آشپزخانه و ترکیب مناسب انواع رنگ ها

آشپزخانه و ترکیب مناسب انواع رنگ ها

این ترکیب رنگ های کلاسیک را برای رنگ آشپزخانه به کار ببرید و مطمئن باشید که هیچ وقت از مد نخواهد افتاد.

اگر به دنبال ترکیبی  برای رنگ آشپزخانه ی خود هستید که سبک و استایل خود را در طولانی مدت حفظ کند میتوانید یکی از این 9 ترکیب رنگ کلاسیک را امتحان کنید.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

طیف های رنگ آبی:

یکی از بهترین جنبه های رنگ آبی این است. در حالی یک رنگ خاص از آبی ممکن است از مد بیفتد ، طیفی از رنگ آبی همیشه زیبا خواهد بود. اگر شما به رنگ های خنثی و آبی رو بیاورید به راحتی میتوانید دکوراسیون جذابی را در طول سال های مختلف داشته باشید که هرگز برایتان تکراری نخواهد شد.

میتوانید آبی را در کنار رنگ سبز ، بنفش یا هر دو ترکیب کنید و مجموعه ی کلی هنوز هم تک رنگ به نظر برسد.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

سیاه و سفید:

طراحی سیاه و سفید به خصوص با کف شطرنجی یکی از نمادین ترین سبک ها است و میتواند در هر فضایی با هر مساحت و اندازه ای به کار بیاید. بهتر است حدود 10 تا 20 درصد رنگ مشکی باشد برای اینکه از تاریک شدن بیش از حد فضا جلوگیری شود. میتوانید در این ترکیب رنگ از رنگ خاکستری تیره یا کم رنگ هم استفاده کنید. علاوه بر این ، ارسی مشکی پنجره ها جزئیات زیبایی دارد که یک شیوه ی عالی برای اضافه کردن رنگ مشکی در آشپزخانه از طریق راهی معمارانه است که آزاردهنده و مزاحم نیست.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

ترکیب سفید و سیاه و چوب:

برای گرم کردن رنگ سیاه و سفید اضافه کردن کفپوش چوبی یا جزئیات دیگری از چوب میتواند بسیار کمک کننده باشد تا فضا را زنده تر کند. در آشپزخانه های بزرگتر ، ترکیب کابینت های مشکی با کانتر ایسلند سفید که آن را به نقطه ی فوکوس تبدیل میکند ، امتحان کنید. در آشپزخانه های کوچکتر ، معکوس این ترکیب را به کار ببرید تا فضا دلباز تر و روشن تر به نظر برسد.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

رنگ زیتونی:

الهام از رنگ های مواد غذایی یک ترفند عالی برای بدون مدت ماندن دکور است. و رنگ سبز زیتونی که در اینجا وجود دارد، یکی از خوش ذوق ترین رنگ هاست. به جای به کار بردن یک رنگ قوی ، آن را با فلزات رنگ گرم و چوب ترکیب کنید.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

ترکیب رنگ شیری و سفید:

اگر یک آشپزخانه ی سفید بیش از حد برای شما خشک و سرد است و میخواهید که آرامشی بی انتها را به فضای خود بیاورید از رنگ شیری در کنار سفید استفاده کنید تا پالت رنگ مورد علاقه ی معماران را داشته باشید. روی جزئیات ظریف با استفاده از رنگ سفید خالص ، تاکید کنید تا سرزنده به نظر برسند.

 

رنگ برای آشپزخانه
رنگ آشپزخانه

 

 

اشاره هایی از رنگ نعنایی:

یکی از راه های اجتناب از روند تکراری ، انتخاب یک رنگ جذاب است. یک اشاره از رنگ نعنایی میتواند جذابیت دهه ی 1950 را به فضا بدهد. مثل این نمونه ، تنها یک یخچال کلاسیک نعنایی رنگ میتواند برای بخشیدن رنگ به یک آشپزخانه ی سفید ، کافی باشد. به علاوه میتوان این رنگ را با طیف های دیگری از رنگ آبی ترکیب کرد تا آن را با سبک معاصر بالانس کند.

 

رنگ برای آشپزخانه
رنگ آشپزخانه

 

 

قرمز ایتالیایی:

چه رنگی میتواند برای آشپزخانه مناسب تر از قرمز گوجه ای باشد؟ یکی از مطمئن ترین راه ها برای آوردن رنگ قرمز به آشپزخانه ، از طریق لوازم جانبی است. به این ترتیب شما مطمئن هستید که رنگ را زیاده از حد به کار نمیبرید. با این حال ، کابینت های قرمز رنگ ، بسیار زیبا هستند به ویژه زمانی که فقط در کابینت های پایین به کار میرود و در جزئیاتی ریزی مثل این شیشه های ادویه در بالا  تکرار میشود.  برای الهام گرفتن ، به رنگ های قرمز بسته بندی مواد غذایی ایتالیایی نگاه کنید. این رنگ قرمز همیشه با سلیقه و جذاب است.

 

رنگ برای آشپزخانه
رنگ آشپزخانه

 

 

قرمز ، سفید و آبی:

این ترکیب رنگ کلاسیک یکی از ایده آل ترین تم ها برای آشپزخانه است. سفید برای حس پاکیزگی مدرن ، آبی برای زیبایی و نرمی  و قرمز برای حس سرزندگی و برانگیختن اشتها. اگر شما مطمئن نیستید که چگونه این ترکیب را اجرا کنید ، رنگ آبی را فقط برای قسمت های پایینی به کار ببرید مثل کانتر ایسلند یا صندلی و رنگ قرمز را برای قسمت های جزئی و کوچک مثل پرده ها ، کتاب ها یا دستمال آشپزخانه استفاده کنید.

 

رنگ برای آشپزخانه
رنگ آشپزخانه

 

 

برای پیچ و تاب بیشتر ، رنگ سفید را کم کنید و آن را با سنگ یا رنگ های خاکستری یا آبی جایگزین کنید. رنگ های قرمز و آبی را دقیقا در کنار هم قرار دهید که در نتیجه تبدیل به ترکیبی فوق العاده زنده و انرژیک خواهد شد.

 

رنگ برای آشپزخانه

 

رنگ های گرم:

اگر دوست دارید که در روندی بدون توقف از رنگ های گرم استفاده کنید ، هیچ ترسی وجود ندارد. این رنگ ها را از طریق جزئیات ریز مثل صندلی ها ، کابل لامپ ها ، روکش ها ، دستگیره ها ، اشیاء هنری و یا به سادگی با گل های تازه میتوانید به فضای خود بیاورید. از این طریق شما به راحتی میتوانید در هر زمان که نیاز داشتید ، دکوراسیون آشپزخانه ی خود را بدون تغییرات اساسی به روز کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

سطوح براق در دکوراسیون داخلی

5 نکته طراحی داخلی که هر خانه باید داشته باشد

 

منبع: houzz

ترجمه در تحریریه ی پویانو

 

 

نظرات (2)

[…] آشپزخانه و ترکیب مناسب انواع رنگ ها […]

[…] آشپزخانه و ترکیب مناسب انواع رنگ ها […]