آن چه در مورد آینه ها نمی دانید!

آن چه در مورد آینه ها نمی دانید!

آینه ها یکی از تاثیر گذار ترین و زیبا ترین عناصر در طراحی داخلی به شمار می روند و به هیچ عنوان نمی توان قدرت جادویی آن ها را انکار کرد. برای مثال یک آینه ای که به عنوان عنصری کاربردی در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در اتاق نشیمن به یک نقطه کانونی و یا یک اثر هنری تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی آینه در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

آینه ها هر چه ظاهر منحصر به فرد تری داشته باشند، جلوه ای متفاوت تر به محیط زندگی شما خواهند بخشید. به همین دلیل اگر می خواهید یک آینه خاص داشته باشید، می توانید آن را به صورت سفارشی تهیه کنید. برای این منظور می توانید از شیشه بری ها کمک بگیرید، زیرا شیشه بری ها در زمینه آینه نیز کار کرده و در کنار آینه های آماده، سفارش های خاص نیز قبول می کنند.

اگر می خواهید با استفاده از یک آینه تاثیر قابل توجهی را در مکانی ایجاد کنید، باید بدانید که قاب آینه ها نیز به اندازه خود آینه ها در طراحی مکان اهمیت دارند. انتخاب های بسیاری در زمینه قاب آینه در پیش روی شما وجود دارند و می توانید از میان قاب های کلاسیک، مدرن، هنری و جذاب هر کدام که مورد پسند شما هستند را انتخاب کنید.

هم چنین مواد و مصالحی که برای قاب آینه ها مورد استفاده قرار می گیرند نیز دارای تنوع بسیاری هستند؛ قاب های فلزی، چوبی، پتینه کاری شده، کریستالی و ورقه طلا از جمله چندین انتخاب هایی هستند که می توانید به عنوان قاب آینه از آن ها استفاده کنید.

بر اساس مکانی که می خواهید آینه را در آن به کار ببرید، می توانید آینه های دایره ای و یا بیضی شکل و آینه های مربع و یا مستطیلی را مورد استفاده قرار دهید. هم چنین آینه هایی با طرح های خاص نیز می توانند به کار برده شوند. یک آینه بزرگ قدی برای استفاده در مکانی مانند اتاق خواب و یا راهروی ورودی بسیار ایده آل خواهد بود. هم چنین آینه هایی که بر روی میز آرایش مورد استفاده قرار می گیرند نیز می توانند در اتاق خواب بسیار کارآمد بوده و مفید واقع شوند

. آینه ها در سرویس بهداشتی نیز می توانند معجزه کنند. آینه در این مکان علاوه بر کاربردی که دارد می‌تواند فضای آن را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه دهد. به همین منظور اگر سرویس بهداشتی ای کوچک در اختیار دارید می توانید یک دیوار آن را با آینه پوشانده و فضای بزرگ تری به آن ببخشید

. در اتاق نشیمن نیز برای ایجاد فضایی منحصر به فرد، از یک آینه بزرگ با چارچوبی مجلل استفاده کنید تا جلوه ای ظریف و باشکوه در اتاق ایجاد شود. هم چنین در نقاط مختلفی از خانه می توانید با ترکیب آینه های کوچکی به شکل های دایره و مربع با یکدیگر، ترکیب بندی های متفاوتی ایجاد کرده و دیوار ها را به زیبایی تزئین کنید.

۴ روش برای استفاده دکوراتیو از آینه

  • آینه ها درخشش نور موجود در مکان را افزایش می دهند. به همین دلیل با قرار دادن یک آینه بر روی دیوار مقابل پنجره می توانید بازتاب نوری که به اتاق وارد می‌شود را افزایش داده و فضای روشن تری را برای خود ایجاد کنید. در یک مکان کم نور و بدون پنجره نیز با قرار دادن یک منبع روشنایی درخشان در مقابل آینه می توانید روشنایی موجود در اتاق را افزایش داده و به فضای روشن تری دست پیدا کنید. اگر می خواهید در هر اتاقی که در نظر دارید یک روشنایی و فضای هنری ایجاد کنید، می توانید از یک پارتیشن استفاده کرده و روی آن را با آینه بپوشانید. این‌گونه جلوه بسیار منحصر به فردی با استفاده از آینه به مکان خواهید بخشید.

  • آینه علاوه بر این که روشنایی مکان را افزایش می دهد، عمق فضا را نیز تشدید کرده و فضای عمیق تری را در اختیار شما قرار می دهد. برای افزایش این عمق می توانید دو آینه را در مقابل یکدیگر نصب کنید. این گونه حس عمق موجود در فضا بسیار افزایش یافته و می توانید بازی های بصری متنوعی را به نمایش بگذارید.

  • آینه ها زمانی که در یک اتاق کوچک مورد استفاده قرار گیرند با ایجاد خطای دید می‌توانند باعث بزرگتر جلوه کردن آن اتاق شوند. به همین دلیل می توانید در یک نقطه قابل مشاهده در اتاق، از یک آینه بسیار بزرگ استفاده کرده و با بهره بردن از خطای دید ایجاد شده توسط آینه، فضای بزرگ تر و وسیع تری به اتاق خود ببخشید. پوشاندن یکی از دیوار های اتاق به طور کامل با آینه این تاثیر را افزایش داده و جلوه قابل توجهی به آن خواهد بخشید.

  • یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک نقطه کانونی در یک مکان، استفاده از آینه است. اگر در مکانی که با مبلمانی ساده و دیوار های خالی طراحی شده است از یک آینه با قابی کریستالی و یا طلایی رنگ استفاده کنید، به راحتی می توانید به یک نقطه کانونی زیبا و قابل توجه دست پیدا کنید. با استفاده از آینه می توانید به راحتی فضای اتاق را تغییر داده و با به کار بردن آن هم یک فضای ظریف ایجاد کرده و هم جلوه ای دراماتیک به مکان ببخشید.

  • از آینه به عنوان یک پوشش نیز می توان استفاده کرد

آینه ها نه تنها به عنوان عناصری زیبا و دکوراتیو می‌توانند به خانه چهره ای متفاوت ببخشند، بلکه می توانند به عنوان یک پوشش اقتصادی بر روی دیوار ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از راه های ساده برای پوشاندن لکه ها، ترک ها و یا آسیب های موجود بر روی دیوار ها که با چشم قابل مشاهده هستند، نصب یک آینه دکوراتیو بر روی آن است. این روش بسیار ساده بوده و تنها چیزی که به آن نیاز دارید خرید یک آینه متناسب با طراحی مکان است.

تنها با به کار بردن رنگ و آینه می توانید فضای بسیار متفاوتی را در سرویس بهداشتی خانه ایجاد کنید. برای مثال دیوار سرویس بهداشتی را به یک رنگ تیره تغییر داده و بر روی آن آینه های دایره ای و یا مربعی شکل را در ابعاد مختلف به کار ببرید. رنگ تیره موجود در پس زمینه آینه ها باعث می شود تا این عناصر جلوه بسیار بیشتری بیابند.

یکی از منحصر به فرد ترین نقاطی که می توانید برای آن از آینه استفاده کنید، سقف خانه است! استفاده از آینه بر روی سقف می تواند ارتفاع خانه را بلندتر جلوه داده و فضای منحصر به فردی در آن ایجاد کند. اگر شما فردی هستید که همیشه به دنبال ایده های ناب و خاص می گردید، آینه ها را در سقف به کار ببرید و از جلوه ای که به خانه شما می بخشند لذت ببرید. هر چه آینه هایی که در این سطح به کار می‌برید ظاهر دکوراتیو تری داشته باشند، به همان اندازه جلوه که در خانه شما ایجاد می شود منحصر به فردتر خواهد بود.