8 نکته تاثیرگذار در انتخاب و خرید خانه جدید

8 نکته تاثیرگذار در انتخاب و خرید خانه جدید

انتخاب و خرید خانه ؛ تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب خانه جدید انتخاب خانه جدید میتواند چالش بزرگی باشد ، چه برای خرید و چه برای اجاره. عوامل زیادی از جمله منطقه خوب ، دسترسی آسان و سرراست بودن، فضای بزرگ و غیره در این انتخاب دخیل هستند که ممکن است شما را آشفته کند. در نهایت شما مطمئنا نمیخواهید از جابه‌جایی به خانه جدید پشیمان شوید فقط به این خاطر که به خوبی آگاه نبودید. اینجا لیستی از موارد مهم تهیه شده است که میتواند به شما کمک کند.

01

بودجه خود را تخمین بزنید.

قبل از اینکه دنبال خانه بگردید بودجه‌ای که در اختیار دارید در نظر داشته باشید. همیشه 10 تا 20 درصد بیشتر برای هزینه‌های اسباب‌کشی و تعمیر و تغییرات دیگری که پیش از جابه‌جایی لازم دارید حساب کنید.

آدرس

محل زندگی شما باید نزدیک به محل کار خودتان و همسرتان باشد و اگر بچه دارید فاصله خانه تا محل کار و مدرسه بچه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد. در حالت ایده‌آل خانه باید در محلی با جمعیت کم و دسترسی آسان به مرکز خرید ، تفریحی و رستوران باشد. الویت‌های شخصی متفاوت است اما حتما پیش از سکونت در محلی به این جزئیات دقت کنید.

یکی از چیزهایی که باید پیش از آنکه دنبال خانه بروید برایتان روشن و واضح باشد این است که دقیقا چه میخواهید. یک برنامه بنویسید و طبق آن پیش بروید. مثلا اگر به خانه‌ای با سه خواب احتیاج دارید در مقابل پیشنهاد خانه چهار خوابه بنگاه‌دار زانو خم نکنید تنها به این دلیل که به بودجه شما نزدیک است. یک معامله خوب لزوما به این معنا نیست که اتاق اضافی را با خرت‌وپرت پر کنید به این دلیل که بنگاه‌دار یک معامله به ظاهر خوب در مقابلتان قرار داده است.

انتخاب و خرید خانه جدید ، انتخاب خانه ، عوامل موثر در اجاره خانه ، انتخاب خانه ، خرید خانه
انتخاب و خرید خانه جدید ، انتخاب خانه ، عوامل موثر در اجاره خانه ، انتخاب خانه ، خرید خانه

لوله کشی و سیم کشی

هر اتاق را جداگانه بررسی کنید و هر درب و پنجره‌ را باز کنید. سقف و گوشه‌ها را برای نشانه‌های آسیب یا نشت چک کنید.

تهویه و نور طبیعی

تهویه مناسب و بهره‌مندی از نور طبیعی کافی نباید نادیده گرفته شود. مطمئن شوید که نور به اندازه کافی داخل فضا جریان میابد تا برای خواندن کتاب در طول روز مجبور نباشید چراغ روشن کنید. واحد هایی که نور جنوب (مشرف به نور آفتاب ؛ آپارتمان هایی که نور مستقیم خورشید را دریافت میکنند) را دریافت میکنند برای خرید و اجاره آپارتمان در اولویت قرار دهید و حتی می توانید مبلغ بالاتری برای آن پرداخت کنید چون ارزشش رو داره برای احساس بهتر ، گرمایش بهتر ، نور طبیعی بهتر در نتیجه مصرف انژری کمتر.

فضایی برای آرامش

در حالی که ممکن است فکر کنید چنین فضایی ضروری نیست اما زمانی خواهد رسید که فضایی برای ریلکس کردن در لیست آرزوهایتان باشد. این فضا میتواند بالکن ، تراس و حیاط خلوت باشد.

انتخاب و خرید خانه جدید ، انتخاب خانه ، عوامل موثر در اجاره خانه ، انتخاب خانه ، خرید خانه
انتخاب و خرید خانه جدید ، انتخاب خانه ، عوامل موثر در اجاره خانه ، انتخاب خانه ، خرید خانه

بررسی انبارها

قرار نیست این فضا جادویی باشد ؛ میتواند آشکار مثل یک انبار باشد یا یک فضای هوشمندانه در زیر پله یا کمد در کنج دو دیوار.

برق کشی و پریزها

برای همه لوازم روشنایی ، لوسترها ، سیستم‌های موسیقی و موارد مشابه ، شما نیاز به دوشاخه برق و سوکت‌های مختلف دارید. مطمئن شوید که به اندازه کافی در لیست کوتاه خانه‌هایی که بازدید کردید وجود دارید. ارتفاعشان را نیز بررسی کنید چون مبلمان تان ممکن است راه آن را ببندد. اگر تعدادی از سوکت‌ها نیاز به جابه‌جایی یا جایگزینی داشت آن را هم حساب کنید.

حریم کافی

حتما در نظر بگیرید در مجاورت همسایه‌های آینده خود چقدر حریم خصوصی دارید؟ آیا دیوارها بسیار نازک هستند؟ آیا دیوارهای مشترک زیادی دارید؟ پنجره‌ای مشرف به فضای شما است؟ این مسئله میتواند میتواند غیرقابل تحمل باشد اگر جابه‌جا شوید و بعدا معلوم شود ، همسایه‌های شما میتوانند هر صدایی از خانه شما را از طریق داکت حمام بشنوند.

تحریریه پویانو|نبیلو