معماری موزه تنوع زیستی : بیوموزئو Biomuseo / شریکان فرانک گری

معماری موزه تنوع زیستی : بیوموزئو Biomuseo / شریکان فرانک گری

این پروژه شامل سه عنصر اصلی است: ساختمان موزه ، طراحی نمایشگاه و پارک اطراف آن.

معماری موزه تنوع زیستی
معماری موزه تنوع زیستی

02پروژه: Biomuseo

موقعیت: Amador Causeway, Panama, Panama

معمار: Gehry Partners

معمار مسئول: فرانک گری

مساحت: 4100  متر مربع

03

معماری موزه تنوع زیستی فرانک گهری
معماری موزه تنوع زیستی فرانک گهری

05

در قلب این مجموعه یک آتریوم عمومی باز قرار دارد که که با سایبان های فلزی رنگی پوشانده شده است و برای محافظت از بازدید کنندگان در برابر باران های مداوم شدید طراحی شده است. در اطراف آتریوم مرکزی بخش های عمومی رایگان (‌بدون فروش بلیت) وجود دارد ، شامل فروشگاه موزه ، یک کافه و یک فضای نمایشگاه موقتی و همچنین دو فضای نمایشگاهی بلیطی به عنوان بال های ساختمان. ارتفاع آتریوم یک طبقه بالا تر از پایه است که چشم انداز وسیعی از کانال و شهر را ارائه می دهد ، علاوه بر حفاظت از فضای نمایشگاه در فضای باز در زیر که دو بال نمایشگاه را متصل می کند.

معماری موزه تنوع زیستی
معماری موزه تنوع زیستی

08

طراحی نمایشگاه به شکل همکارانه ای با طراحی بروس مائو همسو شده است ، که به بازدید کنندگان در مورد پیدایش تنگه پاناما و نقش آن در شکل دادن محیط زیست طبیعی ما آموزش می دهد.

در داخل هشت گالری ، داستان هایی است که بازدید کنندگان را از مفهوم تنوع زیستی آگاه می سازد ، آن ها را در محیط های پاناما غرق می کند و تاریخ زمین شناسی و طبیعت را توصیف می کند. نمایشگاه همچنین نقل می کند که چگونه این نیرو های طبیعی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و اهمیت پیوند زندگی برای زنده ماندن تمام گونه های گیاهی و جانوری را می رساند.

09

پارک “تنوع زیستی” شرح نمایشگاه را به لنداسکیپ اطراف گسترش می دهد. در اینجا و در اطراف پارک ایستگاه های آموزشی تعبیه شده اند که تجربه ی بازدید کنندگان را از موزه با نشان دادن تعامل در زندگی واقعی بین گونه های گیاهی و جانوری افزون می کند. به دلیل ماهیت اجتماعی آتریوم خارجی موزه ، پارک به عنوان یک فضای قابل دسترس عموم برای ساکنان بومی طراحی شده است.

09 10 11 12منبع: archdaily

تحریریه پویانو|نبیلو