کاغذ دیواری داماس ، دکوراسیون مجلل و شیک !

کاغذ دیواری داماس ، دکوراسیون مجلل و شیک !

کاغذ دیواری داماس یا داماسک ، نام این طرح که از خواستگاه مشرقی اش شهری به نام دمشق برگرفته شده است ، یک طرح جهانی پر طرفدار است. شاید بتوان گفت یکی از قدیمی ترین طرح های کاغذ دیواری است که هیچ گاه از مد نمی افتد . طرح داماس در کاغذ دیواری از آن دسته از طرح هایی است که هر فردی که علاق به نصب کاغذ دیواری برای فضای منزل داست هاست، دست کم یک بار این طرح را برای دیوار یکی از اتاق ها انتخاب نموده است.

طرح داماس همچنان پیشتاز نسبت به سایر طرح های دیگر کاغذدیواری یک یاز پرفروش ترین طرح های کاغذ دیواری است. طرح داماس یک طرح تکرارشونده و قرینه از نقش گل است. نقش گل هایی که در گذشته بر روی پارچه های مشرق زمینه سوریه به فروش می رفته است و از آنجا به اروپا وسایر شهرهای جهان گسترده شد. این طرح محبوبیت جهانی دارد و چرا که نه کاغذ دیواری نیز مانند پارچه ها و پرده های طرح داماس ،  یکی از بهترین پتانسیل های دکوراتیو برای نمایش طرح داماس است.  طرح داماس از زمان های قدیم و همچنان تا به امروز در دنیای مدرن طرحی لوکس و متجملانه به نظر می آید. کاغذ دیواری طرح داماس به خوبی در سبک دکوراسیون کلاسیک هماهنگ می شود. هرچند که با توجه به ترکیب رنگی طرح کاغذ دیواری داماس ممکن است برای دکوراسوین سبک مدرن نیز به خوبی ست شود.

کاغذ دیواری داماس


طرح و رنگ کاغذ دیواری داماس

طرح داماس یک طرح تاثیر گذار و قوی است . به دلیل محبوبیت دور و دراز این طرح ،  امروزه انواع طرح های ترکیبی که ریشه آن داماس است توسط طراحان برای تنوع و نوآوری در این طرح شکل گرفته است که برخی از آن ها بسیار جدید و متفاوت هستند با این حال فرم و استایل کلی داماس را همچنان حفظ نموده اند.

طرح های داماس گاهی به صورت بلد و پررنگ بر روی زمینه خنثی و یا بالعکس چاپ می شود و یا اینکه به صورت گل و زمینه ملایم و محو طراحی می شوند. هر دو این سبک ها طرفداران خاص خود را دارد اما طبیعتا هنگام انتخاب طرح داماس با زمینه و گل متصاد در رنگ ، باید توجه داشته باشید که در چیدمان فضا تعادل رنگی و بصری را رعایت کنید. طرح داماس در کاغذدیواری طرحی است که همه چیز را  تحت تاثیر خود قرار می دهد بنابراین بهتر است به صورت تک دیوار برای دیوار پشت تلویزیون و یا دیوار پشت تخت خواب استفاده شود. برای سایر دیوار ها می توان از کاغذ دیواری ساده و یا کاغذ دیواری راه راه و یا ترکیبی داماس-راه راه استفاده کنید. طرح داماس ممکن است به صورت برجسته بر روی زمینه باشد و یا به صورت هم سطح و در خود زمینه کاغذدیواری چاپ شود.

کاربرد کاغذ دیواری داماس

کاغذ دیواری داماس از آنجایی کمه طرح لوکس و مجلل است می توان برای هر فضایی که چنین منظوری داشته باشید استفاده شود. کاغذدیواری داماس صزفا برای اتاق پذیرایی یا خواب لوکس نیست. این طرح برای دیواری گالری ها ، لابی و هتل انتخاب خوبی است. طرح کاغذ دیواری داماس برای بوتیک ها و مزون ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کاغذدیواری داماس برای دکوراسیون اتاق خواب

کاغذدیواری داماس برای دکوراسیون اتاق پذیرایی

کاغذدیواری داماس برای دبواری پشت TV