آشنایی با مبل چتری: این صندلی شگفت انگیز، مناسب کدام فضاست؟

آشنایی با مبل چتری: این صندلی شگفت انگیز، مناسب کدام فضاست؟

انتخاب مبلمان یا همان فرنیچر از اصلی ترین و تاثیرگذارترین انتخاب ها در طراحی داخلی منزل است. تنوعی که در دنیای طراحی داخلی امروز می بینید نیز به همین خاطر هست. منظورمان مبلمانی است که در سبک ها و مدل های گوناگون عرضه می شوند و هر یک به نوبه خود برای یک فضا و سلیقه، مناسب و ایده آل هستند.

در این میان، هستند مبل های تکی یا همان تک صندلی ها که وجودشان در دکوراسیون داخلی بی تاثیر نیست و نقش مهمی در تکمیل سبک مورد نظر ایفا می کنند. این گونه مبلمان، معمولا به صورت تکی یا نهایتا جفت، مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آن ها به مانند سایر مبلمان یا به صورت ست و در تعداد زیادتر، چندان جالب نیست. پویانو در این مطلب به سراغ یکی از خاص ترین این نوع مبل ها یعنی مبل چتری رفته و در ادامه به شما خواهد گفت که چطور و در کجا از این فرنیچر منحصر به فرد استفاده کنید. همراه ما باشید.

مبل چتری چیست؟

مبل چتری به نوعی خاص و متفاوت از مبل های یک نفره گرفته می شود که هم به شکل تکی و هم به صورت جفت می توان از آن استفاده کرد. همان گونه که از نام این مبل مشخص است، طراحی آن در قسمت پشت به فرم چتر شباهت دارد و در واقع، نشیمن این صندلی، داخل یک فضای گود که همان نیمه چتر است، قرار می گیرد. این نوع مبل از نظر ظاهر و طراحی متفاوتی که دارد، لوکس به نظر می رسد و به خاطر داشتن همین خصوصیت می تواند به تنهایی، فضای خانه شما را دگرگون کند.

مبل چتری در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی، قابل استفاده است، ولی طراحی اکثر نمونه های آن در حیطه ی سبک های کلاسیک، نئو کلاسیک، صنعتی، مدرن و… صورت می پذیرد. اگر مایل هستید در رابطه با محل قرارگیری این صندلی شگفت انگیر نیز اطلاعات کسب نمایید، به خواندن ادامه دهید.

مبل چتری در نشیمن

بدون شک، یکی از بهترین فضاها برای قرارگیری مبل چتری، نشیمن است، ولی باید نحوه استفاده از این صندلی را در دکوراسیون این فضا دانست، چرا که کاملا متفاوت است. همان گونه که پیش از این نیز اشاره شد، یکی از خصوصیات مهم مدل مبل چتری، این است که چیدمان آن در فضا به صورت تنها یا جفت صورت می گیرد. به همین خاطر نمی توان این نوع صندلی را به عنوان مبلمان اصلی در دکوراسیون نشیمن به کار برد.

مبل چتری در اتاق کار

با توجه به این که مبل چتری معمولا به صورت تکی به کار می رود، می تواند به یکی از فرنیچرهای خاص اتاق کار یا مطالعه شما نیز تبدیل شود. بسیاری از افرادی که اهل دورکاری هستند یا کلا دفتر کار خود را در خانه برپا کرده اند، می توانند برای ایجاد یک فضای رسمی با اطمینان به سراغ مبل چتری بروند. از مبل چتری می توان به صورت تکی در اتاق مطالعه یا کنار کتابخوانه نیز استفاده کرد. با کمک یک میز جلومبلی می توانید فضای بسیار ایده آل و دنجی را جهت مطالعه فراهم آورید.

مبل چتری در گوشه های دنج، راهروها و زیر پله

مبل های چتری با وجود این که فضای چندان زیادی نمی گیرند، تاثیر قابل توجهی روی دکوراسیون منزل داشته و از این رو، انتخاب مناسبی برای فضاهای پرت و بدون استفاده هستند. بنابراین اگر در منزل خود گوشه های پرت دارید و تا به حال در پیدا کردن یک کاربرد برایشان به نتیجه نرسیده اید، می توانید مبل چتری را امتحان کرده و آن فضا را به یک گوشه دنج و دوست داشتنی بدل سازید.

اگر در راهروی میانی منزلتان که حد فاصل میان اتاق هاست، فضای بدون کاربردی دارید، می توانید با کمک یک مبل چتری به آن شخصیت ببخشید. علاوه بر این می توانید برای کاربرد بخشیدن به فضاهای پرت زیر پله ها که بیش تر افراد نمی دانند با آن ها چه کنند نیز از این صندلی منحصر به فرد بهره بگیرید.

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو | اکبری