8 نوع چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل

چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها

8 نوع چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل

چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها ؛ کت های بزرگ و حجیم مقدار زیادی از فضای با ارزش ورودی ها را پر می کنند. با این هشت روش برای قرار دادن کت ها، به آویزان کردن و نظم کت های زمستانه تان سامان دهید.

چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل
چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل

 

1- چوب لباسی ایستاده :

دکوراتور فضای داخلی
دکوراتور فضای داخلی

چوب لباسی ایستاده برای ساکنین خانه گزینه ای قابل حمل و جمع و جور برای آویزان کردن کت ها فراهم می کند. این چوب لباسی آبی رنگ مربوطه به دهه ی 1960 معضل آویزان کردن کت ها در خانه ای در شهر لس آنجلس را مرتفع کرده است. Leslie Landis یک دکوراتور فضای داخلی متخصص در طراحی مسکونی می گوید:«به دلیل وجود راه پله، هیچ مکانی مشخصی برای درآوردن و قرار دادن کت ها و کیف ها نیست. این چوب لباسی هر دو گزینه را با هم ارائه می کند و نیز به جلوه ی این اتاق ارتفاع می بخشد.

Landis می گوید اگر متوجه شدید که توده ای از وسایل در ورودی خانه ی تان انباشته شده، نشانه ی این است که سیستم نگهداری وسایل شما کاربردی نیست. برای جلوگیری از انباشه شدن وسایل، او پیشنهاد می کند که پیکربندی جدیدی را به کار ببندید و چوب لباسی یا چند سبد اضافه کنید.

2- چوب لباسی دیواری ایستاده

شرکت طراحی داخلی Mia Karlsson
شرکت طراحی داخلی Mia Karlsson

این نوع از چوب لباسی شبیه چوب لباسی های معمولی ایستاده است با این تفاوت که ثابت است و ظاهر باریک و جمع جورتری دارد.  Mia Karlsson-Matthew مالک شرکت طراحی داخلی Mia Karlsson این چوب لباسی عتیقه ی سر نیم دایره ای را انتخاب کرده است چرا که آن فضای زیادی از این راهروی باریک اشغال نمی کند. برای سازماندهی بیشتر در ورودی ها، او پیشنهاد می کند که افراد مکان طراحی شده ای برای کفش ها، دستکش ها، کلاه ها، کلیدها و هر چیز دیگر پیدا کنند تا زمانی که از در وارد شدند آن ها را در آن جا قرار دهند.

3-چوب لباسی دیواری نرده ای

چوب لباسی دیواری نرده ای
چوب لباسی دیواری نرده ای

فضای دیوارها جایی هستند که ساکنین می توانند کت های شان را آویزان کنند بدون این که مقدار فضای زیادی اشغال کنند. این چوب لباسی نرده ای درست زیر راه پله ها نصب شده است و نمای جمع و جوری دارد با این حال با سبک سنتی این خانه به خوبی متناسب گردیده است. Kelsey Bosselait هماهنگ کننده ی بازاریابی از شرکت  Brewster Home Fashions می گوید:«به علاوه قلاب های این چوب لباسی یک تاکید دکوری در فضا اضافه می کنند و آن را به عنوان مکانی برای قرار دادن و آویزان کردن وسایل تعریف می کند». او همچنین می گوید که آن ها این امکان را فراهم می کنند تا کمد لباس(جا رختی) شما به جزئی از دکوراسیون تان مبدل گردد. اگر از طرفداران سرسخت مد هستید و هر فصل سال کت جدیدی می خرید، چوب لباسی نرده ای بهترین روش برای در معرض نمایش قرار دادن لباس های بیرونی تان است.

4-چوب لباسی نرده ای در سطوح بعدی :

جالباسی نشیمن دار
جالباسی نشیمن دار

شلفی که در زیر آن ردیفی از قلاب ها برای آویزان کردن لباس ها نصب شده است، ظرفیت فضا برای نگهداری و آویزان کردن کت ها را افزایش می دهد. هر چه فضا بیشتر شود شما بهتر می توانید وسایل تان را آویزان و ساماندهی کنید.

در این ورودی خانه، او از قلاب های ردیفی چوبی یا  Shaker استفاده کرده است تا مکانی برای قرار دادن کت ها در زیر شلف فراهم کند. او همچنین فضایی برای نشستن در ورودی ایجاد کرده است تا افراد در آن به راحتی بتوانند کفش های خود را بپوشند و دربیاورند.

5-قلاب های پراکنده

جالباسی میخی
جالباسی میخی

یک متد آویزان کردن کمتر ساختاریافته ممکن است متناسب با نیاز شما باشد. شما می توانید قلاب ها را در ارتفاع های مختلف در طول دیوار راهروی ورودی نصب کنید تا هر کدام از اعضای خانواده بتوانند به یک قلاب به راحتی دسترسی داشته باشند. سایز قلاب ها اهمیتی ندارد. به علاوه، نصب تصادفی آن ها به شما اجازه می دهد تا سازمان دهی فضای ورودی تان را سفارشی و خاص کنید. اگر نیمکت مورد نیازتان است، قلاب ها را در بالای آن نصب کنید. اگر لازم ندارید می توانید قلاب ها را در ارتفاع پایین تر هم نصب کنید.

این قلاب های بزرگ دایره ای حس شادی و بازی را در این خانه ی استرالیایی منتقل می کنند و به نظر می رسد که آن ها به همه ی افراد کمک می کنند تا راهروی ورودی را منظم و مرتب نگهدارند، از بزرگترین کفش ها گرفته تا کوچکترین ها.

6-درخت سالنی

چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل
چوب لباسی یا جالباسی عالی برای آویزان کردن کت‌ها در منزل

درخت سالنی که همه ی گزینه ها را با هم در خود دارد به سرعت نظم و ترتیب را به ورودی هر خانه می آورد. درخت های سالنی سایز و اشکال متفاوتی دارند اما دارای خصوصیاتی مشابه این تصویر که از چوب اصلاح شده ساخته شده است می باشند. این قلاب ها به ساماندهی کت ها، کلاه ها، دوربین ها و غیره کمک می کند در حالی که در دراورها اشیاء کوچک گنجانده می شود. در عکس بالا فضایی برای به نمایش گذاشتن دکور وجود دارد و در زیر آن می توان کفش ها را پنهان کرد.

7- جالباسی کمد باز

چوب لباسی یا جالباسی کمد باز
چوب لباسی یا جالباسی کمد باز

یک کمد باز بسیار شبیه به یک کمد دردار عمل می کند با این تفاوت که بدنه و در ندارد. Ashley Darryl، طراح داخلی، این جالباسی را در یک مغازه  عتیقه فروشی پیدا کرد و متوجه شد که به درد این خانه ی نیویورکی می خورد. او می گوید که «این خانه قبلا کمد کت نداشت. بنابراین این مدل جالباسی فضای کافی برای خانواده فراهم می کند و متناسب با سبک طراحی این خانه است. Darryl هر وقت بتواند نیمکتی با چند کشو و چند چنگگ یا قلاب دیواری نصب می کند تا نظم و ساماندهی  نگهداری وسایل را به حداکثر میزان خود برساند.

8-کمدهای پنهان:

چوب لباسی جالباسی میله ای
چوب لباسی جالباسی میله ای

ممکن است همه نخواهند کت های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم همینطور هستید، یک کمد کت مناسب سبک شماست. ساکنان این خانه پشت بی استفاده ی یک راه پله در اتاق پذیرایی را به یک کمد تغییر دادند. این کار به آن ها اجازه داد تا از این فضا استفاده کنند و در آن را ببندند تا تمام کت ها مخفی بمانند.

چوب لباسی یا جالباسی کشویی :

چوب لباسی یا جالباسی کشویی
چوب لباسی یا جالباسی کشویی

تنها یک دستگیره ی کوچک روی در نشان می دهد که یک کمد کت مخفی پشت آن است. این کمد کشویی درون دیوار برای استفاده از فضای بی کاربرد دیوار ساخته شد. اکنون ساکنین می توانند کت هایشان را آویزان کرده و آن ها از دیدها پنهان کنند.

منبع: houzz

تحریریه پویانو| سجادی