با انواع کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت در رنگ های گرم جلوه مدرن به اتاق خود بیفزایید

با انواع کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت در رنگ های گرم جلوه مدرن به اتاق خود بیفزایید

کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت ؛ کاشی‌های فلزی امروزه در رنگ های طلایی، برنزی، مسی و خاکستری کمرنگ به محیط گرما و زیبایی می‌بخشند. این کاشی های متالیک سال هاست که به طور متداول در قالب پوسته‌های استیلی ضد زنگ در طراحی ها حضور دارند. من به عنوان یک طراح، معمولا علاقه ای به استفاده از تایل‌های استیلی ضد زنگ ندارم چرا که احساس می‌کنم اندکی سرد و صنعتی به نظر می‌رسد.

اما در آخرین گرایش تایل‌های متالیک تن های گرم تر نظیر طلایی، برنزی، مسی و نقره ای کمرنگ ارائه شده‌اند که می‌تواند برای آوردن اندکی زرق و برق به هر دکوراسیونی استفاده شوند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که محیط خو را زیبا، مدرن و حتی گرم تر کنید در این جا روش هایی برای وارد کردن کاشی های فلزی در مجموعه ای از اتاق‌ها آورده شده است.

فراتر از استیل های ضد زنگ

برای سال ها استیل ضد زنگ رایج ترین دیوار بین کابینتی فلزی مورد استفاده در آشپزخانه ها بود. اما امروزه برنز، مفرغ، برنج، مس، آهن و قلع به جایگزین‌های خوبی برای آن تبدیل شده اند. همانند بسیاری از فلزها، آن ها نیز در برابر دمای بالا، رطوبت و لکه‌های غذا بسیار مقاوم هستند و این استفاده از آن ها را به عنوان پوشش دیوار بین کابینتی و پشت سینک ایده آل کرده است.

علاوه بر دیوار بین کابینتی، تایل های متالیک برای دیوارها، حمام ها و حتی پوشش سقف ها نیز مناسب هستند. این کاشی ها در بافت ها، سایزها و پوسته‌های متعددی عرضه می‌شوند و هزینه آن ها در ازای هر فوت مربع بین 10 تا 50 دلار متغیر است.

چیزهایی که باید مد نظر قرار دهید

کاشی های فلزی، اگرچه مقاوم هستند اما می‌توانند خش بردارند و ضربه پذیر هستند. هنگام نصب آن ها باید بیشتر احتیاط کنید تا از پوسته فلزی آن ها حفاظت شود. از دوغاب بدون ماسه برای پر کردن بین کاشی‌های آن استفاده کنید چرا که دوغاب ماسه دار ممکن است سطح آن را خراش دهد.

علاوه بر این، در نظر داشته باشید که تایل های متالیک برای لمس کردن سرد هستند و استفاده از آن ها به عنوان کفپوش سطح سردی در زیر پای شما ایجاد می‌کند. یک گزینه برای رفع آن نصب کاشی های فلزی روی یک سیستم گرمایشی تابشی است. گزینه دیگر این است که به جای استفاده از آن ها به عنوان متریال اصلی کفپوش این کاشی ها را در کنار کفپوش های سرامیکی یا هاروود نصب کنید.

به یاد داشته باشید که فلزها هادی الکتریسیته هستند. بنابراین، هنگام نصب کاشی های متالیک در اطراف پریزهای برق باید بیشتر احتیاط کنید تا اطمینان یابید که آن ها با هیچ سیم الکتریکی لختی اتصال ندارند.

بیشتر کاشی های فلزی دارای لایه محافظی هستند که آن ها را در برابر خط و خش و لکه مقاوم می‌کند. برای تمیز کردن صرفا با یک پارچه آغشته به آب گرم و صابون آن ها را پاک کرده و سپس با یک پارچه خشک و نرم سطح آن را خشک کنید.

مس زنگار می گیرد

مس واقعی یک فلز فعال است که بعد از گذشت زمان زنگار می‌گیرد. این زنگار پوشش نازکی است که لایه زیری مس را از خورده شدگی حفظ می‌کند و به تدریج تیره شده و با گذشت زمان ظاهر با شکوه تر و متمایزتر پیدا می‌کند.

این روند طبیعی به خاطر اکسیداسیون رخ می‌دهد که حاصل واکنش مس با اکسیژن است. هنگامی که هوا و آب به این ترکیب اضافه شوند زنگار روی آن به رنگ سبز تبدیل می‌شود. برخی از افراد زنگار مس را بخشی از زیبایی طبیعی آن می‌دانند درحالی که دیگران ترجیح می‌دهند روکش آن را درخشان و شفاف نگهدارند تا فرآیند اکسیداسیون کندتر رخ دهد.

کاشی های فلزی محیط اطراف خود را منعکس می‌کنند و این باعث می شود که ترکیب کردن آن ها با هزاران رنگ و مدل های دکوری آسان باشد. اجازه دهید چند نمونه از روش های استفاده از کاشی های فلزی در یک اتاق را با هم ببینیم.

کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت
کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت

1-درخشندگی

تایل های متالیک در رنگ های گرم و درخشان جلوه لوکسی پدید می آورند. در این جا آن ها جلوه یک حمام ساده و بی پیرایه را به یک اسپای لوکس تبدیل کرده اند.

2-استفاده در سقف

تایل های برنزی سقف در این عکس جایگزین های خوب و مدرنی برای تایل های قلعی سنتی هستند. این روشی برای اضافه کردن مقداری جذابیت صنعتی به منزل تان است.از یک جنبه، مزیت نصب تایل های متالیک بر روی سقف به جای نصب آن ها به عنوان کفپوش این است که معضل گرمای تابشی که قبلا ذکر شد دیگر وجود ندارد. از آن جایی که شما آن ها را لمس نمی کنید نیازی نیست همانند کفپوش ها نگران دمای آن ها باشید.

کاشی آلومینیم ؛ کاشی استیل ؛ کامپوزیت
کاشی آلومینیم ؛ کاشی استیل ؛ کامپوزیت

3- نقره ای براق

برای نصب دیواری با پوشش کاشی های فلزی آماده نیستید؟ همانند این تصویر استفاده از آن را به عنوان یک ویژگی تاکیدی در محیط خود در نظر بگیرید. تایل های متالیک نقره ای و باریک به طور ظریفی به طرح تک رنگ این حمام روح بخشیده اند.

4- جلوه لوکس

کاشی های فلزی می‌توانند به هر دکوری زرق و برق و تجمل بدهند. در این اتاق پذیرایی مدرن و براق، تن های طلایی کاشی های فلزی شومینه توسط حاشیه مشکی هایلایت شده اند. اکسسوری های طلایی نیز مکمل و متمم جلوه این فضاست.

5- ایجاد توهم وسعت فضا

ماهیت بازتابی کاشی های فلزی می‌تواند یک فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان دهد. این مزیت به خصوص برای فضاهای کوچکی که فاقد نور طبیعی می‌باشند نظیر فضای روی این میز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت

6- ترکیب کردن

وارد کردن نقطه نقطه کاشی‌های فلزی در ترکیبی از تایل های سرامیکی و سنگی درخشش ملایم نقره ای فلز را در کنار بافت ارگانیک سنگ ها می آورد. درخشنده بودن به دیوار یک آشپزخانه ماهیت معاصر و مدرن می دهد. علاوه بر سنگ و سرامیک کاشی های فلزی در ترکیب با کاشی های شیشه ای نیز نمای زیبایی ایجاد می کنند.

کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت
کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت

7- زرق و برق حمام

این عکس نمونه دیگری از ترکیب تایل های فلزی و سنگی را نشان می‌دهد. ظرافت پیچیده و مدرن این سنگ های مرمر با تاکیدی‌های فلزی طلایی جلوه ای لوکس تر و فاخرتر پیدا می‌کنند.

کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت
کاشی متالیک فلزی یا کاشی کامپوزیت

8- فراتر از مدرن

اگرچه تایل های فلزی منتسب به فضاهای مدرن هستند اما می توان آن را به طور موفقیت آمیزی در طراحی های سنتی نیز به کار برد. در این عکس، تایل های مسی پشت هود با برق و درخششی که دارند به کانون توجه این آشپزخانه تبدیل شده اند.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz