آخرین ترندهای کاغذ دیواری سال 2020: چشمگیر و باور نکردنی دکور کنید!

آخرین ترندهای کاغذ دیواری سال 2020: چشمگیر و باور نکردنی دکور کنید!

حال که نیمه اول سال پر فراز و نشیب 2020 را پشت سر گذاشته ایم، آخرین ترندها از راه رسیده اند تا حتی بیش تر از ترندهای قبلی امسال، شگفت زده مان کنند. با این که ترندها همیشه هم مقبول و دوست داشتنی نیستند، اما نمی توان از فکر امتحان کردن یا دست کم از نظر گذراندنشان گذشت! باید اعتراف کرد که همین ترندهای خاص، متفاوت و حتی عجیب و غریب به دنیای ما شوک وارد می کنند، وگرنه دکوراسیون داخلی به یک روزمرگی بدفرم دچار می شد. از تاثیر ترندها روی جذابیت زندگی و همه این حرف ها که بگذریم، وقتش رسیده شما را به دیدن جدیدترین های سال 2020 در دنیای کاغذ دیواری ها دعوت کنیم. آماده اید با تازه ترین های این موضوع آشنا شوید؟ اگر این طور است، همراه ما باشید.

بگذارید ترندهای نیمه دوم امسال را برایتان به ساده ترین شکل ممکن خلاصه کنیم: پترن های طبیعت و حیوانات. البته ماجرا کمی شگفت انگیزتر از نقوش گل و گلبرگ یا پرنده است. این ها دیگر کمی قدیمی شده اند و نمی توان رویشان اسم ترند گذاشت. چیزی که از آن صحبت می کنیم، شامل پترن های شلوغ، جدید، درهم و برهم و گاهی حتی زیاد از حد است. اگر عاشق تغییرات بزرگید و با یک اتفاق کاملا غیر منتظره در دکوراسیون منزلتان موافق، باید این ترندها را امتحان کنید!

وقتی از واژه Bold صحبت به میان می آید، منظور تقریبا یا شاید دقیقا همین چیزی است که در این کاغذ دیواری ها می بینید. به نظر می رسد طراحی این پترن ها را کسی انجام داده که اصلا ترسی از در هم آمیختن دیتیل های ریز و درشت و تصاویر مختلف نداشته است. درست همان طور که طراح این کاغذ دیواری ها آزادانه و با جسارت عمل کرده، شما هم باید جسور و ریسک پذیر باشید تا چنین ترندی را به دکوراسیون منزلتان دعوت کنید. البته ناگفته نماند که چنین پترن های فشرده و متراکمی تنها برای یک یا دو دیوار مناسبند و در مقیاس بزرگ، تاثیر عکس دارند.

پترن طبیعت و حیوانات برای کاغذ دیواری کدام فضاها مناسب است؟

این سوالی است که نمی توان به راحتی پاسخ داد. در کل، خوب است بدانید که پترن هایی با این شلوغی و تعدد رنگ در عین این که انرژی بخش و شاد هستند، می توانند به سادگی شما را خسته کنند، پس نباید بی مهابا آن ها را روی هر دیوار و هر بخشی از منزل اجرا کنید. اتاق خواب، فضای غذاخوری و گاهی نشیمن و راهروها فضاهای خوبی برای نصب این گونه پترن ها هستند. درست است که باید در انتخاب محل درست نصب کاغذ دیواری هایی از این قبیل دقت کنید، اما اگر راه و روش استفاده از این پترن ها را بلد باشید، نتیجه فوق العاده ای می گیرید. کار چندان سختی هم نیست. یکی از دیوارهای فضا را که بهترین گزینه برای تبدیل شدن به اکسنت وال است، انتخاب کرده و کاغذ دیواری را روی آن نصب کنید. سایر دیوارها را می توانید با نقاشی ساده یا کاغذ دیواری های بدون طرح و نقش پوشش دهید.

مزیت های این ترند را بدانید!

ترند جدیدی که به شما معرفی شد، ترندی شلوغ و پر نقش و نگار است که شاید کم تر دیده باشید. پترن های این سبک، معمولا قدرت زندگی بخشیدن به فضاهای بی روح را دارند و در خانه های بزرگ، محیط گرم و مطبوعی ایجاد می کنند. از طرف دیگر، این پترن ها می توانند به خوبی عیوب دیوارها مانند برجستگی ها، فرورفتگی ها و ترک ها را از نظر بپوشانند. و اما آخرین مزیتشان این است که به خاطر رنگ های شاد و الگوهای متراکم، معمولا آلودگی را نشان نمی دهند و ظاهر روز اولشان را برای مدت زیادی حفظ می کنند.

شما با استفاده از چنین پترن های متفاوتی موافق هستید؟ امیدواریم در انتخاب خود موفق باشید.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | اکبری