گلدان های ارگانیک برای ” تجلیل از یگانکی تک شاخه گل در طراحی داخلی ” / طراحی Moises Hernandez

گلدان های ارگانیک برای ” تجلیل از یگانکی تک شاخه گل در طراحی داخلی ” / طراحی Moises Hernandez

طراح مکزیکی Moises Hernandez گروهی از استوانه های شیشه ای را در کنار هم قرار داده تا این گلدان های ارگانیک را خلق کند؛ اینطور در نظر گرفته شده که درون هر کدام از این محفظه ها تنها یک شاخه گل نگه داشته شود.

این گلدان های ارگانیک از شیشه های بورسیلیکات با ضخامت کم ساخته شده اند، به همین دلیل ظاهری ساده و ظریف را به نمایش گذاشته اند. هر گلدان شامل چند ظرف استوانه ای شکل با قطرها و ارتفاع های گوناگون است که به گونه ای در کنار هم چیده شده اند که حس تعادل و هماهنگی ایجاد کنند.

به گفته Hernandez: ” من قصد داشتم که گلدانی را طراحی کنم که بتواند انواع مختلف گل ها را با اندازه های مختلف در خود نگه دارد و هر یک را در موقعیتی خاص به نمایش بگذارد. به جای ظروف بزرگ تر از ظروف جداگانه ای استفاده شده که تعداد کم تری گل را در خود جای می دهند تا یگانگی یک شاخه گل منفرد درک شده و از آن قدردانی شود. ”

طراح همچنین افزود: ” وضعیت قرارگیری این ظروف دارای ریتم و تعادل است و از افراد دعوت می کند که با محل قرارگیری شاخه گل بازی کنند و آن را در مکان های متفاوت قرار دهند. ”

شیشه بورسیلیکات که به طور معمول برای لوله های آزمایشگاهی و دیگر تجهیزات آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، به خاطر ویژگی های انعطاف پذیرش معروف می باشد، و توسط تعدادی از طراحان دیگر نیز استفاده شده است، از جمله Sebastian Bergne برای “تنگ Drop” و Bec Brittain برای طراحی مجموعه لامپ های Crane.

با توجه به مقاومت بالای این شیشه ها در برابر حرارت و فشار، برای ساخت ظروف باریک و شکننده مناسب می باشد. Hernandez این ویژگی را با استفاده از اتصالات شفاف برای وصل کردن قطعات هر گلدان به دیگری به کار گرفته است، به گونه ای که تقریبا اینطور به نظر می رسد که آن ها در فضا شناور هستند.

Hernandez قصد داشته با استفاده از ارتفاع ها و ابعاد مختلف ترکیب و آرایش های ساده و منحصر به فردی از گل ها ایجاد کند.

به گفته طراح: ” قرار دادن هر شاخه گل در گلدانی مجزا مانند تصمیم گیری درباره این است که چه قابی برای یک نقاشی مناسب تر است. این ظروف جداگانه مناظر مختلفی را خلق می کنند و باعث می شوند که آب و گل ها به صورت شناوری به نظر برسند. ”

گلدان های ارگانیکگلدان های ارگانیک آرایش پویایی از هندسه پایه دارند تا تقلیدی از گیاهان خاصی در طبیعت باشند که گل ها را به طور جداگانه و در مکان های خاصی رشد می دهند.

Moises شرکت Panoramica را در شهر مکزیک، با همکاری پنج طراح مکزیکی دیگر در سال 2012 تاسیس کرده است؛ یک شرکت تعاونی طراحی که زمین های جدید را بررسی می کند و دیدگاه ها و معقولیت های مختلف طراحی را تفسیر می کند.

 

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen