چگونه می توان آثار هنری در طراحی داخلی را به نمایش گذاشت؟

آثار هنری در طراحی داخلی

چگونه می توان آثار هنری در طراحی داخلی را به نمایش گذاشت؟

صد ها سال است که آثار هنری، به دیوار ها و فضای اطراف زندگی ما زیبایی می بخشند. هنر، چه به شکل سنتی و چه به شکل مدرن و با سبک ها و طراحی های متفاوت، ارزش محیط زندگی ما را افزایش می دهد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که برای استفاده از آثار هنری در طراحی داخلی، یک سری قوانین مشخص وجود دارند. اما این قوانین چه هستند و چگونه می توان آثار هنری در طراحی داخلی را به نمایش گذاشت؟ با پویانو همراه باشید تا به پاسخ این پرسش ها دست یابید:

تاثیری که اثر هنری در خانه شما ایجاد خواهد کرد

قبل از هر چیزی، اثر هنری ای که انتخاب می کنید باید موازی با سبک طراحی داخلی محیط زندگی شما باشد و نه مخالف آن! این هماهنگی و تعادل، تاثیری که اثر هنری در خانه شما ایجاد خواهد کرد را به شکل قابل توجهی افزایش داده و فضایی متفاوت به محیط خواهد بخشید.

اثر هنری چه یک تابلو باشد، چه یک مجسمه و چه یک عکس، باید از نظر فرم و رنگ و یا حتی حسی که ایجاد می کند در راستای سبک دکوراسیون داخلی بوده و با آن یک کلیت را به نمایش بگذارد. برای مثال اگر اثری که انتخاب می کنید یک نقاشی است، هر تابلوی هنری ای یک سری رنگ های مشخص و غالب دارد و اگر رنگ های موجود بر روی دیوار و یا دکوراسیون در راستای رنگ های همین نقاشی و اثر هنری باشند، تابلو جلوه بسیار بیشتری یافته و هم چنین انرژی محیط زندگی شما را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

رنگ های موجود بر روی دیوار و یا دکوراسیون در راستای رنگ های همین نقاشی و اثر هنری باشند،

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، هندسی ای است که چیدمان آثار هنری با چیدمان سایر مبلمان در خانه ایجاد می کند. یک اثر هنری بر روی دیوار یا داخل راهرو ها می تواند به تنهایی تاثیر قابل توجهی را ایجاد کند، اما این تاثیر با هندسی طراحی داخلی افزایش خواهد یافت. در اتاقی که نقطه دید و مشاهده با استفاده از این رویکرد هندسی تعیین شود، آثار هنری به عنوان دریچه ای رو به دنیای جدید بر روی مخاطبین باز شده و نقشی قابل توجه را در طراحی داخلی ایفا خواهند کرد.

آیا فردی وجود دارد که دوست نداشته باشد با نگاه کردن به تصویری زیبا از خواب بیدار شود؟ این را به خاطر داشته باشید که هر اثر هنری که به خانه اضافه می کنیم، با احساساتی که در وجود ما زنده می کند، حضور خود را نمایان خواهد کرد.

نحوه قرارگیری آثار هنری در دکوراسیون داخلی

  • ترکیب راهرو های موجود در خانه با مجسمه های هنری

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با استفاده از مجسمه در راهرو هایی که اتاق ها را به یکدیگر متصل می کنند، فضای آن را زیبا تر کنید؟ اگرچه تکنیک، متریال یا سبک مجسمه و آثار هنری بسیار شخصی است، اما عمقی که یک مجسمه به فضای اطراف خود می افزاید، عمق محیط زندگی شما را افزایش خواهد داد.

البته لازم است که ویژگی های طراحی مکان با ویژگی های طراحی مجسمه در ارتباط با یکدیگر قرار داشته باشند. برای مثال در مکانی با سبک کلاسیک مجسمه ای با طراحی کلاسیک تاثیر بیشتری داشته و در یک مکان مدرن، مجسمه ای با طراحی مدرن جایگاه بهتری خواهد داشت.

ترکیب راهرو های موجود در خانه با مجسمه های هنری

  • تاثیر اثر هنری در راهروی ورودی خانه

اولین صحنه ای که در لحظه ورود به خانه با آن مواجه می شویم، در واقع نشانه هایی از شخصیت و سلیقه ما را به نمایش می گذارد. به همین دلیل نصب یک تابلو در راهروی ورودی می تواند تاثیری قابل توجه را بر روی افرادی که وارد خانه ما می شوند ایجاد کند. استفاده از اثر هنری در راهروی ورودی خانه، خوش آمدی گرم و زیبا را به مهمان ها ارائه کرده و هر بار که وارد خانه شده و از آن خارج می شویم، قدرت تخیل ما را تحت تاثیرات مثبت قرار خواهد داد.

تاثیر اثر هنری در راهروی ورودی خانه

  • اثر هنری در اتاق نشیمن

تاثیر مثبتی که آثار هنری در زندگی و خانه ما ایجاد می کنند غیر قابل انکار است. علاوه بر این ویژگی، روش های بسیار متنوعی برای بهره بردن از این تاثیر مثبت در محیط زندگی ما وجود دارد. یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از جادوی آثار هنری، اتاق نشیمن و مرکز خانه است. آثار هنری در رنگ ها و فرم های مختلف می توانند زیبایی این مکان را چندین برابر کنند و اتاق نشیمن یکی از  بهترین نقاط برای به نمایش گذاشتن آثار هنری به شمار می رود.

اثر هنری در اتاق نشیمن

  • استفاده از آثار هنری در سرویس بهداشتی

نباید سرویس بهداشتی را به عنوان نقطه ای دور از دید و بی اهمیت در نظر بگیرید. سرویس بهداشتی، به خصوص حمام، مکانی است که در آن خستگی های روزانه را شسته و به ما آرامش می بخشد. به همین دلیل هر چه طراحی آن دلباز تر و فرح بخش تر باشد، بدون شک بیشتر از یک مکان دلگیر، تاثیرات مثبت ایجاد خواهد کرد. برای این که دکوراسیونی قابل توجه را در این مکان ایجاد کنید، نیازی نیست که حتما سرویس بهداشتی ای بزرگ در اختیار داشته باشید. در مکان های کوچک نیز با جزئیات قابل توجه می توانید به سرویس بهداشتی ای خاص و متفاوت دست پیدا کنید. برای مثال استفاده از عکس ها و تابلو های هنری در سرویس بهداشتی، انتخابی غیر منتظره و بسیار زیبا خواهد بود.

استفاده از آثار هنری در سرویس بهداشتی

  • تاثیر آثار هنری در اتاق غذاخوری

یک اتاق غذاخوری زنده و پویا، قبل از هر چیزی، مکانی برای صحبت های دوستانه و گرم با اعضای خانواده و مهمان ها به شمار می رود. به همین دلیل طراحی این مکان به شکلی زیبا که باعث افزایش انرژی افراد شود، بسیار به جا و قابل تحسین خواهد بود. آثار هنری مختلفی را می توان در این اتاق به نمایش گذاشت، اما اگر فضای محدودی در اختیار دارید، نصب یک تابلوی زیبا به تنهایی می تواند زیبایی این مکان را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

تاثیر آثار هنری در اتاق غذاخوری

  • نمایش آثار ویدئو آرت در محیط خانه

امروزه بدون شک آثار ویدئویی و فیلم ها نیز در میان آثار هنری جای می گیرند. اما چگونه می توان آثار ویدئو آرت و آثار هنری مشابه را در محیط خانه به نمایش گذاشت؟ استفاده از این سبک آثار هنری در خانه هایی با طراحی های مدرن و معاصر بسیار مناسب تر از سبک های دیگر خواهد بود. برای این منظور نصب مانیتور هایی در ابعاد مختلف بر روی دیوار ها می تواند روشی مناسب برای به نمایش گذاشتن ویدئو های هنری به شمار رود. تابلو های الکتریکی نیز یکی دیگر از روش های بهره بردن از هنر های نسل جدید به شمار می روند.

نمایش آثار ویدئو آرت در محیط خانه

تفاوتی ندارد که از چه نوع اثر هنری با چه سبک، متریال و تکنولوژی استفاده کنید. تنها نکته مهم این است که اثری را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما هماهنگی لازم را بر قرار کند. امروزه می توان آثار هنری را در سبک های متفاوتی مشاهده کرد. پس اگر به دنبال بهره بردن از زیبایی هنر در محیط زندگی خود هستید، اثری را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با سبک زندگی شما داشته باشد…

آثار هنری در طراحی داخلی

آثار هنری در طراحی داخلی خانه

 

 

 

آثار هنری در طراحی داخلی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو