تمیز کردن سر دوشی حمام ،‌ به سادگی و موثر

سر دوشی حمام

تمیز کردن سر دوشی حمام ،‌ به سادگی و موثر

این مسئله اجتناب ناپذیر است. یک روز که شما برای حمام کردن می روید متوجه می شوید که فشار آب کمتر از حد معمول شده و یا اینکه آب به شکل نامطلوبی پرتاب از سر دوشی پرتاب می شود. در این مواقع به احتمال زیاد نیازی نیست که سر دوشی را تعویض کنید بلکه تنها لازم است که آن را تمیز کنید.

سر دوشی حمام
سر دوشی حمام

تمیز کردن مداوم و به طور منظم سر دوشی حمام باعث می شود فشار جریان آب بهبود یابد و از رشد باکتری ها در داخل ساختمان آن جلوگیری به عمل آید. این کاری ساده و بی درد سر است برای اینکه بتوانید عملکرد دوش حمام خود را همواره در بهترین حالت آن نگه دارید.

سر دوشی حمام
سر دوشی حمام

جریان مطلوب آب ،‌ اولین دلیل برای تمیز کردن سر دوشی حمام است. به مرور زمان ، املاح و رسوبات آب که در داخل سوراخ های سر دوشی تشکیل می شود ، باعث می شود که نتواند آب را به شکل مطلوب و یکنواختی پمپاژ کند. و حتی بیشتر از این ، ممکن است که کل سوراخ از رسوبات مسدود شود و به طور کلی از بیرون آمدن آب ممانعت کند ،‌ که نهایتا جریان آبی کم فشار و گاهی زجر آور را به دنبال خواهد داشت.

سر دوشی حمام
سر دوشی حمام
سر دوشی حمام
سر دوشی حمام

دلیل دومی که اغلب ما آن را در نظر نمی گیریم ،‌ این است که سر دوشی حمام شما می تواند بستری برای رشد انواع باکتری ها و میکروب ها باشد. به توجه به تحقیقات به روزی که صورت گرفته ، پژوهشگران می گویند که نزدیک به یک سوم تمام سر دوشی ها ، خانه ی باکتری های خطرناک است. هوای گرم و مرطوب فضای حمام به حفظ باکتری های از کلر داخل آب که برای کشتن آنها زده شده است ، کمک می کند. پژوهشگران همچنین اشاره کرده اند که میزان این باکتری های خطرناک در سر دوشی های فلزی از پلاستیکی کمتر است.

بنابراین چگونه می توانید سر دوشی خود را با حفظ جریان خوب آب و عاری از باکتری ها کنید. با تمیز کردن منظم آن:

 

استفاده از سفید کننده غلط است:

بر خلاف آن چه که شما فکر می کنید ،‌ سفید کننده محلول مناسبی برای تمیز کردن سردوشی شما نیست ، بلکه بر اساس آنچه پژوهشگران به آن دست یافته اند ، مایع سفید کننده تعداد باکتری ها را افزایش می دهد. اما برای کسانی که می خواهند به یک محلول شیمیایی خوب دست پیدا کنند ،‌ راه های ایمن تر و موثر تری وجود دارد.

سرکه:

تمیز کردن سر دوشی حمام
تمیز کردن سر دوشی حمام

یکی از محلول های تمیز کننده ی خوب که در خانه های شما وجود دارد ، سرکه است که در واقع یکی از بهترین کارهایی است که شما برای تمیز نگه داشتن سر دوشی می توانید انجام دهید این است که آن را به طور مداوم با سرکه تمیز کنید.

کارامد ترین کار این است که سر دوشی را به طور کامل از دوش جدا کنید و آن را به مدت سی دقیقه در یک سطل از سرکه سفید گرم قرار دهید. از یک برس کوچک برای زدودن رسوبات داخل آن استفاده کنید. سپس به دقت آن را با آب شست و شو دهید و بعد نصب کنید.

اگر نمی توانید که سر دوشی را جدا کنید باز هم می توانید آن را تمیز کنید. مانند تصویر ، کیسه ی پلاستیکی را پر از سرکه کنید و به طور کامل سر دوشی را داخل آن فرو ببرید. بگذارید برای چند ساعت باقی بماند. بعد از باز کردن کیسه شیر آب را باز کنید تا رسوبات را با خود ببرد.

جوش شیرین و سرکه:

تمیز کردن سر دوشی حمام
تمیز کردن سر دوشی حمام

روش دیگر استفاده از جوش شیرین در ترکیب با سرکه است. زمانی که شما این دو را با هم مخلوط می کنید ،‌ جوش شیرین با سرکه واکنش می دهد و باعث می شود که آن به شدت حباب ایجاد کند. این واکنش باعث به وجود آمدن کربنیک اسید می شود که یک عامل تمیز کننده ی قوی و طبیعی است.

تولیدات شیمیایی:

تمیز کردن سر دوشی حمام
تمیز کردن سر دوشی حمام

برای کسانی که استفاده از محصولات شیمیایی تمیز کننده را ترجیح می دهند ،‌ گزینه های زیادی در بازار در دسترس اند. همه ی این محصولات بسیار موثر اما سمی هستند. در زمان استفاده از آن ها باید احتیاط و دقت لازم را به خرج دهید و لباس مناسب و دستکش داشته باشید و تهویه ی مناسب فضا را در نظر بگیرید.

هر کدام از روش ها را که انتخاب می کنید ، عملیات پاکسازی باید به صورت مداوم صورت بگیرد.

 

 

گرداوری در تحریریه پویانو