کاشی مناسب در طراحی داخلی فضایتان انتخاب نمایید

کاشی مناسب در طراحی داخلی فضایتان انتخاب نمایید

کاشی مناسب در طراحی داخلی : صفی طولانی از انواع کاشی در بازار موجود است، بنابراین انتخاب کاشی مناسب کار راحتی نخواهدبود. محلی که کاشی قرار است استفاده شود –روی دیوارها یا کف- در حمام، در آشپزخانه یا هرجای دیگری، در کنار بودجه و سلیقه شخصیتان در انتخابتان تاثیر خواهدگذاشت. بیایید به این فضاهای زیبا بعنوان یک نقطه شروع نگاهی بیندازیم.

  1. با کاشی‌های جلادار فضا را روشن‌تر کنید

کاشی‌هایی که دارای سطوحی با جلای باا هستند –مانند کاشی‌هایی که در این تصویر مشاهده می‌کنید- می‌تواند ظاهری روشن و لوکس به اتاق‌ها ببخشند. سطوح صیقلی و بازتابنده آنها همچنین به این معناست که تمیز کردن آنها و پاکیزه نگه‌داشتن آنها راحتتر است (اگرچه لکه‌ها و آلودگی‌ها را بیشتر نشان می‌دهند.). با این وجود اگر قصد استفاده از آنها را در کف فضا دارید، با یک کاشیکار حرفه‌ای در مورد میزان لغزندگی آنها مشورت نمایید.

 

کاشی‌های چینی نسبت به سرامیک انتخاب بهتری هستند، زیرا دوام بیشتری دارند.

  1. از کاشی های مات استفاده نمایید

اگر به دنبال کاشی‌های طرحدار هستید، یک روکش مات بر روی کاشی می‌تواند آن را از بیش از حد شلوغ شدن حفظ نماید. این کاشی‌ها با الگوی استخوان شاه ماهی شیک و مدرن هستند، و روکش مات به آنها خنکی می‌بخشد. اگر قصد استفاده از کاشی‌های مات را دارید، این را در نظر بگیرید که سطح آنها به اندازه کاشی‌های براق، صیقلی نیست و ممکن است تمیز نگه‌داشتن آن کمی سختتر باشد.

  1. با استفاده از کاشی‌های متالیک، فضا را درخشان نمایید

کاشی‌های طلایی، نقره‌ای یا مسی به فضا درخشندگی و فریبندگی می‌بخشند و آن را لوکس‌تر می‌کنند. اگر نمی‌خواهید در تمام دیوارهای فضا از این کاشی استفاده نمایید، آن را در یک سطح محصور –مانند دیوار پشت سینک – بکار ببرید. این نوع کاشی بطور خاص به همراه کاشی‌های موزاییکی اثری مانند یک جواهر را برجای می‌گذارد. در این حمام، این کاشی‌های نقره‌ای مقدار مناسبی از درخشش را به این فضا بخشیده‌اند.

  1. به کاشی‌ها با یک لعاب رنگی جانی تازه ببخشید

کاشی‌های سفید همواره خواهان دارند، اما یک کاشی آجری با رنگی روشن می‌تواند ظاهر فضا را به سطحی بالاتر ببرد. این کاشی‌های آبی فوق‌العاده، دارای سطحی صیقلی اند که نور را به اطراف بازتاب می‌کند. علاوه بر این، روکشی بسیار تخصصی دارند که شستشوی آنها را بسیار راحت می‌کند.

  1. یک بعد دیگر بیفزایید

تمایل به استفاده از پوشش‌های سه‌بعدی برای فضاها رو به افزایش است. این ویژگی به شما کمک می‌کند به دیوار بافت و به رنگ خالی جذابیت ببخشید. بسیاری از طراحی‌های سه‌بعدی کاملا ملایم هستند –این کاشی‌های مواج طرحی ملایم به حمام می‌افزاید.

 

پیش از تصمیم‌گیری با فروشنده در مورد میان پایداری این کاشی‌ها مشورت نمایید و به یاد داشته‌باشید که نظافت کاشی‌های بافت‌دار با سختی بیشتری همراه است و اگر مات هم باشند، نیاز به نصب یک لایه مانع برای جلوگیری از آسیب آنها وجود دارد.

  1. کاشی‌های چندرنگ از کاشی مناسب در طراحی داخلی

کاشی‌های کلاسیک طرحدار می‌توانند یک حس کلاسیک یا مراکشی به فضایتان بیفزایند و نقوش آنها به شما این امکان را می‌دهد که بقیه اجزای فضا را ساده نگه‌دارید. در اینجا، کاشی‌های طرحدار به خوبی با چوب طبیعی و سایه‌های ملایم خاکستری در فضا همراه شده‌است.

 

در این کاشی‌ها طرح روی لایه بالا چاپ نشده‌است. در عوض، در لایه‌های زیرین آن است، بنابراین اگر کاشی ترک بردارد به طرح آن لطمه‌ای وارد نمی‌شود. با این وجود، این کاشی‌ها ممکن است با مواد اسیدی آسیب ببینند، بنابراین از تولیدکننده آن برای بهترین راه‌حال محافظت از این نوع کاشی سوال نمایید.

  1. از کاشی‌های سنگی صیقلی استفاده نمایید

اگر به دنبال سطحی صاف اما بدون براقیت زیاد هستید، تراورتن می‌تواند مناسب باشد. سابیدن سطح این سنگ باعث می‌شود که نقوش طبیعی سنگ پدیدار شوند و بدون آن که سطح آن بسیار لغزنده باشد، درخشندگی ملایمی دارد. تراورتن صیقل خورده می‌تواند با جلا و یا روکش‌های مات‌کننده نیز بکار برود، بنابراین نوعی را انتخاب نمایید که بیش از همه مناسب فضای شما است. در اینجا، کاشی‌های تراورتن به این آشپزخانه حسی کلاسیک می‌بخشد.

  1. به کمک کاشی‌های سفالی فضا را گرم نمایید

کاشی‌های سفالی ظاهری کلاسیک دارند که هیچگاه از مد خارج نمی‌شود و رنگ گرم آن‌ها فضا را دنج‌تر و گرم‌تر می‌کند. کاشی‌های سفالی از رس پخته شده در دمای بسیار بالا ساخته می‌شوند و بطور طبیعی دارای سطحی مات هستند. برای جلوگیری از لک شدن، بایستی روکش داشته‌باشند. برای خرید ارزانتر می‌توانید کاشی‌های با روکش سفال تهیه نمایید.

کاشی مناسب در طراحی داخلی

  1. از کاشی سنگ آهک جلاخورده استفاده نمایید

برای این که فضا روشن و در عین حال طبیعی بماند، کاشی‌های سنگ آهک را امتحان کنید. برای شبیه شدن به این تصویر از نمونه‌های جلاخورده استفاده نمایید. با بکارگیری این کاشی، فضا روستیک و بطور طبیعی قدیمی بنظر می‌رسد.

 

سنگ آهک سطحی مقاوم دارد، بنابراین انتخابی مناسب برای فضاهایی است که در آنها رفت‌وآمد زیاد است، مانند آشپزخانه. هنگام انتخاب این نوع کاشی بدون روکش لعابی به این توجه کنید که خلل وفرج آن که بطور طبیعی محل گیرکردن آلودگی‌خا خواهدبود نظافت را برایتان دشوارتر خواهدکرد.

  1. از کاشی زغال سنگ استفاده نمایید

این سنگ انتخابی برای همه دوران‌ها در آشپزخانه است، با وجود این که رنگ تیره آن برای فضاهایی مناسب است که نور فراوانی دریافت می‌کنند. صیقلی کردن سطح این سنگ به شستشوی راحتتر آن کمک می‌کند.

 

علاوه بر زیبا بودن، زغال سنگ بادوام و دارای عمر زیادی است اما در هر صورت بایستی با لایه محافظ حفاظت شود. این سنگ ممکن است برای کف کمی سرد باشد، بنابراین انتخاب خوبی برای حمام نیست (البته گرمایش از کف در این مورد می‌تواند راه حل خوبی باشد). این سنگ می‌تواند گران باشد، بنابراین می‌تواند برای هزینه کمتر از کاشی‌های سرامیک با ظاهر مشابه این سنگ استفاده نمود.

 

 

کاشی مناسب در طراحی داخلی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz