آن چه باید درباره واک این کلوزت ها بدانید

واک این کلوزت

آن چه باید درباره واک این کلوزت ها بدانید

واک این کلوزت ها که ظاهرا از فرهنگ طراحی داخلی غرب به کشور ما وارد شده اند، آن طور که فکر می کنید، مفهوم بیگانه ای نیستند! در واقع، واک این کلوزت ها همان گنجه های ایرانی قدیم هستند، اما به شکلی دیگر. درست است که واک این کلوزت، نمادی از زندگی لوکس می باشد، اما امروزه در اکثر خانه های نوساز و خصوصا مدرن یافت می شوند. فکر می کنید شما هم بتوانید یکی از این کلوزت های پرکاربرد در منزل خود داشته باشید؟ البته که می توانید! با پویانو همراه شوید تا همه چیز را در این باره بدانید.

واک این کلوزت

از کجا باید شروع کرد؟

نخستین موردی که باید درباره واک این کلوزت ها بدانید، این است که چطور کاربردی ترین فضای ممکن را به وجود بیاورید. به این منظور، طبق دستور زیر عمل کنید:

  1. ابتدا یک شکل مناسب برای کلوزت خود انتخاب کنید. کلوزت ها در شکل های مختلفی وجود دارند. مثلا نوع ال شکل، دو دیوار را اشغال می کند و اجازه حرکت می دهد. نوع یو شکل، جهت ایجاد فضای بیش تر، سه دیوار را اشغال می نماید. نوع دیگری به اسم کلوزت مستقیم نیز وجود دارد که برای فضاهای کوچک بهتر است.
  2. فضاهای ذخیره سازی را اضافه نمایید. غیر از کمد لباس های فصلی، باید برای لوازم جانبی نیز فضا در نظر بگیرید. قفسه ها، کشوها و کمدها در این رابطه به شما کمک خواهند کرد.
  3. برای کلوزت خود یک سبک در نظر بگیرید. این کار به انسجام بخشیدن به فضای کلوزت کمک زیادی می کند. بهترین سبک برای بهره مندی از یک فضای بی نظیر و تمیز، سبک معاصر است.

طراحی واک این کلوزت

واک این کلوزت در اتاق مستر

برای اتاق مستر، معمولا یک واک این کلوزت به صورت مشترک قرار می گیرد. می توان با بخش بندی صحیح واک این کلوزت مستر، فضاهای آن را به طور مناسب، میان زوجین تقسیم کرد. در نظر گرفتن یک فضا برای لباس های روزانه، لازم است. جهت آویختن مواردی مثل کراوات، شال، روسری، مقنعه و کراوات، بهتر است از قلاب های دیواری بهره بگیرید.

کمد

چند ایده ناب برای یک واک این کلوزت ایده آل

برای داشتن یک واک این کلوزت ایده آل، از ایده های زیر الهام بگیرید:

کمد لباس

رنگ سفید

به جرأت می توان گفت که هیچ رنگی قارد نیست به‌ مانند سفید، فضای واک این کلوزت شما را ایده آل کند. این رنگ، سبب درخشش لباس‌ هایتان می شود و به واک این کلوزت، جلوه می دهد.

گنجه لباس

جزیره

جزیره لباس می تواند گزینه خوبی برای قرار دادن وسایل پرکاربرد باشد. البته رویکرد دیگری نیز در استفاده از جزیره ها وجود دارد که قرار دادن اشیای دستی و کوچک، مانند کیف پول، کلاه و این جور اقلام است.

واک این کلوزت

فضای نشیمن

چه بهتر از این که در واک این کلوزت خود، جایی برای نشستن داشته باشید؟ نشیمن ها فوق العاده هستند و به شما اجازه می دهند برای امتحان کردن کفش های خود به راحتی بنشینید.

کلوزت

آینه قدی

آینه قدی را فراموش نکنید! آینه ها جدا از این که برای مشاهده لباس پوشیده شده لازمند، باعث می شوند فضای واک این کلوزت شما روشن تر و دلبازتر جلوه کند.

طراحی گنجه لباس

نورپردازی

واک این کلوزت شما بدون نورپردازی، کامل نخواهد بود. با کمک نور می توانید روشنایی لازم برای پوشیدن لباس را فراهم کرده و امکان راحت پیدا کردن چیزی که لازمش دارید را نیز ایجاد سازید.

مدل واک این کلوزت

سازمان‌ دهی

هم برای زیباتر دیده شدن قفسه ها و هم برای نظم و ترتیب بهتر آن ها می توانید اقلامی مثل کیف و کفش را در یک سمت و بقیه موارد را در سمت دیگر قرار دهید. این کار را می توان با اعمال ترتیب رنگ نیز انجام داد.

سازماندهی کمد

واک این کلوزت مستر

واک این کلوزت

کمد دیواری

طراحی کمد

طراحی کمد لباس

واک این کلوزت