طراحی فروشگاه کفش “اهمیت پیاده روی” / PRAXiS d’ARCHITECTURE

طراحی فروشگاه کفش

طراحی فروشگاه کفش “اهمیت پیاده روی” / PRAXiS d’ARCHITECTURE

طراحی فروشگاه کفش “اهمیت پیاده روی” / PRAXiSd’ARCHITECTURE

 

معماران:    PRAXiS d’ARCHITECTURE

موقعیت مکانی:    Beijing, Beijing, China

سرپرست معماران:    Di Shaohua

تیم طراحی:    Feng Jiancheng, Guo Yiming, Liu Xing, Feng Shuxian

مساحت:    13.0 متر مربع

سال پروژه: 2014

عکاسان:    Jin Fengzhe, Courtesy of PRAXiS d’ARCHITECTURE

طراحی فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش

به گفته معماران : صاحب این فروشگاه کفش در ابتدای تاسیس تجارت خویش بوده است، و او تنها فضایی 13 متر مربعی را اجاره کرد. بعد از امضای اجاره نامه ، مطلع شد که چندی نمی گذرد این فضای کوچک برای او غیر قابل استفاده خواهد بود و به زودی باید برای یک فضای بزرگتر اقدام کند و متحمل ضرر و زیان های فسخ قرار داد خواهد شد. بدون اینکه حق انتخاب زیادی داشته باشد، او تصمیم گرفت تا حد امکان از فضای موجود بهره ببرد. در چنین شرایطی نیازمند طراحی ما برای این فضا بوده است تا بسیار سریع ساخته شود و در عی ن حال اقتصادی نیز باشد. تحت چنین شرایطی ، ما قفسه های کفش را به گونه ای که خود را ساپورت کنند، قابل جابجایی باشند و به راحی قابلیت مونتاژ شدن دوباره را نیز داشته باشند، در نظرگرفتیم. در واقع این یک نوع نصب است تا اینکه تجهیزات داخلی به سقف و کف متصل  شود. این راه حل کمک می کند تا برای یک فضای بزرگتر نیز قابل جابجایی باشند و تبدیل به یک اثاثیه مستقل شوند. در این روش کمترین میزان هدررفت را خواهیم داشت.

طراحی فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش

برای اینکه قفسه ها یا طبقات کفش قابل جابجایی باشند، عمده متریال لازم است که وزن سبکی داشته باشند و به راحتی برش بخورند. در نهایت ما تخته های ام دی اف MDF  را انتخاب نمودیم. 55 پانل عمودی وجود دارد، که هر کدام با لبه های منحنی برش خورده اند و دارای شکاف می باشند. در مقابل تخته پشتی قرار داده شده اند تا یک سطح منحنی پیوسته را تشکیل دهد که بتوان در فاصله یا شکاف میان تخته ها کفش را برای نمایش قرار داد.  هر پایه برای نمایش کفش یک باکس نورانی در بالای آن در اختیار دارد.

طراحی فروشگاه کفش

این شکاف ها فضایی حداقلی به اندازه 60 سانتی متر برای نمایش 60 جفت کفش فراهم نموده است.

طراحی فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش

طراحی فروشگاه کفش

طراحی نورپردازی فروشگاه، طبق نورهای نقطه ای که همه جا به طور عموم دیده می شود، عمل نشده است. به جای آن ، نور محیطی از پشت پانل های آکریلیک شفاف بیرون می آید که توسط طراحی سقف خیره کننده شده است و نور با تابش بیشتر برای کفش ها از حباب های لامپی  کارامد 5 واتی  که درون یک جعبه نوری جا گذاری شده است در بالای هر پایه نمایش کفش قرار گرفته است.

طراحی فروشگاه کفش محل انبار کفش و نشستن با یکدیگر ترکیب شده است تا یک مبلمان متحرک در وسط فضا ایجاد کند که نورپردازی سقف را منعکس کند. همچنین وجود این صندلی ها فضای عبوری بین طبقات نمایش کفش را نیز تعریف کرده است.

طراحی فروشگاه کفش

طراحی فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش

طرح سه بعدی یا 3D  طبقات کفش از منحنی های بدن زن نشات گرفته است. پاشنه های بلند کفش متعلق به جاذبه های جنس زن می باشد. برای بینان فضایی که متعلق به یک زن می باشد و ماهیت جنس زن را بروز می دهد. زیبایی حقیقی یک زن از توانایی ذاتی او برای زندگی بخشیدن به این جهان هستی نشات می گیرد. این سطوح منحنی پیوسته و شکاف میان این طبقات نشان دهنده قابلیت باروری زن می باشد که آسایش، زندگی و امنیت را در جهان فراهم می کند.

10 طراحی فروشگاه کفش طراحی فروشگاه کفش طراحی فروشگاه کفش

طراحی فروشگاه کفش
طراحی فروشگاه کفش

تخته ی ام دی اف MDF  به ضخامت 1.8 سانتی متر می باشند، که پس از رنگ آمیزی به ضخامت 2 سانتیمتری رسیده اند. باکس های نوری و پایه های نمایش عکس با هم به سمت داخل یا بیرون به اندازه 2 سانتیمتر در مقابل پانل های عمودی تورفتگی پیدا می کنند، یک ظاهر تمیز و سازگار با جزییات که پانل های عمودی و افقی با یکدیگر تلاقی دارند.

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|پردیس ترکمان زاده

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

طراحی معماری داروخانه ال پونت

دکوراسیون داخلی فروشگاهر

کلینیک دندان پزشکی با معماری چوب معاینات پزشکی

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید