اشتباهاتی که نباید در ورودی خانه صورت بگیرند!

طراحی ورودی منزل

اشتباهاتی که نباید در ورودی خانه صورت بگیرند!

ورودی اصلی خانه یک مکان بسیار ویژه است که نه تنها سبک طراحی آن، بلکه هم چنین چیدمان مبلمان و اکسسوار ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر در طراحی راهروی ورودی خانه از یک طراح حرفه ای کمک گرفته نشود، کار بسیار دشواری در پیش رو خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در طراحی ورودی اصلی خانه خود اشتباهاتی را انجام می دهند که در واقع باید از آن ها دوری شود. با پویانو همراه باشید تا با اشتباهاتی که نباید در طراحی ورودی خانه صورت بگیرند آشنا شوید:

از آن جایی که ورودی خانه مکانی است که زمانی که وارد خانه می شود باید احساس آرامش به شما داده، وجود شما را مملو از انرژی مثبت کرده و فضایی استقبال کننده از مهمان ها داشته باشد، باید به شکلی بسیار زیبا و ظریف طراحی شود. در طراحی این مکان چیدمان مبلمان و اکسسوار ها، انتخاب رنگ ها و ارتباط آن با سایر بخش های خانه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و به همین دلیل  باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. البته در طراحی ورودی خانه اشتباهاتی نیز وجود دارند که باید از آن ها اجتناب کنید. اگر این اشتباهات را انجام ندهید به فضایی بی نظیر در این مکان دست پیدا خواهید کرد.

اشتباهاتی که نباید در ورودی خانه صورت بگیرندورو

  • نور ضعیف و ناکافی در ورودی منزل

سیستم روشنایی و نورپردازی ای که برای ورودی خانه طراحی می شود، باید دارای نور و روشنایی کافی باشد. اگر راهروی ورودی دارای فضایی تاریک و دلگیر باشد، باعث می شود تا انرژی منفی در مکان جریان یابد. با استفاده از نور کافی و مناسب می توانید این مکان را به فضایی فوق العلده تبدیل کنید.

نور ضعیف و ناکافی در ورودی منزل

  • استفاده از رنگ های تیره

برای ورودی اصلی خانه، به دلیل این که مکانی است که به انسان انرژی بخشیده و اولین بخشی از خانه است که دیده می شود، نباید از رنگ های تیره استفاده شود. رنگ های تیره باعث می شوند تا ورودی خانه به فضایی دلگیر و تاریک تبدیل شود و به همین دلیل لازم است که حتما رنگ های زنده و درخشان انتخاب شده و برای طراحی این مکان مورد استفاده قرار بگیرند.

  • مبلمان بزرگ

معمولا فضایی که برای ورودی خانه در نظر گرفته می شود، کوچک است و به همین دلیل نباید از مبلمان و اشیاء بزرگ در این فضا استفاده شود. زیرا مبلمان بزرگ به دلیل این که فضای زیادی را اشغال می کنند، ورودی خانه را از آن چه که هست کوچک تر جلوه داده و فضایی تنگ و فشرده ایجاد می کنند. این شرایط باعث از بین رفتن آرامش لازم در ورودی اصلی خانه خواهد شد. به همین دلیل از به کار بردن اشیاء بزرگ  در این مکان اجتناب کنید.

  • چیدمان اشتباه ورودی خانه

برای چیدمانی که می خواهید در ورودی خانه انجام دهید، لازم است که یک برنامه ریزی درست داشته باشید. هنگام انجام این برنامه ریزی، دقت کنید که فضایی باز و راحت برای رفت و آمد باقی بماند و با چیدمان اشتباه، مانع از ورود نور به این مکان نشوید. اگر چنین مواردی را مورد توجه قرار بدهید، می توانید به ورودی ای زیبا دست پیدا کنید.

چیدمان اشتباه ورودی خانه

  • درب ورودی ساده

درب ورودی یکی از نماد های خانه به شمار می رود و به همین دلیل نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد. با توجه به این موضوع می توانید به جای استفاده از اکسسوار ها و تزئینات در ورودی خانه، یک درب ورودی با طراحی مدرن و زیبا را انتخاب کرده و از زیبایی آن بهره مند شوید. برای این که خانه شما ورودی ای زیبا و بی نظیر داشته باشد، باید انتخاب های درستی انجام بدهید.

درب ورودی ساده

  • عدم استفاده از مبلمان

عدم استفاده از هیچ گونه وسیله و مبلمان در ورودی خانه، باعث می شود تا این فضا بسیار خالی به نظر برسد. به همین دلیل هنگام طراحی این مکان، از اشیائی حتی کوچک استفاده کنید تا سادگی و خالی بودن مکان را از بین ببرید.

عدم استفاده از مبلمان

در پایان لازم است که به این موضوع اشاره کنیم که این که از رنگ و طبیعت در ورودی خانه خود استفاده کنید، کاملا بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما دارد، اما اگر در ورودی فضای کافی وجود دارد حتما از گل های زنده در آن استفاده کرده و یا چندین گلدان را به دیوار نصب کنید. با این روش می توانید ورودی خانه را به مکانی خاص و متفاوت تبدیل کنید.