طریقه ی صحیح نصب تابلو در خانه

دکوراسیون داخلی پویانو

طریقه ی صحیح نصب تابلو در خانه

سازماندهی آثار هنری ، تابلوهای نقاشی و یا قاب عکس ها ممکن است کاری سخت و بزرگ به نظر برسد اما این کار از آنچه که شما فکر میکنید آسان تر است. در این مطلب طراحان داخلی بهترین راهنمایی های خود را برای اینکه آثار هنری را به آسانی و در زیباترین حالت نمایش بدهید ، به اشتراک گذاشته اند:

مقدمات شروع :

موجودی آثار هنری و عکس های خود را زیر نظر بگیرید و بی رحم باشید! شما واقعا نیاز دارید که برنامه ریزی درستی برای اقلامی که قصد دارید آن ها را آویزان کنید ، داشته باشید. نکته ی بسیار مهم و هیجان انگیز درباره ی  دیواری که این اقلام را به نمایش میگذارد این است که هیچ قانونی وجود ندارد اما راه هایی را پیدا کنید که قطعات را متحد کنید و به هم ربط دهید تا نتیجه از لحاظ بصری رضایت بخش باشد.

تصمیم بگیرید که آن ها را کجا میخواهید آویزان کنید. اگر فضای اتاق بزرگ نیست ، تعداد کمی عکس در هر دیوار تک میتواند کمک کند که فضا شبیه به یک گالری هنری به نظر برسد.

چیدمان و آرایش :

تمام تابلو ها ها روی زمین بخوابانید و چیدمان را شروع کنید. با هر چیدمان مثل یک پازل رفتار کنید و با آن بازی کنید. از استفاده کردن اشکال ، سبک ها و رنگ های مختلف نترسید.

وقتی میخواهید آن ها را روی دیوار نمایش دهنده قرار بدهید یک نقطه ی اصلی به عنوان نقطه ی مرکزی انتخاب کنید و شروع به ساختن در اطراف آن کنید. مهم ترین بحث در این جا “داشتن تعادل” است. شما هیچ وقت نمی خواهید که یک عنصر غالب باشد.

نشانه های طراحی خود را از دیگر قسمت های اتاقتان بگیرید. مثلا اگر براق و مدرن است ، همان احساس را با قاب ها و تابلو های هنریتان طنین انداز کنید.

اگر تعداد زیادی از تابلوهای هنری معمولی دارید چنانچه ممکن است آن ها را به یک قطعه ی جدید جالب تبدیل کنید. این کار میتواند چیدمان کلی را ترفیع دهد و باعث شود قطعات دیگر بهتر به نظر بیایند.

اگر تصمیم دارید ریخت و پاش و بهم ریخته باشند ، این کار را روی قاب ها انجام دهید زیرا توجه به کیفیت قاب و فریم کمک میکند اثر هنری بهترین دید را داشته باشد.

 

نصب روی دیوار :

نصب تابلو روی دیوار یک کار دو نفره است. شما به یک نفر احتیاج دارید که عقب بایستد و چشم شما باشد. به دنبال درست کردن یک شبکه ی دقیق و منظم  نباشید زیرا وقتی فقط چشمی باشد بسیار طبیعی تر به نظر میرسد. اما اگر میخواهید اندازه گیری دقیق انجام دهید یک نوار اندازه گیری ، یک مداد و گرفتن یک سطح ارتفاعی به شما کمک میکند.

آویزان کردن قطعه در ارتفاع چشم حد وسط است. شما به حدود 5 پا از مرکز قطعه روی دیوار نیاز دارید. این برای همه ی مکانها صدق نمیکند. اگر تابلویی را بالای یک تخت یا میز نصب میکنید مطمئن شوید که هم افقی و هم عمودی در مرکز آن باشد.

بعد از اینکه قطعه را نصب کردید یک قلاب اضافی دیگر پشت آن به دیوار بزنید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی در جای خود ثابت خواهد ماند.

 

 

 

 



منبع: houzz

مترجم:نبی لو