اتاق خواب آرام مکانی برای آرامش!

اتاق خواب

اتاق خواب آرام مکانی برای آرامش!

اتاق خواب آرام : به همان اندازه که کیفیت تخت خواب در حال روحی ما تاثیر گذار است، طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است. به همین دلیل باید اتاق خواب خود را به گونه ای دکوراسیون کنید که آرامش و راحتی را با خود به همراه داشته باشد و به مکانی برای احساس آرامش تبدیل شود. با پویانو همراه باشید تا با نکاتی که اتاق خواب را به مکانی آرامش بخش تبدیل می کند آشنا شوید:

اگر در شب یک خواب راحت را تجربه نکنید، بر تمام روز شما تاثیر منفی گذاشته و انرژی شما را به شکل چشم گیری کاهش خواهد داد. علاوه بر درد های جسمانی ای که یک خواب ناکافی به همراه دارد، یک بی حالی آزار دهنده نیز تمام روز همراه شما خواهد بود. بدون شک با این شرایط نمی توانید بر کار خود تمرکز کرده و از زندگی لذت ببرید.

اتاق خواب آرام

به طور تقریبی یک سوم از زمانی که در شبانه روز در اختیار داریم را در خواب سپری می کنیم. اما آیا به اتاق خواب که این زمان خود را در آن سپری می کنیم اهمیت کافی می دهیم؟ بیشتر زمانی که در اتاق خواب می گذرانیم معمولا در خواب سپری می شود، اما نباید این موضوع باعث شود که تصور کنیم طراحی اتاق خواب اهمیت چندانی ندارد. زیرا شروع روز در اتاقی که سبک و شخصیت ما را به نمایش می گذارد به معنای این است که روز پر انرژی تر و مفید تری را در پیش خواهیم داشت و می توانیم بهره کافی را از زمان بیداری خود ببریم.

هم چنین امروزه اتاق خواب تنها مکانی برای خوابیدن به شمار نمی رود، بلکه می توان اتاق خواب را به عنوان مکانی آرامش بخش و درمانی بعد از یک روز سخت کاری و هم چنین به عنوان پناهگاهی امن و شخصی در زمان هایی که می خواهیم تنها باشیم نیز تصور کنیم.

 اتاق خواب تنها مکانی برای خوابیدن به شمار نمی رود

اگر چه مبلمان و اشیائی که در تمام اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای کارکردی مشابه هستند، اما همان گونه که هر فردی سبک و سلیقه متفاوتی دارد، این اشیاء نیز در سبک ها و طرح های متفاوتی تولید می شوند که می توانید بر اساس شخصیت و علایق خود مناسب ترین آن ها را برای اتاق خواب خریداری کنید. به قدری این طراحی ها متنوع هستند که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند اتاقی که در نظر دارد را طراحی کند و هیچ مانعی سر راه او وجود نخواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبک خود را مشخص کرده و مناسب ترین اشیاء را خریداری کنید تا به اتاقی آرامش بخش دست پیدا کنید.

رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای اتاق خواب آرامش بخش

  • رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای اتاق خواب آرامش بخش

رنگ هایی مانند بژ، قهوه ای، رنگ های خاکی و تمام رنگ های خنثی برای ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق خواب بهترین انتخاب به شمار می روند. به همین دلیل است که این رنگ ها به عنوان پرکاربرد ترین و محبوب ترین رنگ ها برای اتاق خواب شناخته شده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های خنثی نه انرژی شما را افزایش داده و نه کاهش می دهند و به همین دلیل باعث می شوند تا بدن در حالت تعادل قرار بگیرد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که می خواهید از رنگ های خنثی استفاده کنید حتما یک ترکیب رنگی مناسب ایجاد کرده و تا جای ممکن رنگ های متضاد را نیز به کار برده و کنتراست ایجاد کنید تا فضا از یکنواختی خارج شود.

رنگ های خنثی زمانی که در کنار مصالح طبیعی ای مانند چوب به کار برده شوند، ترکیبی بی نظیر ایجاد کرده و به اتاق خواب، آرامش، گرما و صمیمیت می بخشند. در چنین اتاقی می توانید خوابی سالم و آرام را تجربه کرده و روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای اتاق خواب آرامش بخش

  • اتاق خوابی رو به چشم انداز زیبا

میزان نور طبیعی ای که اتاق خواب دریافت می کند به اندازه طراحی داخلی آن اهمیت دارد. برای بسیاری از افرادی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند امکان وجود منظره ای باز و زیبا در مقابل پنجره وجود ندارد، اما با این وجود استفاده از پنجره ای بزرگ و وسیع در اتاق خواب و تهویه مرتب هوای اتاق در افزایش کیفیت خواب تاثیر گذار خواهد بود. هر چه پنجره ای که در اتاق خواب وجود دارد ابعاد بزرگ تری داشته باشد، نور بیشتری وارد اتاق شده و فضای سالم تری در آن ایجاد خواهد شد. هم چنین پنجره بزرگ باعث دلباز تر دیده شدن اتاق شده و آرامش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

اتاق خوابی رو به چشم انداز زیبا

  • اتاقی آرامش بخش با رنگ های پاستلی

بدون شک رنگ های پاستلی رنگ هایی آرامش بخش هستند که در هر محیطی که به کار برده شوند راحتی را به همراه خواهند داشت. با ایجاد کنتراستی مناسب و استفاده از پارچه هایی مانند پارچه مخملی، می توانید ظاهری لوکس و ملایم به اتاق خواب خود بخشیده و فضایی آرامش بخش را به دست بیاورید. رنگ های پاستلی باعث می شوند تا چشم ها استراحت کرده و فضایی متعادل را در اتاق خواب ایجاد می کنند.  ترکیب رنگ های پاستلی و رنگ های خنثی نیز می تواند نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد.

اتاقی آرامش بخش با رنگ های پاستلی

  • از اشیاء اضافه برای اتاق خواب دوری کنید!

می توان گفت که درست مانند سایر نقاط خانه، اولین قانون برای رسیدن به فضایی آرامش بخش در اتاق خواب، دوری از لوازم و اشیاء اضافه است. بزرگ ترین مشکل اتاق ها، به خصوص اتاق هایی که فضایی کمتر از اتاق های استاندارد دارند، این است که تمام فضا با اشیاء مختلف پر شده و فضای خالی باقی نمی ماند. این موضوع باعث می شود تا فضای کافی برای حرکت کردن وجود نداشته باشد و علاوه بر این اتاق شلوغ و نامرتب به نظر برسد. به همین دلیل هم در خرید مبلمان اتاق خواب باید بسیار مراقب بوده و هم اتاق خواب آرام تان را با اشیاء اضافه، حتی اکسسوار های بی مورد پر نکنید.

فراموش نکنید که قانون اول برای رسیدن به آرامش، سادگی است. در اتاقی که مملو از اشیاء مختلف است فضایی آزار دهنده و احساس خفگی ایجاد خواهد شد. پس اگر به دنبال تجربه خوابی آرام و فضایی آرامش بخش هستید، لوازم و اشیاء اضافه را از اتاق خواب دور کرده و سادگی را هدف خود قرار بدهید.

از اشیاء اضافه در اتاق خواب دوری کنید

  • از رنگ های تیره نیز در اتاق خواب می توانید استفاده کنید!

شاید آن چه که برای یک خواب راحت به آن نیاز دارید، اتاق خوابی است که با رنگ های تیره طراحی شده باشد! برای مثال زمانی که تنالیته های تیره و گرم رنگ قهوه ای با طیف های روشن و سرد رنگ آبی ترکیب شوند، نتیجه زیبایی را به همراه خواهد داشت. هم چنین رنگ سیاه نیز می تواند در اتاق خواب نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قدرت ریسک پذیری خود را تقویت کرده و از به کار بردن رنگ های تیره هراس نداشته باشید.

از رنگ های تیره نیز در اتاق خواب می توانید استفاده کنید

یکی از نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب، انتخاب سیستم نورپردازی ملایمی است که فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار دهد. بدون شک زیر یک نور سفید فلورسنت نمی توان آرامش را تجربه کرد. هر چه نوری که برای اتاق خواب انتخاب می کنید به نور خورشید نزدیک تر و ملایم تر باشد، فضای آرامش بخش تری ایجاد خواهد شد.

سیستم روشنایی را فراموش نکنید

  • سلیقه شخصی خود را در اتاق به نمایش بگذارید

بهترین اتاق خواب، اتاقی است که مورد پسند شما باشد. بدون شک مکانی که انسان در آن احساس آرامش می کند، مکانی است که با سلیقه شخصی شما هماهنگ بوده و با رنگ های مورد علاقه تان طراحی شده باشد. چنین اتاقی می تواند فضایی آرامش بخش را در اختیار شما قرار دهد.

سلیقه شخصی خود را در اتاق به نمایش بگذارید

اگر ایده ها و علایق متفاوتی را در ذهن دارید، اما نمی توانید بهترین انتخاب را انجام دهید، مطالبی که قبلا در پویانو در مورد اتاق خواب آرام مطرح شده اند می توانند به شما کمک کنند. با بررسی این مطالب می توانید ذهن خود را باز کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.