10 دستورالعمل برای اجرای سبک شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون منزل

10 دستورالعمل برای اجرای سبک شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون منزل

سبک شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون ؛ مبلمان روستایی، پارچه‌های گلدار ظریف، لوسترهای درخشان همگی نمودهای این سبک هستند. در این جا 10 روش ساده برای آوردن جلوه کلبه‌ای زیبا برای منزل تان آورده شده است. وسایل عتیقه و وینتیج ، روکش‌های پوسیده، ناقص و رنگ و رو رفته، ملاحفه‌های سنتی، لوسترهای درخشان و مقدار زیاد رنگ سفید از ویژگی های اصلی دکوراسیون شابی شیک هستند.

اگرچه برای همه این طوری نیست ولی آن‌هایی که این سبک را دوست دارند برایشان Shabby Chick فوق العاده لوکس و راحت است. ماهیت این سبک لذت بردن از یافتن عتیقه‌های خاص و لوازم وینتیج، به نمایش گذاشتن عیوب و نقایص لوازم و استفاده از چیزهایی است که اکنون در منزل تان دارید. این سبک مورد علاقه همه نیست اما اکنون که بیش از دو دهه از ظهور آن می گذرد به نظر می‌رسد که طرفداران زیادی پیدا کرده است و در سایت های طراحی دکوراسیون زیاد سرچ می‌شود.

اگر شما هم جزو این افراد هستید و دوست دارید این سبک را در منزل تان اجرا کنید، به 10 راهکار آورده شده در زیر توجه کنید.

صندلی چرمی+منسوجات بافت گونی+پارچه های گلدار کمرنگ+سفیدکاری

نشیمن گاه یک جفت صندلی چرمی را با پارچه‌های گونی بافت بپوشانید و در قسمت تکیه گاهش چند کوسن با گلهای ظریف کمرنگ بگذارید. بقیه فضا را با کفپوش، دیوارها و لوازم سفید رنگ ساده و بی‌پیرایه حفظ کنید.

وان پایه پنجه‌ای+سینک مدل مزرعه‌ای+لوستر شیشه ای مدل ونیزی

در این جا برای ادغام جلوه لوکس و روستیک از وان حمام پایه پنجه‌ای، لوستر شیشه ای ونیزی بالای کفپوش چوبی با تخته های عریض استفاده شده است. چرا قرار دادن یک سینک مزرعه ای در مقیاس کوچک را در این حمام امتحان نکنیم؟ این ویژگی غیرمنتظره دارد و به اندازه کافی برای شستن لباس‌های ظریف بزرگ هست.

چراغ انبار+نیمکت روستیک+ملحفه‌های سبک وینتیج

چراغ هایی که به طور معمول در انبار غله نصب می‌شوند صرفا برای استفاده در فضاهای بیرون نیستند آویزان کردن آن‌ها به جای چراغ های آویز در بالای میز شام جلوه ای ساده و بی‌پیرایه دارد.

میز قدیمی و نیمکت روستایی در این طراحی هر دو به یک اندازه تاثیرگذار هستند درحالی که گل های کمرنگ پارچه‌ها به محیط اندکی زنانگی می‌بخشد.

کابینت‌های سفید+کفپوش روستیک+لوستر کریستالی

به یک آشپزخانه ساده سفید می‌توان با اضافه کردن کفپوش چوبی روستایی و یک لوستر درخشان سبک شابی چیک را وارد کرد. وجود برخی شلف های باز یا جلو شیشه ای در آشپزخانه فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن کلکسیون‌هایی از چینی های ریز و درشت و رنگارنگ وینتیج(عتیقه) است.

سفید+سبز نعناعی+نقش و نگار گلدار+چوب خام

روکش‌های کمرنگ گلدار و شلف های نعناعی رنگ به این اتاق خواب کلبه ای به اندازه کافی حس زنانگی بخشیده اند. تخت چوبی روستیک، چراغ های دیوارکوب ساده و رنگ سفید از زننده و خسته کننده به نظر رسیدن کل فضا جلوگیری کرده است.

کفپوش سفید+دیوارهای آبی+لوستر آبی

آیا به دنبال اضافه کردن رنگ بیشتری در زندگی خود هستید. جلوه دیوارهای آبی رنگ(چه این رنگ آبی به وسیله نقاشی، بافت یا کاغذ دیواری ایجاد شده باشد) را با رنگ سفید براق زدن بر روی کفپوش برجسته کنید. در این راهرو رنگ آبی از طریق لوستری کوچک، یک دسته شمعدانی روی زمین و پرده‌های سایه روشن آورده شده است.

پرده های چروک و چین چین برای حمام+دیوارهای سفید+گیاهان تزئین شده

ساده، پرورح و پرنور کلماتی هستند که توصیف کننده ماهیت این حمام می‌باشند و دستبابی به آن کار سختی نیست. فقط دیوارها و سقف را با رنگ سفید خالص رنگ آمیزی کنید، یک پرده چین دار برای قسمت دوش اضافه کنید و چند گلدان با درختچه‌های آراسته شده در بالای سیفون یا لبه ی پنجره قرار دهید.

شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون
شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون

لوستر+تخت آهنی+لحاف سفید

ساختار فرفوژه ای کلاسیک این تخت با رنگ آمیزی کرم رنگ لطیف تر به نظر می‌رسد. روی تخت را با لحاف های سفید سنتی و بالشت های گلدار آراسته کنید و در بالای آن نیز یک لوستر بزرگ و فاخر آویزان کنید.

کاغذ دیواری ظریف+آینه تمام قد+تخت سفید

شما می‌توانید سبک Shabby Chic  را در اتاق خود بیاورید بدون این که زیادی از نقش های گلدار و پرده های چین دار استفاده کنید. اگر به دنبال تفسیر ظریف تری از این سبک هستید یعنی بیشتر روی ماهیت شیک(Chick) بودن آن تاکید شود و نه Shabby(نخ نما بودن) از پارچه‌ها، پرده‌ها و ملحفه های سفید برای تخت و اتاق تان استفاده کنید.

تکیه دادن آینه ای بزرگ+میز روستیک+صندلی های مدرن+لوستر معاصر

چند تا از عناصر سنتی سبک Shabby Chic در این جا هستند نظیر آینه تکیه داده شده به دیوار و لوستر اما جلوه کلی آن به خاطر چند وسایل مد روز مدرن و جدیدتر است.

این لوستر ظاهر مدرن تری دارد و میز نیز پایه‌های مدرن ولی سطح رویی پوسیده ای دارد. صندلی های صدفی نیز ماهیتی مدرن به فضا می‌بخشند.

شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون
شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون

شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون
شابی شیک Shabby Chic در طراحی دکوراسیون

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz&pooyano