نکات طراحی داخلی اتاق خواب با تم تابستان

نکات طراحی داخلی اتاق خواب با تم تابستان

اگر تصمیم دارید که یک تغییر رنگی و جذاب در اتاق خواب خود ایجاد کنید، هم اکنون دست به کار شوید، زیرا آغاز تابستان بهترین زمان برای انجام این تغییر به شمار می رود. برای این که محیط زندگی خود را نیز درست مانند کمد لباس ها با فصل تابستان هماهنگ کرده و یک انرژی و زیبایی تابستانی به آن ببخشید، می توانید این کار را از اتاق خواب خود آغاز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبک طراحی خود را مشخص کرده و ترکیب رنگی های درست را به کار ببرید. برای این که بتوانید در طراحی اتاق خواب با تم تابستان موفق شوید و جلوه ای گرم و صمیمی به آن ببخشید با پویانو همراه باشید:

در طراحی اتاق خواب از تابستان الهام بگیرید

  • ترکیب رنگی مناسب و چیدمان درست

هر چه قدر هم که بعد از فصل طولانی و خسته کننده زمستان، وارد فصل بهار شده و فصلی جدید را تجربه کرده باشید، اگر می خواهید به شکلی تازه و فرح بخش وارد فصل تابستان شده و اتاق خواب خود را برای ورود به این فصل آماده کنید، انتخاب طیف های آرامش بخش رنگ ها می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مبلمانی با رنگ های لطیف و پاستلی، باعث می شوند تا زمانی که می خوابید خستگی شما برطرف شده و زمانی که از خواب بیدار می شوید حس خوبی را تجربه کنید، اما علاوه بر این موارد فضای اتاق خواب را نیز به طور کامل تغییر داده و بر روشنایی و بزرگی اتاق تاثیرگذار هستند. مهم ترین نکته کلیدی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ ‌های روشن باعث می‌ شوند تا اتاق فرح بخش تر و روشن تر دیده شود و به همین دلیل بهتر است که تا جای ممکن از رنگ های تیره دوری کنید.

ترکیب رنگی مناسب و چیدمان درست

فراموش نکنید که در یک اتاق خواب با متراژ کوچک برای این که با استفاده از کمد ها، کشو ها و پاتختی ها به بیشترین میزان فضای ذخیره سازی دست پیدا کنید، لازم است که قبل از خرید مبلمان نقشه و متراژ اتاق را به خوبی اندازه گیری کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

برای انتخاب تاج تخت خواب نیز می توانید با کنار گذاشتن انتخاب های کلاسیکی که در بیشتر تخت ها وجود دارد، خلاقیت خود را به کار برده و با استفاده از استیکر ها و یا پارچه های دیواری زیبا و رنگی فضایی متحرک و پویا به اتاق خواب خود ببخشید. در طراحی اتاق خواب تابستانی خود می توانید از رنگ های سبز، لیمویی و آبی آسمانی الهام‌ گرفته و در دکوراسیون به کار ببرید.

در طراحی اتاق خواب تابستانی خود می توانید از رنگ های سبز، لیمویی و آبی آسمانی الهام‌ گرفته و در دکوراسیون به کار ببرید.

  • پارچه هایی با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی که در هر زمانی کاربرد دارند، در فصل تابستان اهمیت بسیار بیشتری می یابند. در روزهای گرم تابستانی، دوری کردن از پارچه های مصنوعی و استفاده از پارچه های طبیعی، هم راحتی شما را افزایش داده و هم از نظر سلامتی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

در هوای گرم، پوست انسان در اثر گرما و نور خورشید حساس تر می ‌شود و نیاز به تماس با پارچه های لطیف تر و طبیعی تر را دارد و به همین منظور می توانید پارچه ‌های طبیعی را به عنوان رو تختی و ملحفه برای تخت خواب به کار برده و مورد استفاده قرار دهید. در چنین شرایطی استفاده از پارچه های طبیعی ای مانند کتان، پنبه و بامبو که دارای الیاف طبیعی هستند انتخاب بسیار مناسب و به جایی خواهد بود.

پارچه هایی با الیاف طبیعی

  • جزئیاتی که سبک شما را هدایت می کنند

در اتاق خواب خود برای ایجاد فضایی تابستانی می توانید با استفاده از اکسسوار ها، مکانی زنده و تازه را ایجاد کنید. قبل از انتخاب اکسسوار ها مهم ترین نکته این است که سبک دکوراسیون و طراحی اتاق خواب خود را انتخاب کرده و بر اساس آن پیش بروید. انتخاب اکسسوار های درست و مناسب در ترکیب با مبلمان اتاق خواب می تواند یک فضای صاحب سبک و دارای شخصیت و هویت را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال با استفاده از اکسسوار های پتینه کاری شده می توانید به یک دکوراسیون روستایی دست پیدا کرده و یا با استفاده از اکسسوار های مسی و آینه یک دکوراسیون آوانگارد را به نمایش بگذارید.

جزئیاتی که سبک شما را هدایت می کنند

فانوس های فرفورژه رنگی، تابلو ها و قاب عکس های رنگی که به دیوارها تحرک و پویایی می بخشند، لوستر ها، چراغ های دیواری، آباژور های رومیزی و ایستاده که به عنوان عنصری روشنایی ‌بخش پیش روی ما قرار می گیرند، سبد ها و جعبه هایی با طرح ها و رنگ های متفاوت و متنوع، آینه های قدی و دیواری و بسیاری از عناصر دیگر، از جمله انتخاب هایی هستند که می‌توانند به اتاق خواب شما رنگ و زیبایی ببخشند. بعد از انتخاب سبک طراحی و ترکیب رنگی مورد نظر خود، با استفاده از اکسسوار ها می توانید اتاق خواب خود که غار خصوصی شما به شمار می‌رود را طراحی کرده و به فضایی جدید تبدیل کنید.

سبد ها و جعبه هایی با طرح ها و رنگ های متفاوت و متنوع

  • فضای مقابل درب

با آغاز فصل تابستان و باز شدن پنجره ها برای ورود هوای تازه به خانه، احتمال کوبیده شدن و بسته شدن درب ها وجود دارد. به همین دلیل با استفاده از ترمز های مخصوص درب و پنجره ها هم می توانید ار بروز این اتفاق جلوگیری کرده و هم جلوه ای جذاب و زیبا به اتاق خواب خود ببخشید.

این ترمز درب ها را می توانید در شکل میوه های تابستانی و یا حیواناتی مانند فلامینگو یا اسب دریایی انتخاب کرده و جلوه ای زیبا و بامزه در فضای اتاق خواب ایجاد کنید. شاید این عناصر بسیار کوچک و بی اهمیت به نظر برسند، اما فراموش نکنید که کوچک ترین جزئیات نیز در طراحی اتاق خواب تاثیرگذار هستند.

فضای مقابل درب

  • درخشش آینه ها

آینه ها که یکی از باید های طراحی اتاق خواب به شما رفته و اکسسوار هایی بسیار کاربردی و مهم بوده و باعث عمق بخشیدن و دلباز تر شدن فضای اتاق می شوند، هم می توانند به عنوان آینه میز آرایش و یا درب کمد ها به کار برده شده و هم به عنوان آینه ای قدی و یا پوششی برای دیوارها مورد استفاده قرار بگیرند. در سال‌ های اخیر آینه ‌هایی در ابعاد و اندازه های مختلف که با یکدیگر ترکیب شده اند نیز به عنوان تزئین و محرکی برای دیوارها به کار برده می شوند. آینه به هر شکلی که به کار برده شود می تواند جلوه ای زیبا و متفاوت به اتاق خواب بخشیده و فضای تابستانی آن را افزایش دهد.

درخشش آینه ها

اگر علاقه مند به ایجاد فضایی تابستانی در اتاق خواب خود هستید از همین الان شروع کرده و در نزدیکی فصل تابستان اتاق خواب خود را برای آغاز این فصل آماده کنید. فصل تابستان و رنگ ها و هوای موجود در آن می تواند بزرگ ترین الهام بخش برای رسیدن به دکوراسیونی درست و مناسب باشد…