اجرای تخت خواب دیواری ، ایده‌هایی برای بکارگیری

اجرای تخت خواب دیواری ، ایده‌هایی برای بکارگیری

اجرای تخت خواب دیواری : آیا فضای کافی برای تختخوابی برای میهمان و یا یک مبل تخت خواب‌شو ندارید؟ تختخواب دیواری تهیه نمایید. این تختخواب هنگامی که به آن نیازی نباشد می‌تواند به سمت بالا چرخیده و جمع شود و یا اینکه به داخل یک کمد تاشده و مخفی گردد. این عنصر هوشمندانه به شما کمک می‌کند محلی اضافه برای خواب خصوصا در فضاهایی که با مساله محدودیت متراژ مواجه هستند ایجاد نمایید.

آن را شیک، برازنده و مد روز بکار ببرید.

چگونه می‌توان یک تخت خواب دیواری را طوری به این اتاق اضافه نمود که حس امروزی بودن آن لطمه نخورد؟ صاحبین این خانه به شکلی مناسب این کار را انجام داده‌اند. در نگاه اول، آن را بصورت ردیف منظمی از کابینت می‌بینید.

اما هنگامی که درب‌های آن باز می‌شود، تخت خوابی دونفره باز می‌شود و این آپارتمان تک‌خوابه را به آپارتمانی با دو اتاق خواب تبدیل می‌کند.

به لطف پارچه‌پوش بودن دیوار بالای سر تختخواب، رنگ زغالی بکار رفته در فضای داخلی و استفاده از یک تابلوی مدرن نقاشی در بالای تختخواب، در این فضای کوچک خواب حس دنج‌بودن اتاق یک هتل شیک حاکم شده‌است.

در اجرای تخت خواب دیواری اجازه بدهید تخت خواب بالای مبل معلق بماند

فضایی برای باز کردن یک تختخواب در کنار مبل ندارید؟ از این سوییت هوشمندانه در لندن الهام بگیرید. یک تخت خواب دونفره که در پشت مبل‌ها قرار گرفته باز می‌شود و درست در بالای آن معلق می‌شود تا یک فضای خواب پدید آورد.

اولگا الکسیوا از شرکت طراحی داخلی بلک‌اندمیلک می‌گوید: «تنها کافیست کوسن‌ها را به پشت تخت خواب تکیه دهید تا آماده شود.»« این تختخواب در کمی ارتفاع قرار گرفته و مناسب تماشای تلویزیون است. شما احساس خواهید کرد که در اتاق یک هتل لوکس هستید.». مبل، تختخواب و قفسه‌ها یک ست هستند که آلکسیوا به یک سازنده ایتالیایی سفارش داده‌است. «این ست مخصوص این اتاق طراحی نشده اما شرکت تولیدکننده آن را به نحوی تولید نموده که قفسه‌ها امکان تطبیق با دیوار شیبدار را داشته‌باشند.»

از تخت خواب یک نفره استفاده کنید.

اگر با یک فضای بسیار کوچک مواجه هستید و نمی‌خواهید که تخت خواب تمام فضایتان را اشغال کند، تختخواب‌های یکنفره کوچکی مناسب این کار طراحی شده‌اند.

همانطور که در اینجا نشان داده شده، یک کمد کوچک رو به پایین باز می‌شود تا یک تخت خواب یکنفره از آن خارج شود. این یک راه حل عالی برای اتاقی کوچک است. تختخواب با نظم و ظرافت باز می‌شود تا فضایی را برای خواب آماده کند که مساحت چندانی از کف اتاق را اشغال نکرده‌است. این طراحی باعث می‌شود اتاق برای انجام فعالیت‌های گوناگونی در طول روز آماده باشد.

با تخت خواب دیواری یک دفتر خانگی را تبدیل به محل خواب نمایید.

صاحبین این خانه یه لطف مبلمان چندکاره این اتاق نسبتا کوچک، عملکردهای متعددی را آن گنجانده‌اند. یک میز توکار باریک و یک قفسه اختصاصی تضمین می‌کند که فضای اتاق خواب می‌تواند بعنوان یک دفتر خانگی یا اتاق مطالعه در طول روز مورد استفاده قرارگیرد.

در شب، صندلی‌ها در زیر میز قرار می‌گیرند، و کمد دیواری باز می‌شود تا یک تخت خواب دونفره باز شود. در بالای این تختخواب چراغ‌های توکار نیز تعبیه شده‌اند. این طراحی برای یک اتاق چندعملکردی یا یک سوییت کوچک عالی است.

در یک پلان آزاد محل استراحت طراحی کنید

در این تصویر در نگاه اول یک اتاق نشیمن معمولی با پلانی آزاد و یک راه‌پله در وسط را مشاهده می‌کنیم. اما بیایید به پشت دیوار نگاهی بیندازیم!

بله، با یک تختخواب مخفی مواجه می‌شویم. درب‌ کمد و جاکتابی کنارش تبدیل به جداره‌هایی برای حفظ حریم خصوصی شده‌اند و علاوه‌براین، حس قرار گرفتن تختخواب را در یک اتاق مجزا القا می‌کنند.

اجرای تخت خواب دیواریاز یک دیوار کشویی استفاده نمایید.

این راه‌حل اختصاصی هنگام نوسازی یک سوییت آپارتمانی بسیار کوچک به ذهن رسیده‌است. طراح نوعی دیوار کشویی طراحی نموده که به فضا امکان تبدیل شدن به اتاق نشیمن در طول روز،

و تبدیل شدن به یک اتاق خواب در طول شب را داده‌است.

میز کنار تخت خواب به همراه پریزهای توکار برق و یک قفسه در داخل بازشوی تختخواب جاسازی شده‌اند، و تلویزیون به گونه‌ای درون دیوار کشویی جاسازی شده که دارای قابلیت چرخیدن به هردوسوی دیوار کشویی است.

حیوان خانگیتان را فراموش نکنید

از  تختخواب‌های دیواری الهام گرفتید؟ ممکن است حیوان خانگیتان به تخت خواب نیاز داشته‌باشد. اگر فکر می‌کنید این یک اتاق رختشوی خانه معمولی است، با دقت بیشتری به آن نگاه کنید.

 

 

 

اجرای تخت خواب دیواری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz