافی شاپ ها نقش اصلی در حفظ مشتریان دائمی برای این فضاهای تجاری هستند. با این حال محیط هایی که از لحاظ بصری متعادل و متناسب هستند بی شک اولین عامل تاثیرگذار برای جذب مشتری و مخاطب برای شروع و افتتاح این فضاهای خدماتی تجاری می باشند.

اگر شما هم قصد دارید در این حوزه پر رنگ و لعاب و خوشمزه شروع به فعالیت کنید ، خوب است که در مورد طراحی فست فود و رستوران ها اطلاعاتی داشته باشید ، با پویانو همراه باشید:

اجرای طراحی داخلی فست فود

طراحی دکوراسیون فست فود

طبیعی است هنگامی که برای اولین بار قصد دارید وارد فست فود و رستورانی شود ، اولین نکته ای مورد توجه شما قرار می گیرد ظاهر یک رستوران است. ظاهر یک رستوران یا فست فود با یک طراحی داخلی خوب به نمایش گذاشته می شود. حس و حالی که یک رستوران می تواند با طراحی فضا برای مخاطبانش ایجاد می کند باعث می شود که به آن ویژگی  منحصر به فرد شناخته می شود.

بنابراین باید در مورد اینکه دلتان می خواد فست فود یا رستوران شما دنج باشد ، یا اینکه لاکچری و کلاسیک باشد و یا اینکه یک فضای صمیمی و جمعی گرم ایجاد کند باید به توافق رسیده باشید.

طراحی داخلی رستوران چه سبکی باشد؟

اجرای طراحی داخلی فست فود

در مورد جواب سوال اینکه طراحی داخلی رستوران باید چه سبکی باشد؟ باید بگوییم که باید دنباله رو سبک غذایی که این رستوران ها قرار است ارائه دهد باشید. اگر رستوران شما غذای فست فود ارائه می دهد ، بهتر است طراحی داخلی فضایی مدرن ، با رنگ های شاد و پرانرژی داشته باشد و اگر رستوران شما غذای ایتالیایی سرو می کند ، دکوراسیون داخلی این رستوران باید بک سبک ایتالیایی طراحی شود.

طراحی دکوراسیون های ایتالیایی نیز طبیعتا به سبک ایتالیایی اینجام می گیرد. امروزه طراحی رستوران به سبک ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رستوران ها تبدیل گشته است.

برنامه ریزی مالی برای طراحی فست فود

یکی از اصلی ترین اقدامات برای طراحی رستوران ها فست فوود ها در نظر گرفتن بودجه و سرمایه ای است که در این راه قرار است صرف شود. در واقع هزینه ای که در طراحی رستوران و کافی شاپ قرار است صرف شود حتی باعث می شود که بر سبک دکوراسیون داخلی فضای شما تاثیر گذار باشد. اگر از لحاظ  بودجه محدودیت دارید بهتر است که هوشمندانه عمل کنید و بخشی از هزینه های لازم را برای یک عنصر و المان خاص که دکوراسیون رستوران شما را منحصر به فرد می کند.

بودجه در نظر گرفته شما ، در تصمیم گیری برای نوع متریال و میزان سطوح به کاربرده برای فضای شما تاثیرگذار خواهد بود. در بودجه های کم برای طراحی رستوران مساله نورپردازی بسیار مهم است. نورپردازی می تواند تاثیر شگرفی بر دیزاین رستوران داشته باشد. بنابراین در مورد صرف بودجه برای نورپردازی رستوران شک نکنید و اجازه بدهید نورها فضای رستوران شما را در آغوش بگیرند.

رنگ در طراحی دکوراسیون رستوران

حالا که در مورد بودجه تان برای طراحی رستوران به نتیجه رسیدید اولین مورد در طراحی رستوران باید در مورد رنگ رستوران تان تصمیم بگیرید. از لحاظ روانشناسی رنگ ها رنگ های گرم و پر انرژی مانند رنگ های قرمز و نارنجی بهترین رنگ ها برای تقویت اشتهای افراد در نتیجه سفارش غذای بیشتر می شود. با این که رنگ های سبز از لحاظ تقویت اشتها ضعیف هستند اما به عنوان رنگی که یادآورغذاهای سالم و رژیمی است شناخته می شود.

رنگ های تیره با ایجاد فضاهای تاریک برای طراحی رستوران های ایتالیایی مناسب است. اغلب از رنگ های خنثی و تیره برای سبک رستوران های کلاسیک استفاده می شود. یک رنگ به عنوان رنگ های تاکیدی برای جلوه دادن به فضای کلاسیک رستوران ها مانند رنگ قرمز تیره برای مثال به فضای داخلی رستوران می توان اضافه کرد.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی رستوران

اجرای طراحی داخلی فست فود

نورپردازی فضاهای رستورانی فراتر از آنچه تصور می کنید می تواند بر روی طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ تاثیر گذار باشد. نورپردازی مناسب جدا از مساله زیبایی که برای فضای داخلی ایجاد می کند ، از لحاظ عملکردی بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید که در رستورانی مشغول صرف شام هستید که بسیار کم نور است و شما نمی توانید غذای خوش طعم و عطرتان را ببنیید. بخشی از لذت غذاخوردن ، لذت دیداری آن است.

بنابراین نورپردازی منطقه ای برای فضای یک رستوران باید به دقت و با توجه به فضاهای نشستن و میز و صندلی های غذاخوری انجام شود. بهره مندی از نور باید به اندازه و کافی باشد. حتما به نورپردازی سقفی و نورپردازی آویزی بر روی میز های غذاخوری توجه شود. این روش باعث می شود که اولا نور بیش از حد کل فضا را روشن نکند و افراد در فضا احساس راحتی کنند در عین حال از نور کافی بر روی میز غذاخوری خود راضی باشند.

اجرای طراحی داخلی فست فود

استفاده از المان ها و عناصر تبلیغاتی در دکوراسیون رستوران

برند رستوران و یا فست فود شما یکی از فاکتورهای اساسی برای نمایش و ماندگار کردن آن در ذهن ها می باشد. لوگوی رستوران شما می تواند الهام بخش ایده های بسیاری برای طراحی رستوران و کافی شاپ شما باشد. بنابراین اگر می خواهید حرفه ای عمل کنید، قبل از هر چیزی باید به فکر لوگوی رستوران و کافی شاپ خود باشید. پس از انتخاب و تثبیت لوگو می توانید از رنگ های به کار رفته در طرح آن برای طراحی دکوراسیون خود الهام بگیرید و آن را به عنوان یک برند در خاطر تمامی مراجعه کنندگان ثبت کنید.

عناصر تبلیغاتی دیگر مانند انواع پوستر های رستورانی و کافی شاپی را از یاد نبرید. بخش بزرگی از تحریک اشتها و جذب مخاطب در طراحی رستوران از طریق  حس بینایی او انجام میگیرد. بنابراین انواع تصاویر چاپی و یا تابلوهای پر نور از انواع غذاها یا نوشیدنی هایی که در این فضا صرف می شود را بر روی دیوارها نصب کنید. عالی تر ین است که از عکاسی صنعتی برای عکاسی از غذاهایی که در خود رستوران سرو می شود بهره بگیرید.

بدین ترتیب مشتری به شما بیشتر از عکس های آماده ای که همه جا می بینید به شما اعتماد می کند. این تصاویر نقش پررنگی در طراحی دکوراسیون رستوران شما خواهند داشت. از نوشته های تبلیغاتی نیز برای تکمیل کردن این ویژگی های بصری نیز غفلت نکنید.

 

توجه به جانمایی صرف غذا و مسیرهای حرکتی

حتما هنگام ورود به رستوران ها متوجه شده اید که در اولین قدم می خواهید یک صندلی مناسب برای نشستن پیدا کنید که از نظر شما رضایت بخش باشد. این یکی از ویژگی های مهم دیگر است که باعث می شود مشتری شما در فضا بیشتر بماند. حتما به فواصل صندلی ها از یکدیگر و حفظ حریم افراد توجه داشته باشید. همچنین مسیرهای حرکتی که افراد عبورو مرور می کنند طوری نباشید که باعث مزاحمت افرادی که در حال صرف غذا هستند شود.

 

 

 

اجرای دکوراسیون داخلی فست فود

اجرای پروژه: شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

تحریریه پویانو