سازه هنری به شکل درخت در سقف خانه رنگ و بافت می بخشد

سازه هنری که به شکل درخت برای سقف خانه

سازه هنری به شکل درخت در سقف خانه رنگ و بافت می بخشد

سازه هنری به شکل درخت در سقف خانه ؛ هنرمند اهل مونترال Elisabeth Picard، اخیرا این قطعه هنری بزرگ و سفارشی را کامل کرده است که متعلق به مرکز تازه تأسیس مراقبت های طولانی مدت ”  CHSLD آنگوس شرقی ” در کبک کانادا می باشد.

 

این اثر هنری که از ریسمان های رنگ شده متحرک، آلومینیوم رنگ شده و پروژکتورهای LED ساخته شده است، به نام ” Sous le grand arbre ” شناخته می شود که اینگونه ترجمه می شود ” زیر درخت بزرگ: ریشه، برگ و گل “.

این درخت که طرح آن از شومینه تا روی سقف امتداد یافته است، برای حالت نمادینی که دارد انتخاب شده است؛ طرح درخت هم به عنوان استعاره ای از درخت زندگی است و هم به عنوان راهی است برای نشان دادن اعضا و پرسنل در قسمت مرکزی، مانند یک نیروی حفاظتی، و همه افرادی که وارد این مرکز می شوند را ایمن، محفوظ و شاد نگه می دارد.

این درخت همچنین به عنوان یک نماد مهم دیگر انتخاب شده است، به دلیل نقش بزرگی که در صنعت کاغذ و خمیر کاغذ دارد که صنعتی می باشد که همواره در طول تاریخ با شهرداری آنگوس شرقی همراه بوده است.

در حالی که سازه اصلی این اثر هنری در لابی مرکز قرار گرفته است، اجزای کوچک تری از این قطعه هنری در فرم هایی به شکل یک سری رشته ریشه مانند، یک گل و یک برگ، در طبقات دیگر مرکز گسترش یافته اند.

استفاده از سایزها و اندازه های متفاوت این رشته های آویزی و رنگ آمیزی منحصر به فرد آن ها به قطعات این سازه هنری ظاهری پویا با بافتی خاص داده است؛ و همچنین در عین حال هنری را خلق کرده است که مدرن و اصیل می باشد و هم نمایانگر مکانی است که در آن واقع شده است و هم نشان دهنده مردمی است که در آن مکان هستند.

سازه هنری به شکل درخت در سقف خانه
سازه هنری به شکل درخت در سقف خانه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : contemporist