طراحی داخلی دفاتر کار جمعی به سبک صنعتی در ساختمان قدیمی در پاریس/ MoreySmith

طراحی داخلی دفاتر کار جمعی به سبک صنعتی در ساختمان قدیمی در پاریس/ MoreySmith

طراحی داخلی دفاتر کار جمعی : استودیوی طراحی داخلی «موری اسمیت» فضاهایی را برای کارهای گروهی در ساختمان قدیمی کارخانه‌ای در پاریس طراحی کرده که دارای سبک صنعتی معاصر است. این فضای کاری جمعی که برای دفتر به تازگی تجهیز شده شرکتی به نام «دسکوپلیتن» ساخته شده شامل 1350 متر مربع زیربنا است که در چهار طبقه از ساختمانی در خیابان چهل و هشتم «شاتو دو» در پاریس طراحی شده‌است.

درخواستی که از تیم «ماری اسمیت» شد این بود که کانسپت جهانی طراحی شرکت را مد نظر قرار دهند و آن را توسعه دهند و ساختمان کارخانه سابق را به یک محیط کاری که همزمان یک اثر هنری نیز هست تبدیل کنند و کانسپت دفاتر سنتی را به چالش بکشند.

هدف این طراحی منحصربفرد بودن، دعوت کنندگی، راحتی و آسایش، جذابیت، انعطاف‌پذیری و اجتماعی بودن فضا تعریف شد.

برنامه‌ای که برای این ساختمان در نظر گرفته‌شد شامل یک کافه، یک آرایشگاه، غرفه‌های تلفن، استودیوهای هنری، واحدهای زیبایی و سلامت، فضاهایی برای همکاری‌های آزاد گروهی و رویدادهای شبکه‌ای، فضاهای کاری اختصاصی و فضاهای غیررسمی استراحت بود.

از نتیجه نهایی این طراحی داخلی انتظار می‌رود که در عین آن که برداشتی امروزی از میراث ساختمان صنعتی قدیمی را ارائه می‌دهد، اعضای شرکت را به تعامل بیشتر تشویق کند.

مصالحی مانند کاشی‌های آجری لعابدار، بتن نمایان، فلز برنج صیقلی و شبکه مسی با رنگ‌های شاداب و روشنی همچون زرد، خاکستری روشن و آبی تکمیل شدند.

علاوه بر این، برای ارتقاء سلامت کارکنان و پاکیزه‌تر شدن هوا از باکس‌های گل و گیاه در فضا استفاده‌شد.

این دفاتر برای ارائه به کسب و کارهای کوچک استارت‌آپ‌هایی مهیا شده‌اند که به دنبال فضاهای کاری خلاقانه و منعطف در مرکز پاریس هستند.

 

با این حال، این فضا در ابتدا تماما اختصاص به «بنوت هامون» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه داشت که کمپین انتخاباتی‌اش را در این ساختمان هدایت می‌کرد.

«الکسیس ربیفه»، موسس شرکت «دسکوپولیتن» در ارتباط با انتخاب معمار برای این پروژه معتقد است: «تصمیم ما مبنی بر همکاری با یک معمار خارجی برای طراحی کانسپتی که از لحاظ خلاقیت هم‌تراز با دسکوپولیتن در پاریس باشد، تصمیمی شجاعانه بود.»

 

وی در ادامه افزود: «ما به هیچ وجه پشیمان نیستیم. تمام اهدافی که مد نظر ما بود با تبدیل کامل این ساختمان و اختصاص یافتن آن به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی در ابعاد گوناگون محقق شد.»

کانسپتی که این تیم معماری برای دسکوپولیتن ارائه دادند، در اصل برای «ولتر»، قطعه زمینی به مساحت 6000 مترمربع در منطقه یازدهم پاریس طراحی شده‌بود.

 

اکنون «ولتر» تبدیل به پروژه‌ای بسیار بزرگتر شده‌است و به همراه یک باشگاه ورزشی، رستوران، مهدکودک و هتل یک مدل کامل برای فعالیت پربازده را ارائه می‌دهد.

 

یک هندسه مدور که در گیت‌های ورودی ولتر مشاهده‌شد، الهام بخش گرافیکی شد که در پروژه «دسکوپولیتن» به انحاء گوناگون در عناصر طراحی بکار رفته‌است، از جمله در اجزای فلزی فضا، پنل‌های دیواری،  دستگیره درب‌ها و نرده‌ها.

«لیندا موری باروز»، موسس دفتر اصلی شرکت موری اسمیت ارتباط با این پروژه را چنین توصیف می‌کند:« پروژه دسکوپولستن یک فرصت جدید و هیجان‌بخش را برای ما فراهم کرد تا حوزه همکاری‌هایمان را تا پاریس گسترش دهیم.»

 

 

وی در ادامه افزود: «دیدن این که «شاتو دو» تغییر کرده و در مرکز تجارت در پاریس قرار گرفته فوق‌العاده است. ما منتظر دیدن توسعه ولتر در دوازده ماه آینده هستیم.»

«ربیفه» در ارتباط با چالش این شرکت در این پروژه چنین گفت: «تیم موری اسمیت در چالشی که با لایه‌های موجود ساختمان داشت عملکرد خوبی از خود نشان داد و توجه ویژه‌ای به جزییات از خود نشان داد. ما بسیار مسرور خواهیم بود که همکاریمان را در پروژه ولتر ادامه دهیم.»

طراحی داخلی دفاتر کار جمعی در سرتاسر جهان روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

طراحی داخلی دفاتر کار جمعی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz