طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی که دورتادور یک استخر شنای سرپوشیده طراحی شده است

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی که دورتادور یک استخر شنای سرپوشیده طراحی شده است

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی ؛ شرکت دیزاین Union3 در آفریقای جنوبی، فضای داخلی این خانه مدرن را که دارای یک استخر سرپوشیده، فضاهای تفریحی گوناگون و آثار هنری بسیاری می باشد، طراحی کرده است. وقتی وارد خانه می شویم، تا زمانی که از پله‌ها پایین نرفته ایم، سقف شیب دار خانه که در زیر مسیر ورودی و بخشی از آن نیز در پشت درخت ها و بوته ها پنهان شده است، قابل دیدن می باشد.

گیاهان و یک حوضچه کوچک، خوش آمد گوی ما در ورودی خانه می باشند. از طرفی نیز پله های گرانیتی که معلق به نظر می‌رسند، ما را به سمت در ورودی بزرگ خانه که با روکشی از جنس چوب آراسته شده است، هدایت می‌کنند.

وقتی وارد خانه و در واقع وارد طبقه بالایی خانه شویم، متوجه تمرکز سالن نشیمن بر روی یک اثر هنری چوبی بزرگ، به شکل یک مرد، خواهیم شد که توسط صاحب این ملک طراحی شده است.

در کنار این فضای نشیمن کوچک، آشپزخانه قرار گرفته است. نورهای مخفی که در زیر میز جزیره ای طوسی رنگ و کابینت های دیواری کار گذاشته شده اند، آن ها را به شکلی شناور نشان میدهند. روکش براقی که روی سطوح به کار رفته است، نور را منعکس کرده و باعث ایجاد حس روشنایی و باز بودن در فضا شده است.

در سالن ناهار خوری، میز شیشه ای ناهارخوری با صندلی هایی چوبی در زیر چند چراغ آویزی برنجی قرار گرفته است که از صفحه ای فرو رفته در سقف آویزان شده اند. یک فرش بزرگ آبی رنگ در زیر این میز مقداری رنگ را در فضا ایجاد کرده است و البته با توجه به شیشه‌ای بودن میز نمای فرش توسط آن مسدود نشده است.

در سالن ناهارخوری یک پلکان به سمت پایین وجود دارد که به طرف فضاهای تفریحی خانه می رود. تابلوها و آثار هنری، دیوار این راه پله را تا طبقه پایین پر کرده اند.

چراغ های آویزی و طرح دار بزرگ با شکلی دایره ای که از سقف این فضا آویزان شده اند، تا طبقه پایین خانه و جایی که استخر سرپوشیده واقع شده است، ادامه یافته اند.

ترکیب بندی فضاهای این خانه، دور تا دور این استخر سرپوشیده انجام شده است. چراغ های آویزی در این فضا بیشترین اثر را دارند. استخر آبی رنگ با توجه به منابع نور گوناگونی که در سالن موجود است، درخشش گرمی را در فضا منتشر می کند.

درست در بیرون این سالن و بعد از عبور از درهای کشویی یک عرشه چوبی وجود دارد که دارای یک فضای نشیمن با یک گودال آتش چوبی است که برای جمع های دوستانه و همچنین تماشای ستارگان در شب مکانی ایده آل می ‌باشد.

وقتی به داخل برمی گردیم، با این فضای کافه مانند روبه‌رو می‌شویم که تمام امکانات لازم برای درست کردن انواع قهوه و نوشیدنی های با کیفیت را دارد. قفسه های مستطیل شکل سیاه رنگ که به صورتی معلق روی دیوارها به نظر می رسند، با دیوار تیره رنگ ترکیب شده و هم چنین فضاهایی را برای نگهداری وسایل به وجود آورده اند.

در این فضا، لوله های مسی با الهام گرفتن از بازی Steampunk،از روی دیوارهای تیره رنگ عبور کرده و قابل دیدن می باشند. یک جایگاه اختصاصی DJ در مقابل یک کاناپه چرمی خاکستری رنگ قرار گرفته است؛ جایی که میهمانان می توانند هم از موسیقی و هم از نوشیدنی‌ها لذت ببرند.

در فضای بیرون، یک آلاچیق چوبی به عنوان یک فضای سرگرمی طراحی شده است که دارای آشپزخانه ای باز به فضای استراحت می باشد. یک میز جزیره ای چوبی با کانتری خاکستری رنگ فضایی را برای درست کردن و همچنین سر و غذا فراهم کرده است. از طرفی یک فضای آماده سازی با دیواری از کاشی های طرح دار نیز برای درست کردن پیتزا در فر چوب سوز در نظر گرفته شده است.

در داخل ساختمان، سالن نشیمن دیگری وجود دارد. یک کاناپه چرمی قهوه ای رنگ و یک صندلی سیاه ‌رنگ فضاهایی را برای نشستن در این سالن پدید آورده اند. رنگ های گرم خاکی که در وسایل دکوری و پارچه ها به کار رفته اند، حس تابلوی هنری نصب شده در بالای کاناپه را در فضا تکمیل می کنند.

دفتر کاری که در این خانه طراحی شده است، توسط نرده های شیشه ای احاطه شده و داخل آن یک میز کار چوبی به رنگ روشن در مقابل پنجره قرار داده شده است. یک صندلی راحتی چرمی قهوه ای رنگ نیز در این اتاق وجود دارد تا فضایی را برای مطالعه ایجاد کند. دیوار پشتی این دفتر توسط یک سازه هنری، پرنده هایی از جنس فولاد، تزیین شده است؛ این سازه هنری طراحی دیگری از مالک این خانه می باشد.

در اتاق خواب مستر، کاغذ دیواری طلایی رنگی که برای دیوار پشت تاج آبی تخت به کار رفته است، نور چراغ های آویزی در دو طرف تخت و چراغ های مخفی داخل سقف را در اتاق منعکس می کند.

قبل از ورود به فضای رختکن و حمام، یک فضای کوچک وجود دارد که مکان مناسبی را برای قرار دادن یک میز آرایش چوبی با یک آینه مستطیل شکل بزرگ و یک صندلی چوبی ظریف پدید آورده است.

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی ؛

رختکن تمام چوبی این اتاق مستر، فضای اتاق خواب را از حمام جدا کرده است. یک لوستر ظریف در مرکز رختکن آویزان شده و نورهای مخفی روی زمین نیز درخشش گرمی را در فضا ایجاد می کنند.

در حمام مستر یک وان سفید رنگ در کنار پنجره ای بزرگ قرار گرفته است که چشم اندازی از شهر را به فرد ارائه می دهد. در مقابل فضای شیشه ای دوش، دو سینک روشویی روی کانتری سفید رنگ قرار گرفته اند.

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی ؛

در این اتاق خواب سرگرم کننده که دیزاین آن الهام گرفته شده از مناطق گرمسیری می باشد، از رنگ های صورتی، بنفش و آبی در دکوراسیون و بافت های این اتاق استفاده شده است تا تکمیل کننده طرح فلامینگوی روشن و رنگارنگ کاغذ دیواری باشند.

وان مستقلی در زیر دو عکس گرافیکی با قاب های سفید قرار داده شده است که با کاغذ دیواری های روشن اتاق خواب هماهنگ می باشند. یک آیینه دایره ای شکل با نور مخفی در بالای روشویی سفید رنگ قرار گرفته است و نور مضاعفی را در فضایی ایجاد می کند.

نقاشی های رنگارنگ، پارچه های رنگ روشن تخت خواب و تاج تخت به رنگ سبز روشن، در میان دیوارهای تیره آبی رنگ اتاق خواب خودنمایی می کنند. آینه بزرگی که در کنار تخت قرار گرفته است نور چراغ های سقفی اتاق را در فضا منعکس می کند.

روی دیوار مقابل، یک آینه با قاب چوبی در بالای میز آرایشی با رویه ای از جنس همان چوب، آویزان شده است.

فضای بزرگ دوش در این حمام توسط کاشی های سنگی و دیوارهای شیشه ای مشخص شده است. در کنار آن یک روشویی معلق با آینه ای در بالای آن وجود دارد. در سمت دیگر نیز فضای جدایی برای توالت طراحی شده است.

در این اتاق خواب میزهای کنار تختی چوبی مکمل تابلو های آویزان شده در بالای تخت می باشند و از طرف دیگر رنگ جزئیات آن با دکوراسیون اتاق و روتختی هماهنگ است. پنجره ای که در کنار میز قرار دارد، نور بیشتری را در این اتاق که ویژه‌ میهمانان می‌باشد فراهم می کند.

این اتاق میهمان با توجه به استفاده از رنگ های سفید، سیاه و خاکستری دارای دیزاینی مدرن است. میزهای کنار تختی به رنگ خاکستری تیره با کمدهای رنگ روشنی که در این اتاق قرار دارند فضاهایی را برای نگهداری وسایل فراهم کرده اند.

کاغذ دیواری سیاه و سفیدی که برای یکی از دیوارهای این حمام به کار رفته باعث چشم گیر شدن حضور وان توالت و روشویی سفید رنگ در فضا شده است. وان در کنار پنجره بزرگی قرار گرفته که دارای پرده ای عمودی می باشد و در زمان دلخواه فرد می تواند از تماشای مناظر بیرون لذت ببرد.

چراغ آویزی شیشه ای بزرگی که در این حمام میهمان آویزان شده است، باعث ایجاد سایه هایی روی سقف و نور هایی طلایی رنگ روی دیوارها می شود.

یک مدل کاغذ دیواری طوسی و سفید رنگ با طرح ابر در این حمام  به کار رفته است که در کنار سینک روشویی مرمر و چراغ آویزی طرح دار موجود در فضا، هماهنگی زیبایی را ایجاد کرده است.

سازه چوبی دیگری، مرد متفکر، در جلوی یک باغ سنگی کوچک قرار داده شده که مشرف به سمت کناری خانه می باشد.

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی

 

 

 

طراحی داخلی خانه در آفریقای جنوبی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist