نمای تازه با کابینت براق یا کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

نمای تازه با کابینت براق یا کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

کابینت براق یا کابینت های گلاس ؛ نما های گلاس یا براق نسبتا جدید هستند اما به یکی از دکوراسیون‌ های واقعا شیک آشپزخانه‌ های مدرن تبدیل شده اند. متخصصان واقعی نوآوری‌های هنری، آن ها را ترجیح می‌دهند. چنین افرادی ترکیب بندی راحت و کابردی بودن را به عنوان یک اولویت در طراحی مسکن ارزیابی می‌کنند.
کابینت های گلاس آشپزخانه با بسیاری از جنبه‌های مثبت توصیف می‌شوند، آن ها پیوستگی خود با دنیای مدرن را از دست نمی‌دهند و در اوج محبوبیت جهان مبلمان آشپزخانه مد روز هستند.

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

مزایا و معایب کابینت های گلاس آشپزخانه‌ مدرن
سطوح براق آن‌ها به خوبی نور را منعکس می‌کنند بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید به شدت هندسه فضای بصری خود را تغییر داده و به فضایی بزرگتر گسترش دهید.
اثر لکه‌های دست و یا پنجه‌های حیوانات خانگی روی سطوح براق کابینت‌ های گلاس می‌نشینند اما اهمیتی ندارند چرا که پاک شدن چنین کثیفی‌هایی آسان و بدون زحمت است.
نمای براق کابینت هایگلاس رنگش را از دست نمی دهند و در طول گذشت زمان کمرنگ یا رنگ پریده نمی شوند. به علاوه آن ها در برابر آسیب های مکانیکی مختلف مقاوم هستند.
آشپزخانه ها با نمای براق و گلاس جلوه شیک و مدرنی پیدا می‌کنند. حتی تن های تیره و محدود کننده آن ها به خاطر درخشش براق خوبی که دارند جلوه گیرا و جذابی فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است که سطوح براق های گلاس  کابینت آشپزحانه با دیگر رنگ‌های موجود در فضای خانه به راحتی ترکیب شده و تکمیل کننده و تاکیده کننده سبک انتخابی تان می‌شوند.
2
آلاینده‌هایی که ناگریز روی نمای آشپزخانه ظاهر می‌شوند می‌توانند کمتر قابل توجه باشند. برای این کار باید از نماهای رنگی گلاس یا از مدل های نقره ای آن استفاده کنید.
نماهای ترکیبی کابینت‌ها که از بخش های مات و براق تشکیل شده اند راحت تر و کاربردی تر هستند.
چندین متد برای ساخت روکش های براق یا گلاس وجود دارد. برای این منظور از پلاستیک آکریلیک، عوامل رنگ آمیزی، پوشش ها و ورق های PVC استفاده می‌کنند. گاهی اوقات انتخاب صحیح سخت شده و توصیه های دوستان و اطرافیان کاملا متفاوت می شوند. معیارهای اصلی که باید هنگام انتخاب این متریال‌ها توجه کنید هزینه، قابلیت‌ها و ظاهر کابینت آشپزخانه تان است.
صفحات کابینت پس شکل دهی(پلاستیک)
این نماها واقعا مقرون به صرفه هستند و معمولا روی پایه صفحه پلاستیکی با اندود کردن ورقه خاصی در روی آن به دست می‌آیند که زیر تاثیر فشار بالا و درجه حرارت مشخص جلوه ای براق پیدا می‌کنند.
این متد پردازش و ساخت «پس شکل دهی» نام می گیرد.
سطح بیرونی این متریال به خوبی نرم و صاف است و جوانب آن پوشش داده شده است، بنابراین مقاومت سطح آن را در برابر انواع آسیب ها بالا می‌برد. جوانب و لبه های پنهان این کابینت ها با پلاستیک ماتی همرنگ روکش بیرونی پوشیده می‌شوند.
مزایا
مقاومت مطلق در برابر آب
طیف وسیعی از رنگ‌ها
مقاوم در برابر سایش زودرس
مقاوم در برابر مواد شوینده
پلاستیک‌های اجرا شده با متد پس شکل دهی، عمر و دوام بالایی دارند. آن ها به داشتن استحکام بالا توصیف می شوند.
قیمت مقرون به صرفه
معایب
خط و خش‌های به جا مانده در طول استفاده از این کابینت براق قابل اصلاح شدن نیستند
مقاوم در برابر محو شدگی رنگ
پلاستیک‌ها منحصرا برای اجرای کابینت‌هایی با سایز استاندارد می‌توانند به کار برده شوند
مهم است بدانید که نماهای تولید شده با متد پس شکل دهی می‌توانند از نئوپان و یا ام دی اف(MDF) نیز ساخته شوند. زمانی که پایه آن چوب MDF باشد کابینت‌ ها می‌توانند در سایزهای مختلف تولید شوند. نمایه های چین دار آلومینیومی یا لبه های سه بعدی برای پوشاندن جوانب پنهان آن‌ها استفاده می شود. اما استفاده از چنین متریال هایی موجب افزایش هزینه می‌شوند.

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

ورق های PVC
متدی برای روکش‌های نمای آشپزخانه وجود دارند که از MDF با ورق های براق خاصی ساخته می‌شوند. آن ها با گرما و پرس در شرایط خلاء اجرا می‌شوند. پرس تخصصی و ویژه ای برای اجرای چنین فناوری مورد نیاز است که نتیجه آن متریالی برای نمای کابینت است که قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
مزایا
سهولت در مراقبت
طیف گسترده ای از رنگ و بافت
قیمت نسبتا ارزان
مقاوم در برابر مواد شوینده
سطوحی که با استفاده از ورق‌های PVC به دست آمده اند در برابر سایش مقاوم هستند
معایب
ورق های PVC ممکن است در نهایت بر اثر تماس مداوم با رطوبت، دمای بالا یا پایین پوسته پوسته شوند
آن ها بعد از تماس منظم و طولانی با اشعه ماوراء بنفش، رنگ اصلی شان را از دست می‌دهند

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

نماهای گلاس نقاشی شده
کابینت های آشپزخانه نقاشی شده از موارد ذکر شده در بالا به دلیل قیمت بالایی که دارند متفاوت هستند. پروسه ساخت آن ها شامل براق کردن به وسیله ترکیب مربوطه در چند اقدام پی در پی است. اول از همه، صفحه MDF که پایه این نما محسوب می شود باید آماده شود. آن باید سنباده و آسترکشی شود. به علاوه، رنگ باید به تدریج و در چند مرحله روی این پایه زده شود. این مهم هست که هر لایه رنگی که کاملا خشک شد روی آن سمباده کشیده شود. ماده جلا دهنده بعد از رنگ کردن و نیز در چندین لایه استفاده می‌شود. مرحله آخر تولید این سطوح، پرداخت و صیقل کاری است.
مزایا
نماهای نقاشی شده کابینت در طول زمان رنگ شان محو نمی‌شود
مواد تشکیل دهنده این نوع کابینت ها هیچ گونه ماده مضری برای محیط زیست ندارند و کاملا با آن سازگار هستند.
نماهای براق نقاشی شده آشپزخانه به وسیله ارتباط مستمر با رطوبت آسیب نمی‌بینند و در برابر تغییرات ناگهانی دما و اشعه های ماوراء بنفش مقاوم هستند
سهولت درمراقبت

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

نمای براق آکریلیک برای کابینت‌ها
سطوح گلاس آکریلیک این روزها در اوج تقاضا هستند. این سطوح با روکش کردن MDF با پلاستیک آکریلیک که جلوه براق و درخشانی دارد ساخته می‌شوند. این دو با نوعی چسپ خاص به یکدیگر متصل می‌شوند. نماهای آکریلیکی ظاهر زیبا و عالی دارند. آن ها با مشخصات تکینیکی بالا توصیف می‌شوند.
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
مزایا
آکریکلیک اشاره به متریال های طبیعی دارد و کاملا بی ضرر و قابل بازیافت است. آکریکلیکی که به درستی اجرا شده باشد رنگ تیره و فاخری که بسیار جذاب به نظر می‌رسد تولید می کند. گلاس‌های با پایه آکریکلیک، رنگ اصلی شان را تحت تاثیر رطوبت از دست نمی‌دهند. مزیت بی چون و چرای گلاس های آکریلیک این است که در صورت خط و خش و تراش خوردن می‌توانند صیقل کاری شوند و از این رو تمام نقایص شان به سادگی ناپدید می‌شوند.
معایب
به منظور صرفه جویی در هزینه پشت این نماهای کابینتی بدون پرداخت رها می‌شود
قرار گرفتن در معرض حتی کوچکترین آسیب های مکانیکی، اگرچه خط و خش ها به راحتی حذف می‌شوند
قیمت بسیار بالا
آکریلیک تنها برای ساخت نماهای خطی مناسب است و نمی تواند روی سطوح منحنی و دایره ای اعمال شود
نماهای آکریلیک گلاس از نظر نگهداری و مراقبت مشکل پسند هستند چرا که باید برای پاک کردن آن ها از مواد شوینده ملایم ویژه ای استفاده کنید.
با توجه به تفاوت های ظریف، مزایا و معایب نماهای آشپزخانه های مدرنی که از متریال های مختلف ساخته شده اند، ما می توانیم بهترین گزینه را برای یک مورد خاص انتخاب کنیم. آشپزخانه های جذاب و شیک به مکان محبوبی برای تمام اعضا خانواده تبدیل خواهند شد.

کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن
کابینت براق کابینت های گلاس برای آشپزخانه مدرن

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: smalldesignideas