تابلوهای نقاشی وهویت بخشیدن به فضا دکوراسیون داخلی

هویت بخشیدن به فضا با استفاده از تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی وهویت بخشیدن به فضا دکوراسیون داخلی

چگونه با نصب یک تابلوی نقاشی زیبا بالای تخت خواب به فضای خواب خود هویت بدهیم؟

دکوراسیون داخلی: اتاق خواب یکی از صمیمی ترین و شخصی ترین فضاها در منزل است بنابراین هر چیزی که شما برای به نمایش گذاشتن در آن انتخاب می کنید تا حد زیادی منعکس کننده ی شخصیت شماست. ایده های بسیار مختلفی از تابلو های نقاشی زیبا وجود دارد که شما می توانید مانند لوازم متعدد دیگر آن ها را به کار ببرید. یک راه حل عالی برای هویت بخشیدن به این فضای خصوصی ، نصب یک تابلو نقاشی روی دیوار بالای تخت خواب شماست. زمانی که شما در حال استراحت روی تخت خود هستید آن را نمی بینید اما این قطعه یکی از مهم ترین قسمت های طراحی کلی اتاق شماست.

1

یک تابلوی نقاشی بزرگ بالای تخت می تواند نقطه ی عطف (focal point) دکوراسیون شما را شکل دهد. زمانی که می خواهید دکوراسیون اتاقتان سادگی و تم خنثی خود را حفظ کند و در عین حال فضایی خسته کننده و بی روح نیز نباشد می تواند این استراتژی را به کار بگیرید.

2

تابلوی نقاشی می تواند رنگ های خاصی را که می خواهید در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید به فضا بیاورد و به عنوان یک عنصر تعیین کننده برای پالت رنگ طراحی شما قرار بگیرد. برای این منظور ، اغلب نقاشی های انتزاعی شبیه به این نمونه انتخاب می شوند.

3

البته ، این نیست که تابلوی نقاشی لزوما باید نقطه ی عطف اتاق باشد ، شما به راحتی می توانید آن را مثل یک وسیله ی جانبی قرار دهید و توجه را به سمت عناصر دیگری در اتاق جلب کنید. این کار را با استفاده از رنگ و ایجاد کنتراست قوی می توانید انجام دهید.

4

شما حتی می توانید از نقاشی برای روشن کردن یک دیوار تیره یا به منظور جلب توجه به سمت بالا استفاده کنید. این نمونه ی شیک است از اینکه چگونه یک نقاشی درست می تواند یک دیوار تاریک را کامل کند بدون اینکه بیش از نمایشی یا بیش از حد ساده باشد.

5

تابلویی که شما برای نمایش در بالای تخت خوابتان از آن استفاده می کنید باید با توجه به سبک دکوراسیون اتاقتان انتخاب شود. اگر سبک دکوراسیون اتاقتان معاصر است ، قطعا یک تابلوی نقاشی انتزاعی یا یک تابلوی بزرگ می تواند گزینه ی مناسبی باشد. در یک دکور قدیمی شیک ، یک نمونه ی بازیگوش بهترین است.

6

این تابلوی نقاشی بزرگ ، ساده و دمدمی است و مجموعه ی رنگ های خاصی را که در تمام اتاق تکرار شده است پیشنهاد می کند. رنگ آبی روی کوسن ها و نیمکت کناری ، رنگ سبز روی صندلی مقابل تخت و رنگ صورتی هم در گل های ظریف زیبا در کنار تخت تکرار شده اند.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

در بیشتر موارد ،‌ طراحان تابلوهای نقاشی را برای اضافه کردن رنگ یا هماهنگ کردن پالت رنگی که در حال حاضر فضا موجود است ، به کار می برند. در اتاق خواب ، نقاشی معمولا با پرده ها ، فرش و برخی ویژگی های دیگر ست می شود.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

همچنین ممکن است نقاشی رنگ های جدید و تازه را به فضا اضافه کند. در اینجا طیف رنگ های سبز و فیروزه ای در نقاشی ، با در نظر گرفتن پالت رنگ موجود ، به زیبایی فضا را کامل می کند.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

اگر تعداد رنگ های مورد علاقه ی شما زیاد است می توانید با نمونه ای شبیه به این تابلو آن ها را در اتاق خواب خود به نمایش بگذارید. این نقاشی ترکیبی چشم نواز از بافت و رنگ را به همراه دارد.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

از تابلوهای نقاشی برای القا کردن یک حس خاص در اتاق خواب خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید که احساس آرامش و سکوت را به فضا بدهید ، یک نقاشی که منظره ای از دریای آرام و آسمان آبی را به نمایش می گذارد در بالای تخت خود نصب کنید. رنگ و تصویر اثر خود را خواهد گذاشت.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

این ایده ی مشابه می تواند در اتاقی با دکوراسیون داخلی الهام گرفته از ساحل نیز استفاده شود. شما می توانید با استفاده از تخت چوبی با سر شبیه به یک تخته پاره روی آب ، یا پالت رنگی غالبا بر اساس رنگ سفید با کمی رنگ آبی و چوب طبیعی ، روی این تم تاکید کنید.

تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی

در یک اتاق خواب به سبک دکوراسیون التقاطی می توان بسیاری از رنگ ها را تزریق کرد. نقاشی نصب شده بالای تخت هم یکی از نقاط عطف این اتاق می تواند باشد. یکی دیگر ، دیوار گالری است که شامل آیینه ، تابلوها و قطعات هنری و میز دراور آرایش است.

 

منبع: homedit

ترجمه در تحریریه پویانو