پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ دکوری برای دکوراسیون خارق العاده

پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ دکوری برای دکوراسیون

پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ دکوری برای دکوراسیون خارق العاده

کاتالوگ کاملی از پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ راهنمایی کاملی در مورد دیوارهای 3D دکوری تزئینی-پنل های دیواری سه بعدی؛ متریال ها، طرح ها، مراحل نصب، بررسی ها، قیمت و مزایای پنل های دکوری 3D با چراغ های LED

پانل‌های دیواری سه بعدی پوشش مدولاری برای پوشاندن کامل دیوار یا بخشی از آن هستند که با طراحی دکوراسیون یا درخواست‌های سفارشی به خوبی وفق می‌شوند. آن ها از خمیر بامبو و در قطعه‌هایی با ابعاد 46 * 46 سانتی متر در مدل‌ها و برجسته کاری‌های مختلف ارائه می‌شوند.

پنل های 3D دیواری ضد آب و مقاوم در برابر آتش هستند و نصب آن‌ها با استفاده از چسب آسان است و می‌توانند در هر رنگی نقاشی شوند.

گرایش‌های طراحی مربوط به دکوری‌های دیواری از عناصر تخت به افکت‌های حجمی رنگی مدرن تکامل یافته اند.

افکت و جلوه سه بعدی روی دیوار بیانگر نمایی است که به هر فضایی جذابیت و پیچیدگی می‌بخشد.

زمانی که نور روی پنل‌های هنری دیواری 3D می افتد نمایشی زیبا از حجم، نور و سایه پدید می‌آید.

پنل‌های 3D هنری دیواری دارای وزن سبک، نصب و راه اندازی آسان و هزینه کم در ازای هر متر مربع می‌باشند که منجر به تغییر سریع جو و تصویر طراحی دکوراسیون می‌شود.

پنل دیواری سه بعدی تزئینی از جنس PVC برای رستوران
پنل دیواری سه بعدی تزئینی از جنس PVC برای رستوران

پنل دیواری سه بعدی تزئینی از جنس PVC برای رستوران

مزایای پنل‌های دیواری سه بعدی دکوری : مرور و بررسی

پنل‌های دیواری 3D راه‌حل های ساده و کاربردی هستند که فرصت‌های متعددی فراهم می‌کنند، برای ایجاد فضایی با استایل خاص استفاده می‌شوند و به طور طبیعی با گرایش‌های مختلف مبلمان ترکیب می‌شوند. به علاوه، همیشه به طور شگفت انگیزی نشانگر مفهوم جدیدی از دکوراسیون دیوار ها هستند.

آن‌ها انتخابی اکیدا توصیه شده، هم برای دکوراسیون خانه های شخصی و هم مکان‌های عمومی می‌باشند. پانل‌های سه بعدی دیوار شیک و زیبایی با نوآوری، نوسازی و ایجاد حجاری های هندسی محیطی فراهم می‌کنند.

پنل دیواری حبابی 3D ساخته شده از PVC برای تزئین اتاق
پنل دیواری حبابی 3D ساخته شده از PVC برای تزئین اتاق

پنل دیواری حبابی 3D ساخته شده از PVC برای تزئین اتاق

زمانی که صحبت از ایده‌های دکوری دیواری نوآورانه، خارق العاده و اندکی فانتزی در یک آپارتمان به میان می‌آید، پانل های تزئینی سه بعدی جزو آخرین و جدیدترین گرایش‌ها محسوب می شوند.

اگر شما آن ها را برای آشپزخانه، ورودی راهرو، اتاق خواب یا اتاق پذیرایی درنظر بگیرید، طراحی با دکوری‌های دیواری 3D ظاهری لوکس و مجلل دارند.

پانل های دیواری دکوری با الگوهای هندسی زیبای شان چشم‌ها را به خود خیره نگه می‌دارند.

نقوش مدور، مارپیچی، مثلثی و موجی جزو محبوب‌ترین نقش و نگارها محسوب می‌شوند. هر کدام از آن‌ها را که انتخاب کنید، در نهایت، بستگی به اولویت‌ها و ترجیحات شخصی تان دارد.

پنل دیواری دکوراتیو برای دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی
پنل دیواری دکوراتیو برای دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی

پنل دیواری دکوراتیو برای دکوراسیون دیوار اتاق پذیرایی

پانل‌های دیواری و نیز کاغذ دیواری ها، کاشی‌ها و موزاییک ها، امروزه به عنوان متریال‌های سنتی برای دکوراسیون دیوار ها درنظر گرفته می‌شوند.

با این حال، برخی خریداران هنوز از مزایا و امکانات این پانل‌های دیواری 3D تزئینی آگاه نیستند و بنابراین به خرید آن‌ها مبادرت نمی ورزند.

تولید پانل‌های دیواری دکوری شامل استفاده از متریال‌های مختلفی از جمله پلاستیک معمولی، متریال خام ورق‌های چوبی، چوب، پلاستر (گچ)، فلز و پلکسی گلاس می‌باشد.

استفاده از همه این‌ها دریافت افکت‌ها و جلوه‌هایی با بیشترین شگفت انگیزی را میسر می‌سازد.

به عنوان مثال، نوعی از پانل تجاری وارداتی امروزه قادر است تا در تاریکی بدرخشد و این به خاطر انباشت نور از هر منبع موجود در اتاق می‌باشد.

دیگر گزینه‌ها متریال‌های پایانی تزئینی هستند؛ برای مثال از پلاستیکی ساخته شده اند که می‌توانند با انواع دکوراسیون ها و فرم ها هماهنگ شوند.

پانل های فلزی، آینه ای یا پلاستیکی دانه چوبی برای نمای هر خانه ای سودمند و به صرفه خواهد بود.

به این پنل چوبی با برجسته کاری‌ هایی که افکت 3D دارد توجه کنید.

 

ایده هایی برای دکوراسیون دیوار حمام با پنل‌های دیواری 3D تزئینی
ایده هایی برای دکوراسیون دیوار حمام با پنل دیواری 3D تزئینی

ایده هایی برای دکوراسیون دیوار حمام با پنل دیواری 3D تزئینی

امروزه شما می‌توانید پانل های تزئینی دیواری مربعی یا دایره وار خریداری کنید. علاوه بر استفاده از آن ها برای دکوراسیون دیوار ها می‌توانید از آن ها برای دکوراسیون دیوار ها و جلوی مبلمان نیز استفاده کنید.

علاوه بر عناصر طراحی مختلف، ترکیب پانل های دیواری 3D با هر نوع متریال پوششی امکان پذیر است.

در اتاقی با فضای کوچک برای امتحان کردن نوعی از مصالح ساختمانی، بهتر است از یک متریال، برای مثال تنها پانل‌های پلاستیکی استفاده کنید.

اما اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب یا پذیرایی بزرگی را انجام دهید باید به سمت ترکیب آن‌ها با پلاستر های دکوری یا کاغذدیواری ها روی بیاورید.

پنل های 3D متریال‌های پایانی چندمنظوره ای هستند، با این حال باید آن ها را مطابق با ویژگی‌ها و کاربری اتاقی که می خواهید دکوراسیون آن را انجام دهید خریداری کنید.

برای مثال، برای متریال پایانی حمام و سرویس یا آشپزخانه باید پانل های پلاستیکی مقاوم در برابر آب بخرید. در اتاق نوزاد، اتاق پذیرایی و اتاق خواب نیز پانل‌های چوبی یا چوب پنبه ای نمای بسیار خوبی پیدا می‌کنند.

پنل دیواری سه بعدی با چراغ های LED

پنل های دیواری 3D با چراغ های LED
پنل دیواری 3D با چراغ های LED

پنل دیواری سه بعدی PVC با نورپردازی LED برای دکوراسیون دیوار

پانل‌های 3D و نورپردازی LED می‌توانند برای تولید افکت‌های خاص به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. پانل های دیواری 3D روشن شده با چراغ های LED پس زمینه ای دراماتیک برای مبلمان ایجاد می‌کنند. پانل های دیواری سه بعدی با چراغ ها به دیوارتان روح و جان می‌دهند. با تکیه بر نورپردازی LED و با تمرکز بر ریزه کاری های پانل های هنری دیواری سه بعدی تان افکت قوی تری دریافت خواهید کرد.

پنل های دیواری 3D دکوری با چراغ های ال ای دی
پنل های دیواری 3D دکوری با چراغ های ال ای دی

پنل های دیواری 3D دکوری با چراغ های ال ای دی

زمانی که می خواهید نورپردازی LED را با پنل های 3D اجرا کنید، لازم است تا به رنگ های محیط توجه داشته باشید.

رنگ گرم بیشتر تن‌های قهوه ای و زرد را برجسته می‌کند. این نوعی از نور است که احساس آرامش را القا می‌کند و برای اتاق‌هایی با افکت آرامش بخش و محل خواب مناسب است. پانل های 3D دیواری با نوارها یا طناب های LED خوشایندترین گزینه هستند که به شما اجازه می‌دهند نور مستقیمی که برای عملکرد طبیعی مناسب است دریافت کنید و همزمان نمای دیوار را خاص و دیدنی می‌کنند.

پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ دکوری برای دکوراسیون اداری
پنل دیواری سه بعدی 3D panel ؛ دکوری برای دکوراسیون اداری

 

8

متریال های موجود برای پنل های 3D دکوری

پانل های دیواری 3D سنگ گچی

پانل های دیواری 3D گچی
پانل های دیواری 3D گچی

متریال خاصی مانند پانل دیواری سنگ گچی ارزان و غیرقابل اشتعال است و نصب نسبتا آسانی نیز دارد. به علاوه دارای ویژگی های خوب ضد رطوبت و عایق صدا بودن است.

موقع پوشاندن دیوار با پنل‌های دیواری 3D سنگ گچی می‌توانید آن ها را رنگ بزنید و جلا دهید. سنگ گچ را می‌توان به سادگی با هر نوع نقش و نگار و تزئیناتی با ریزترین جزئیات آراسته کرد. می‌توانید نقش برجسته ای با دقیق ترین جزئیات روی آن رسم کنید. به علاوه، محل های اتصال پنل گچی را می‌توان با پلاستری مشابه پر کرد که باعث می شود بتوانید سطحی واحد و یکپارچه ایجاد کنید.

پنل دیواری سه بعدی از جنس MDF

پنل های دیواری سه بعدی MDF با نقش و نگار 3D برای دیوار اتاق
پنل های دیواری سه بعدی MDF با نقش و نگار 3D برای دیوار اتاق

پنل های دیواری سه بعدی MDF با نقش و نگار 3D برای دیوار اتاق

ضایعات چوب که متریال تشکیل دهنده MDF را می سازند نیز وجود دارند. پنل های هنری سه بعدی ساخته شده از MDF توسط پرس تحت فشار چوب ساخته می‌شوند و دارای نقش برجسته ها و رنگ های متفاوتی هستند.

سطح رویی این محصولات ممکن است با رنگ لاکی، لعاب یا روکشی از گونه‌های با ارزش درختان و البته PVC پوشانده شده باشد.

پنل‌های دیواری MDF به اندازه کافی مقاوم و بادوام هستند و تنها چیزی که باید درباره آن نگران باشید این است که آن ها دربرابر رطوبت مقاوم نیستند. اما از آن جایی که رنگ می‌شوند احتمالا دوام خوبی دارند.

تمام قفسه‌های برند IKEA و 99% کابینت‌ های ارزان قیمت از جنس MDF یا PB هستند و از آن جایی که آن ها در فضای بیرون نگهداری نمی‌شوند، آبی به روی آن ها ریخته نمی‌شود و به خوبی مهر و موم شده اند دوام بسیار خوبی دارند.

پانل های دیواری PVC

پنل های دیواری PVC برای سالن انتظار
پنل های دیواری PVC برای سالن انتظار

پنل های دیواری PVC برای سالن انتظار

شاید محبوب ترین و ارزان ترین متریال دکوراسیون PVC باشد که به طراح اجازه می‌دهد تا فانتزی ترین ایده ها را تحقق بخشد. پلی وینیل کلراید(PVC) در برابر آب، اشعه ماوراء بنفش و اثر دست های کثیف مقاوم است. پنل‌های دیواری سه بعدی حجمی ساخته شده از PVC می‌توانند بسیار عمیق و به هر شکلی حجاری و کنده کاری شوند.

آلومینیوم

پنل دیواری سه بعدی از جنس آلمینیوم
پنل دیواری سه بعدی از جنس آلومینیوم

پنل دیواری سه بعدی از جنس آلومینیوم

اگر بحث فلزپوشانی به میان آید، بدون شک پادشاه پوشش‌ها آلومینیوم است. این فلز در برابر خوردگی مقاوم است و درخشش طبیعی ماتی دارد که تداعی گر فلز نجیب و شکوهمند نقره می‌باشد.

ترکیب آلومینیوم و چرم نرم طرح دکوراسیونی شیک و لوکس ایجاد می‌کند و جلوه بی نظیری را به رخ می‌کشد.

چرم

پوست قهوه ای حیوانات مرده علاوه بر این که ویژگی کاربردی دارند و از زمان های قدیم به عنوان لباسی راحت و گرم استفاده می‌شدند در تزئین محل هم استفاده می‌شوند و جلوه خاصی به آن ها می‌دهند.

بوی لوکس و فاخر چرم برجسته و همین طور ظاهر آن نمی تواند با هیچ چیز دیگر اشتباه گرفته شود.

پانل های دیواری ساخته شده از چرم طبیعی و مصنوعی ممکن است برجسته کاری های شاخصی داشته باشند که برای ما یادآور درهای ورودی با پوشش چرمی(درب اتاق های تئاتر و سینما و کنفرانس ها) باشند.

پانل های شیشه ای

در قدرت شیشه و مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی هیچ جای بحثی نیست و این یک حقیقت شناخته شده است. به همین خاطر است که آن‌ها برای رویه مناطق کار آشپزخانه ایده آل هستند.

تولید کنندگان شیشه به طور شگفت انگیزی می توانند در شیشه رنگ‌ها و نقش و نگارهایی غیرقابل تصور ایجاد کنند که می تواند جلوه هر طراحی داخلی را خاص و فراموش نشدنی کند. به خصوص الگوهای سه بعدی درون بشقاب های شیشه ای شفاف که ظاهر بی نظیری دارند.

پر کردن شیشه با ذرات طلا، برنج، نقره، مس یا گرافیک درخشش رنگین کمانی چشمک زنی ایجاد می کنند که بسته به نوری که به آن می تابد می توانند ظاهری متفاوت داشته باشند.

انتخاب نزدیک ترین گزینه که از نظر شما ایده آل باشد از بین انواع مختلف پانل های دیواری کار بسیار دشواری است، اما نتیجه آن به تلاش‌های تان می ارزد و با کمک آن ها منزل تان به یک اثر هنری فاخر تبدیل می شود.

چطور پانل های دکوری دیواری 3D را نصب کنیم

نصب و راه اندازی پانل های 3D هنری بسیار آسان است. این جا راهنمای گام به گام برای ایجاد دیواری معاصر و مدرن با استفاده از پنل های دیواری سه بعدی دکوری آورده شده است.

مواد و وسایل مورد نیاز:

چسب نصب

پرکننده محل اتصال

آغازگر

رنگ نقاشی

قلم مو

مداد

کاتر(اگر نیاز به برش قطعه ای داشته باشید)

نصب و راه اندازی

تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید پنل‌ها را نصب کنید(روی کل دیوار یا بخشی از آن)

دیوارها باید صاف، خشک، تمیز و سفت باشند. دیوارهای قدیمی را می‌توانید ابتدا با ماده عایق رطوبت نقاشی کنید.

پنل ها را روی زمین قرار دهید، دیوار و محل نصب پنل را اندازه بگیرید. طرح تان را مشخص کنید و پنل ها را در صورت نیاز با یک چاقوی کوچک تیز برش دهید. به دنبال پریزها در محل نصب بگردید. برای نصب پنل ها توجه داشته باشید که باید چسب را به قطعه‌های پانل بزنید تا به اپلیکاتور بچسبد و از این سبب به روی دیوار نصب شود.

اگر می خواهید آن را رنگ بزنید به یاد داشته باشید که باید فضاهای بین پنل ها را پر کنید.

بهتر است با قلم مو یا تفنگ اسپری رنگ بزنید، ما توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر دوبار رنگ بزنید.

برای قرار دادن پنل‌ها در منزل تان، اگر می خواهید آن ها را به طور موقت داشته باشید می توانید از نوارچسب های دوطرفه نیز استفاده کنید.

پنل های دیواری از متریال‌های ارگانیک و زیست تخریب پذیر با نصب و حذف ساده و نگهداری آسان ساخته شده اند. این یک محصول بادوام و ماندگار محسوب می شود.

پنل دیواری 3D مدرن برای دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی
پنل دیواری 3D مدرن برای دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی

پنل دیواری سه بعدی مدرن برای دکوراسیون  مدرن اتاق پذیرایی

کاتالوگ های آینده استیکرهای دیواری 3D برای همه اتاق ها هستند و در زیر نمونه هایی از آن ها آورده شده اند.

14

استیکرهای دیواری سه بعدی

استیکرهای دیواری سه بعدی
استیکرهای دیواری سه بعدی

 

استیکرهای دیواری سه بعدی
استیکرهای دیواری سه بعدی

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: decor zm