هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی ۴ و ۵ ستاره فرودگاهی کشور است که به تازگی به بهره برداری رسید.

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی
هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

پروژه: هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی

معمار: شیوا آقابابایی

موقعیت: کیلومتر ۳۰ اتوبان خلیج فارس (تهران-قم)، ضلع جنوبی اتوبان اصلی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، روبروی ترمینال مسافربری شماره ۱، هتل‌های بین المللی فرودگاه امام خمینی(ره) , تهران , ايران

مساحت: 55000 متر مربع

سال اتمام پروژه: 1393

اجرا: مهندسین مشاور طرح و آفرینش

سرمایه گذار: شرکت توسعه گردشگری آریا زگورات

 

طراحی و معماری : در راستای طرح توسعه فرودگاه امام خمینی ساخت مجموعه ی هتل اکسیس که در موقعیتی استثنایی در فاصله ی چند قدمی ترمینال مسافربری فرودگاه بین المللی امام خمینی قرار دارد ، آغاز شد و با بهره گیری از استانداردهای روز دنیا میزبانی جدید برای مسافران است.

این هتل که نخستین گروه از هتل های بین المللی فرودگاهی کشور است ، تحت عنوان اکسیس (4 ستاره) و اکسیس پرایم (5 ستاره)،در سال 1393 در مجاورت ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افتتاح گردید.

این هتل فرودگاهی که در ساخت هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) از معروف‌ترین برندهای دنیا استفاده شده است می‌تواند خدمات‌دهی مناسبی را به مسافران ارائه دهد تا در زمان تعویض پروازها یا تأخیرهای طولانی‌مدت، مسافران از خدمات فرودگاهی استفاده کنند. ساختمان هتل شامل دو بخش مجزا با دو لابی و دو رستوران است که لابی این دو بخش از طریق یک راهرو به هم متصل می شوند.

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی
هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

عملیات اجرایی این پروژه از سال1388 در زمینی به مساحت 2.6 هکتار با زیربنای 47 هزار مترمربع احداث شده است این هتل روبروی ترمینال مسافری شماره یک فرودگاه بین‌المللی امام(ره) واقع شده است و از طریق پل مکانیزه با ترمینال ارتباط مستقیم دارد. این مجموعه که فضای گسترده ای از فرودگاه امام خمینی را به خود اختصاص داده، توسط خانم شیوا آقابابایی طراحی شده و نظارت اجرای پروژه نیز با ایشان بوده است.

هتل تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در قالب ۵۰۰ اتاق در ۱۲ طبقه ساخته شده است. ۷ طبقه از این هتل متعلق به میهمان، دو طبقه خدمات هتلداری، یک طبقه همکف و یک طبقه زیر همکف است.این هتل دارای ۳۰۰ اتاق ۴ ستاره و ۲۰۰ اتاق ۵ ستاره است که کادر پروازی از جمله متقاضیان استفاده از این هتل به شمار می‌آیند که مسافران هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی
هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

فضاهای خدماتی این هتل که در فاصله ی 50 کیلومتری شهر تهران واقع شده است ، شامل ۲ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ ، فروشگاه و غرفه ، آسانسور ، تاکسی سرویس شبانه روزی ، اتاق های ویژه ی معلولین ، کتابخانه ، فضای سبز و فضای تابستانه در خارج از هتل ، سالن آمفی تئاتر و همایش ، رستوران و کافی شاپ است.

رستوران ها و کافی شاپ های هتل الکسیس در فضایی مدرن و زیبا با سرو غذاهای و نوشیدنی های متنوع میزبان مسافران است.

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی
هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی

افتخارات  و جوایز هتل اکسیس

تقدیر شده و برگزیده در مسابقه طراحی داخلی خاور میانه و شمال آفریقا

جزء ۳ طرح برتر در زمینه معماری داخلی، محوطه و مرکز تندرستی (Spa) در دو سال متوالی (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)

برگزیده جهت حضور معماری معاصر ایران در دوسالانه هنر ونیز (Venice Biennale)

و اکنون برگزیده هیئت داوران در مسابقه بین المللی طراحی بهترین هتل سال ۲۰۱۵ در انگلستان در ۳ زمینه:

هتل با بیش از ۲۰۰ اتاق

 رستوران داخل هتل

هتل با مرکز تندرستی

 

گردآوری در تحریریه پویانو

نظرات (1)

[…] هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی […]