ابزار چوبی دکوراتیو : طرح مورد علاقه شما در جان زیباترین متریال طبیعت

ابزار چوبی دکوراتیو : طرح مورد علاقه شما در جان زیباترین متریال طبیعت

چوب، زیباترین متریال طبیعت است که تقریبا در دل هر خانه ای جای دارد. علت این که این متریال در مقایسه با دیگر گزینه های موجود از محبوبیت بیش تری برخوردار می باشد، زیبایی طبیعی است، اما در کنار این زیبایی باید به پرداخت های فوق العاده ای که روی قطعات چوبی اجرا می شود نیز اشاره کرد. در بسیاری از موارد، این پرداخت ها هستند که ظاهر نهایی چوب مورد استفاده در دکوراسیون و مبلمان را شکل می دهند. آشنایی با این پرداخت ها و انواع ابزار چوبی دکوراتیو ، موضوعی است که در این مطلب درباره آن خواهید خواند.

سفارش ابزار دکوراتیو

برای سفارش قطعات چوبی دکوراتیو مد نظر خود باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا قطعه مورد نظر را انتخاب کرده و ابعاد آن را مشخص کنید.
  • سپس طرح سه بعدی مد نظر را از میان طرح ها برگزینید.
  • در صورت تمایل، رنگ کردن قطعات را نیز سفارش دهید.

چرا ابزار دکوراتیو؟

سوال این است که چرا باید از ابزار دکوراتیو استفاده کرد. در پاسخ می توان گفت که چوب، یک متریال طبیعی و فوق العاده زیباست که می تواند ظاهر بسیار خاصی به دکوراسیون منزل شما بدهد. این متریال به فضا گرما و صمیمیت می دهد و معمولا قابلیت درآمدن به فرم های مختلف را دارد. اگر تزیینات مورد علاقه خود را روی سطح چوب اعمال کنید، مسلما ظاهر نهایی آن را دوست خواهید داشت. با وجود امکان سفارش دادن قطعات چوبی با طرح دلخواه، می توان استفاده از این ابزار را به عنوان یکی از گزینه های محبوب در نظر داشت.

انواع ابزار دکوراتیو

در ادامه می توانید با چند نمونه از ابزار چوبی دکوراتیو آشنا شوید.

پروفیل چوبی دکوراتیو

پروفیل ها نباید لزوما فرم ساده و تکراری همیشگی را داشته باشند. اگر به فکر ایجاد تمایز در دکوراسیون منزل باشید، می توانید روی دیتیل ها تمرکز کنید و به سراغ قسمت های خاصی بروید که معمولا هدف قرار نمی گیرند. پروفیل های چوبی دکوراتیو می توانند برجستگی های مختلفی داشته باشند و فرم متفاوتی را به نمایش بگذارند. پروفیل های فلزی و پلاستیکی را کنار بگذارید و با انتخاب یک پروفیل متفاوت از جنس چوب با طرح دلخواه خود به تفاوت مورد نظر دست پیدا کنید.

دیوارپوش چوبی دکوراتیو

دیوارپوش که با نام دیوارکوب نیز شناخته شده است، گزینه ای متفاوت و زیبا برای پوشاندن دیوارهاست که عموما از چوب یا به شکل آن طراحی و ساخته می شود. دیوارپوش ها می توانند برای پوشش دادن قسمت خاصی از دیوار که مد نظر شما قرار دارد نیز به کار روند. دیوارپوش های دکوراتیو با انواع طرح ها برای عوض کردن ظاهر دیواری که می خواهید متفاوت به نظر برسد، خیلی مناسب هستند. شما می توانید تزیینات مورد نظر خود را نیز از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

قاب چوبی دکوراتیو

اگر می خواهید از محدوده انتخاب های بزرگ تر کمی بیرون بروید، می توانید گزینه های دیگری را در نظر بگیرید که شاید تغییر آن ها ساده تر باشد. قاب عکس از جمله این گزینه هاست. قاب عکس ها را چه روی دیوار نصب کنید و چه روی میز قرار دهید، می توانید به عنوان عناصر دکوری شاخص در نظر داشته باشید که ظاهر آن ها بر چیدمان منزل تاثیر می گذارد. با انتخاب قاب های دکوری از جنس چوب به دنبال ایجاد یک تغییر کوچک و زیبا در فضای منزل خود باشید.

 

 

 

 

ابزار چوبی دکوراتیو

تحریریه پویانو