9 نشانه که خبر از نیاز به اجرای بازسازی خانه می دهند!

بازسازی خانه

9 نشانه که خبر از نیاز به اجرای بازسازی خانه می دهند!

ما انسان ها نیاز داریم تا گاهی اوقات تغییراتی اساسی در زندگی خود ایجاد کنیم؛ این تغییرات می تواند شامل تغییر شغل، ظاهر شخصی، محل سکونت و یا فضایی باشد که در آن زندگی می کنیم. همه ما این امکان را نداریم که هر گاه نیاز به تغییر داشتیم خانه خود را عوض کرده و به خانه جدیدی نقل مکان کنیم. اما می توانیم برای ایجاد تغییری قابل توجه، مبلمان و اشیاء قدیمی و از مد افتاده را عوض کرده و یا آن ها تغییر دهیم. در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی بسیاری از عناصر از جمله پوشش دیوار ها و زمین، مبلمان و اکسسوار ها و بسیاری لوازم دکوراتیو دیگر با گذر زمان از مد افتاده و قدیمی به شمار می روند. برخی نشانه ها در خانه وجود دارند که با توجه به آن ها می توانید متوجه شوید که آیا نیاز به اجرای بازسازی خانه هست یا خیر! اگر فکر می کنید که باید تغییراتی را در محیط زندگی خود ایجاد کرده و می خواهید عناصر از مد افتاده را تغییر داده و نو کنید، با پویانو همراه باشید تا با 9 نشانه برای اجرای بازسازی خانه می دهند آشنا شوید:

اجرای بازسازی خانه

  1. لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی سفید رنگ آشپزخانه که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند، امروزه طرفداران بسیار کمی دارند. به همین دلیل امروزه لوازم برقی سفید رنگی مانند یخچال سفید، ماشین لباسشویی سفید و یا ماشین ظرفشویی سفید، قدیمی و از مد افتاده به شمار می روند و به جای آن بیشتر از رنگ های نقره ای و یا مشکی برای لوازم برقی آشپزخانه استفاده می شود. می توانید لوازم برقی جدید و مدرن را کاملا بر اساس میزان مصرف انرژی ای که دارند مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید که ظاهری جدید و مدرن تر داشته باشد و فضای آشپزخانه را تغییر دهد.

لوازم برقی آشپزخانه

  1. هود های قدیمی در آشپزخانه

اشیاء و لوازمی که بسیار قدیمی شده اند را می توانید فروخته و مقداری از هزینه خرید لوازم جدید و مدرن را فراهم کنید. برای هود های بسیار قدیمی و از مد افتاده آشپزخانه نیز همین موضوع صدق می کند. اگر می خواهید آشپزخانه ای با ظاهر مدرن و جدید داشته باشید لازم است که حتما هود قدیمی موجود را تعویض کرده و یک هود جدید را جایگزین آن کنید. هود از جمله عناصری است که تاثیر قابل توجهی بر روی ظاهر آشپزخانه دارد و به همین دلیل لازم است که ظاهری مدرن تر و زیبا تر داشته باشد.

هود های قدیمی در آشپزخانه

  1. رنگ های از مد افتاده دیوار ها

برای ایجاد فضایی مدرن تر و زیبا تر، لازم است که به دیوار ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید. پوشش های قدیمی دیوار ها را که باعث دلگیر شدن و تاریک شدن فضا می شوند را از دیوار کنده و پوشش های مدرن تری که فضایی فرح بخش و آرام را در اختیار شما قرار می دهند به کار ببرید. معمولا در خانه های قدیمی از کاغذ دیواری ها و رنگ ها و نقش های قدیمی و کدر استفاده می شد که فضایی دلگیر ایجاد می کردند. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش هستید بهتر است که از رنگ های روشن و یا پاستلی استفاده کنید تا جلوه ای مدرن تر به مکان ببخشید.

رنگ های از مد افتاده دیوار ها

  1. ظروف آشپزخانه قدیمی

اکنون زمان آن فرا رسیده است که ظروف شیشه ای و بلوری قدیمی که بر روی کابینت ها به نمایش گذاشته اید را از جلوی دید بردارید. این ظروف قدیمی و از مد افتاده که امروزه کاربرد بسیار اندکی دارند، به غیر از اشغال کردن فضای خانه هیچ کاربرد دیگری ندارند. اگر می خواهید جلوه جدیدی به آشپزخانه خود ببخشید بهتر است که از این ظروف قدیمی دست کشیده و طراحی های مدرن تر را به کار ببرید.

ظروف آشپزخانه قدیمی

  1. صفحه کابینت های قدیمی

به جای صفحه کابینت های قدیمی و از مد افتاده، امروزه به راحتی می توانید مدل های مدرن تر و زیبا تر را به کار ببرید. برای مثال صفحه کابینت های چوبی و مقاوم که ماندگاری بالایی در برابر آب و ضربه دارند، انتخاب مناسبی برای ایجاد تغییری قابل توجه در آشپزخانه به شمار می روند. امروزه صفحه کابینت ها با مصالح متنوعی از جمله سنگ، چوب و حتی فلز تولید شده که علاوه بر ماندگاری و مقاومت بالا، ظاهری زیبا و مدرن به آشپزخانه می بخشند.

صفحه کابینت های قدیمی

  1. دیوارهای پوسیده و آسیب دیده خانه

اگر در خانه شما دیوار هایی وجود دارند که به مرور رنگ آن ها پوسیده و ریخته و نقاط مختلفی از دیوار آسیب دیده است، یعنی دیگر زمانی ایجاد تغییر فرا رسیده و نیاز به اجرای بازسازی خانه هست و باید از سیستم های جدید برای پوشاندن دیوار ها استفاده کنید. امروزه انتخاب های فراوانی برای دیوار ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کاغذ دیواری هایی با طرح های متنوع، هزاران رنگ مدرن و ماندگار، پانل های دیواری با مصالح مختلف و انتخاب های دیگر اشاره کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مناسب ترین آن ها را بر اساس سلیقه شخصی و سبک طراحی خانه انتخاب کرده و به کار ببرید. برای مثال اگر خانه شما کوچک است، کاغذ دیواری های سه بعدی این امکان را ایجاد می کنند تا با ایجاد خطای دید، فضا را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه دهید.

کاغذ دیواری هایی با طرح های متنوع، هزاران رنگ مدرن و ماندگار، پانل های دیواری

  1. کاشی های قدیمی در سرویس بهداشتی

کاشی های قدیمی و از مد افتاده بارز ترین نشانه ای هستند که خبر از قدیمی شدن خانه و نیاز به بازسازی آن می دهند. به همین دلیل بهتر است که کاشی های مدرن با طراحی های زیبا و متنوع را بررسی کرده و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید تا جلوه ای جدید به محیط زندگی خود ببخشید. حتی تعویض کاشی های موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی به تنهایی می تواند ظاهری بسیار مدرن تر در این مکان ها ایجاد کند.

کاشی های قدیمی در سرویس بهداشتی

  1. دکور های چوبی از مد افتاده

بر اساس اصول گذشته پوشش های چوبی تیره و دلگیر برای ایجاد سبک کلاسیک بسیار کاربرد داشتند، اما استفاده از چوب تیره در مکان هایی مانند راهروی ورودی فضایی دلگیر و نامناسب ایجاد می کند. به همین دلیل اگر می خواهید از مصالحی مانند چوب در دکوراسیون استفاده کنید بهتر است که تنالیته های روشن تر آن را به کار ببرید. البته در طراحی داخلی مدرن چوب تیره از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اما موضوع مهم این است که در مکان مناسب و به شکلی مناسب به کار برده شود. به همین دلیل اگر پوشش های چوبی قدیمی در خانه وجود دارند که مانع از ایجاد فضایی مدرن می شوند خیلی سریع آن ها را تغییر بدهید.

دکور های چوبی از مد افتاده

  1. کفپوش های قدیمی

کفپوش های قدیمی نیز از جمله عناصری هستند که خبر از نیاز به اجرای بازسازی خانه می دهند. اگر بخواهید کفپوش خانه خود را تعویض کنید، امروزه انتخاب های بسیار متنوعی پیش روی شما قرار دارند که از جمله آن ها می توان به کفپوش لمینت اشاره کرد که فضایی گرم و مدرن را در اختیار شما قرار می دهد. هم چنین کفپوش های دیگری از جمله سنگ مرمر و کفپوش های مدرن تر وجود دارند که می توانید هر یک از آن ها را به کار برده و جلوه جدیدی به محیط زندگی خود ببخشید.

کفپوش های قدیمی

به اطراف خود خوب نگاه کنید و ببینید آیا هیچ یک از این نشانه ها در خانه شما وجود دارند. اگر هر یک از مواردی که به آن ها اشاره شد را در خانه یافتید، یعنی زمان آن فرا رسیده است که آستین ها را بالا زده و تغییراتی را در محیط زندگی خود ایجاد کنید. ایجاد هر گونه تغییر مثبتی در اطرافتان می تواند کیفیت زندگی شما را افزایش داده و محیطی زیبا تر و بهتر را برای شما و خانوادتان فراهم کند.