۵ اشتباه طراحی دکوراسیون داخلی که نباید انجام دهید

۵ اشتباه طراحی دکوراسیون داخلی که نباید انجام دهید

۵ اشتباه طراحی دکوراسیون داخلی ؛ طراحی داخلی را شاید بتوان مجموعه ای از بایدها دانست که اکثر افراد تا حدی به آن ها آگاهند؛ اما آیا تا به حال به نبایدهای آن هم فکر کرده اید؟ گاهی اوقات این که چه کاری را نباید انجام دهید، نیز می تواند به همان اندازه بایدها اهمیت داشته باشد. برخی اشتباهات در طراحی داخلی هستند که اهمیت زیادی داشته و به همین خاطر آگاه شدن از آن ها و تاثیری که بر دکوراسیون می گذارند، بسیار حیاتی است.

این مطلب نیز قرار است شما را با ۵ مورد از برجسته ترین موارد این اشتباهات آشنا کند. با پویانو همراه باشید.

هیچ کاری را بدون تحقیق انجام ندهید

یکی از اصولی که بهتر است در طراحی داخلی به آن پایبند باشید، این است که قبل از گرفتن هر تصمیم و اقدام به هر کاری در رابطه با موضوع مورد نظر تحقیق کنید. این که بدون هیچ پیش زمینه ای به سراغ طراحی و ایده پردازی بروید، ممکن است بعدا به قیمت گرانی برای تان تمام شود. اگر می خواهید برای خرید وسیله ای اقدام کنید، پیش از زیر و رو کردن فروشگاه ها ببینید دقیقا چه می خواهید و چه معیارهایی را مد نظر دارید. همین نکته در رابطه با طراحی دکوراسیون نیز صدق می کند؛ به این شکل که برای پرداختن به طراحی یک فضا باید ماهیت و عملکرد آن فضا و خصوصیات آن را در نظر بگیرید و در رابطه با ایده های ممکن اطلاعات کسب کنید.

هرگز نظر دیگران را ملاک قرار ندهید

یک اشتباه بزرگ در طراحی داخلی که بسیاری از اوقات گریبان گیر افراد می شود، تبعیت بی چون و چرا از نظر و عقیده دیگران است. این که دیگران چه می گویند، در رابطه با منزل شما چه نظری دارند و چه چیزی را پیشنهاد می کنند، شاید بتواند کمک کننده باشد، اما به هیچ وجه نباید ملاک شما قرار گیرد. در طراحی داخلی منزل شما، اولین و آخرین چیزی که اهمیت دارد، نظر خودتان است. این شما هستید که می خواهید بیشتر اوقات تان را در این فضا بگذرانید، پس خود شما نیز مسئول طراحی آن خواهید بود و نظر شما به عقیده هر کسی ارجحیت خواهد داشت.

بازی مد را برای همیشه کنار بگذارید

اگر راستش را بخواهید، مد یک بازی بی پایان است که هر بار با یک رنگ و لعاب جدید افراد را درگیر خود می کند و بعد از مدت کوتاهی ساز دیگری خواهد زد. اگر بخواهید به ساز مد برقصید، هیچ وقت ثبات و آرامش را در فضای منزل خود احساس نخواهید کرد. در چنین شرایطی شما مدام درگیر این خواهید بود که این ماه چه چیز تازه ای رو شده و چه چیزهایی از مد افتاده اند و هرگز نمی توانید دکوراسیون مشخص و ثابتی را مطابق خلق و خوی خود تجربه کنید. ما به شما نمی گوییم که دمده فکر کنید و ایده های روز را کنار بگذارید، بلکه می گوییم که ایده های ناب را با توجه به سلیقه خود و نه آن چه بین اکثریت محبوبیت پیدا کرده، انتخاب و اجرا کنید تا متفاوت به نظر برسید و هیچ وقت درگیر دردسرهای تغییر مدام دکور نشوید.

فکرتان را درگیر یک مورد خاص نکنید

هرگز فکرتان را روی یک مورد خاص متمرکز نکنید. این که یک قسما خاص از فضا را از بقیه قسمت ها جدا فرض کرده و بیش از حد به طراحی آن اهمیت بدهید، کار درستی نیست. ممکن است برخی از فضاها از لحاظ عملکردی یا زیبایی شناسانه اولویت بیشتری نسبت به قسمت های دیگر داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که باید تمام فکر و ذکر خود را روی آن قسمت گذاشته و از سایر قسمت ها غافل شوید. اگر طراحی یک بخش را بیش از حد جدی بگیرید و بقیه فضاها را فراموش کنید، تعادل دکوراسیون شما از بین خواهد رفت و نمی توانید به یک ترکیب مناسب برسید.

۵ اشتباه طراحی دکوراسیون داخلیجزئیات بی اهمیت را بی خیال شوید

به همین راحتی به شما می گوییم که بی خیال برخی موارد شوید. وسواس را کنار گذاشته و به هر چیزی همان قدر که اهمیت دارد، توجه نشان دهید. پرداخت بیش از حد به جزئیات در طراحی داخلی شاید به ظرافت کار شما بیافزاید، اما اگر از حد و اندازه خارج شود و به شکل وسواس درآید، باعث می شود وقت و هزینه خود را بیهوده صرف درگیری با قسمت هایی کنید که پرداخت به آن ها تاثیر خاصی در ظاهر کلی دکوراسیون شما نخواهد داشت. جزئیات بی اهمیت را بهتر است کنار گذاشته و به جای آن ها ایده های مهم تر را اجرا کنید.

 

 

 

۵ اشتباه طراحی دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو