اتاق لباس ؛ همراه لازم دکوراسیون اتاق خواب های شیک و مدرن  امروزی!

اتاق لباس ؛ همراه لازم دکوراسیون اتاق خواب های شیک و مدرن  امروزی!

اتاق لباس ؛ همراه لازم دکوراسیون اتاق خواب های شیک و مدرن  امروزی!

امروزه با پیشرفت دنیای مد و فشن ، استقبال مردم از خرید لباس های متنوع هر روز بیشتر شده است. اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نیز در افزایش روی آوردن مردم به تنوع رنگی و مدل های مختلف پوشاک در بازار تاثیر گذاشته است. در چنین شرایطی کمد های معمول گذشته پاسخگوی خانم ها و آقایان جوان در خانه های جدید نیست.

واک این کلوزت ها یا کمد های راهرویی ، کمد های بزرگی هستند که امکان قدم گذاشتن درون آن وجود دارد ! این بخش از فضای خانه در طراحی پلان خانه های جدید نه تنها دیگر بخش الحاقی انتخابی برای اتاق خواب ها نیست بلکه گاهی ضروری هم حتی به نظر می رسد. با پویانو در این مطلب همراه باشید تا در مورد این اتاق های کمد جذاب و وسویه انگیز بیشتر صحبت کنیم.

چرا کمد لباس وارد طراحی خانه ها شد؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که به ظاهر لباس هایی که میپوشید و ست کردن آن اهمیت می دهید. احتمالا از هر رنگ کفش چندین جفت کفش از هر مدل لباس در چندین رنگ فضای کمد شما را اشغال کرده است. دیری نمی گذرد که دیگر کمد معمول اتاق خواب شما ظرفیت تنوع لباس ها ، کفش ها و کیف ها و.. نخواهد داشت.

هر بار که قصد حاضر شدن به مهمانی یا سرکار را دارید ، احتمالا کل کمد را برهم میریزید تا یک پوشش هماهنگ و ست را آماده کنید.  متاسفانه کمدهای معمولی گنجایش تعداد متعادلی از وسایل شخصی را دارد. و در صورت انبار کردن لباس ها ، دیگر نمی توان به بسیاری از وسایل دسترسی سریعی داشت. بدین ترتیب ضرورت فضایی با طبقات باز که بتوان به همه وسایل دسترسی راحتی داشت و در عین حال به خوبی در معرض دید باشند به وجود آمد.

سپس اتاق کمد ، کمد اتاقی ، واک این کلوست (WALKIN CLOSET )  ها وارد طراحی پلان خانه ها شدند و خیال بسیاری از خانم ها را برای خرید های بیشتر و بشتر آُسوده نمود!

اتاق لباس در دکوراسیون اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد ؟

در رابطه با اتاق لباس بهتر است ابتدا یک توضیح کلی بگذارید کمد لباس‌ در اتاق خواب شما  بدرخشد.

به جای این‌که اتاق نگهداری از لباس‌ها و طبقات و لباس های موجود در آن را تبدیل به فضای نیمه‌پنهان کنید، آن را به گونه‌ای طراحی کنید که در کنار اتاق خواب در فضا بدرخشند. این اتاق نگهداری از لباس‌ها (عکس بالا) گرچه در کنج اتاق واقع شده، اما تبدیل به ویژگی‌ اصلی این اتاق خواب شده است. قسمت‌های چوبی این اتاق به رنگ آبی تیره درآمده‌اند و لباس‌های موجود در آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

انتخاب یک سبک برای یک واک این کلوزت خوب نکته‌ای کلیدی است

اگر به دنبال انسجام بخشیدن به فضای ذخیره‌ سازی خود هستید، یک سبک مشخص برای واک این کلوزت را در ذهن خود داشته باشید. سبک معاصر، بهترین انتخاب برای داشتن فضایی تمیز و بی‌ نظیر به‌ منظور آن است که زیبایی لباس خود را نشان دهید.

 

استفاده هم‌ زمان زوجین از کمد اتاق‌ خواب مستر (والدین)

بهتر است فضایی برای لباس‌ هایی که به‌ طور روزانه استفاده می‌ شوند در نظر بگیرید و از ظروف ذخیره‌ سازی برای پوشاندن لباس‌ های خارج از فصل و لوازم جانبی استفاده نمایید. قلاب‌ های دیواری برای آویختن کمربند، کراوات و روسری و قفسه و یا جعبه‌ های کفش بسیار کارآمد هستند. اگر کمد اتاق مستر شما کوچک است تا جای ممکن از چوب‌ لباسی‌ های باریک در یک گنجه عمودی استفاده کنید.

 

 

اتاق لباس را روشن کنید.

این اتاق نگهداری از لباس‌ها دارای حس و حالی باز و سرزنده است و هم‌چنین دارای یک پنجره بزرگ است که باعث داخل شدن نور روز می‌شود. علاوه بر این از رنگ سفید در طراحی این اتاق استفاده شده و به همین دلیل این‌جا بیش‌تر شبیه یک اتاق واقعی است تا جایی صرفا برای نگهداری از لباس‌ها. این اتاق فضایی بسیار خوب برای امتحان کردن لباس‌ها مختلف، دیدن و بررسی کردن آن‌ها، و در نهایت انتخاب بهترین گزینه برای مهمانی است که قرار است در آن به شما حسابی خوش بگذرد.

 

 

با رنگ اتاق لباس تمایز ایجاد کنید.

دو دهانه بزرگ در یک دیوار ساده تعبیه شده و در فضای پشت آن یک اتاق نگهداری از لباس‌ها قرار دارد. این طراحی باعث ایجاد یک فضای جداگانه بین محل نگهداری از لباس‌ها و فضای خواب شده و هم‌چنین خود دیوار تبدیل به یک عنصر منحصربه‌‌‌فرد در فضا شده و این ویژگی را مدیون رنگ سبز روشن خود است.

 

 

اتاق لباس را با اکسسوری ها و طبقه بندی مناسب نیاز خود طراحی کنید.

در دکوراسیون داخلی این اتاق نگهداری از لباس‌ها تاکید روی فضاهای نگهدارنده از کفش و کیف است تا تمام کیف‌ها و کفش‌های مالک این خانه در آن جا شود. ارتفاع قفسه‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا هر کفشی با هر ارتفاع پاشنه‌ای در آن جا شود و در عین حال فضاهای نگهداری از کیف‌ها قادرند هر نوع کیفی را در خود جای دهند.

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو