ایده‌هایی متفاوت برای کاشی بین کابینتی

ایده‌هایی متفاوت برای کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی ؛ انتخاب کاشی برای دیوار بین کابینت‌های آشپزخانه، یکی از انتخاب‌های سخت و در عین حال تاثیرگذار است. با وجود تنوع بی‌نظیر طرح و نقش در بازار، انتخاب یک مدل مناسب، کار سخت و پیچیده‌ای به نظر می‌آید. در عین حال، کاشی‌های بین کابینتی یکی از قسمت‌های مهم و تاثیرگذار در آشپزخانه است. اگر به دنبال انتخاب متفاوتی برای آشپزخانه خود هستید، این ایده‌های متفاوت و کاربردی به کارتان می‌آید.

 

با چیدمان و رنگ کاشی بازی کنید

 

گاهی لازم نیست یک کاشی با نقش و نگارهای خاص و متفاوت انتخاب کنید، کافی است مدلی ساده را هوشمندانه انتخاب کنید. مدلی را انتخاب کنید که بتوانید چیدمان رنگ و فرم آن را خودتان بچینید. مانند آنچه در تصویر می‌بینید، با انتخاب چند رنگ از یک مدل کاشی و چیدمان خلاقانه آن، آشپزخانه‌ای با کاشی‌های متفاوت و زیبا خواهید داشت.

 

رنگ ملات بند کشی کاشی‌ها را متفاوت انتخاب کنید

 

اگر به کاشی‌های سفید ساده علاقه‌مندید، در انتخاب رنگ ملات بند کشی آنها خلاقانه عمل کنید. این روزها مواد و مصالح مختلفی برای بند کشی بین کاشی و سرامیک در رنگ‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که به سادگی می‌توانید از آنها استفاده کنید. در تصویر بالا ترکیب بندکشی خاکستری با کاشی‌های سفید ساده ترکیب زیبایی را به وجود آورده است. بند کشی خاکستری باعث شده کاشی‌ها بهتر دیده شوند. با توجه به فضای آشپزخانه و دکوراسیون آن، می‌توانید رنگ‌های خلاقانه‌تری را نیز انتخاب کنید.

انتخاب رنگ صورتی برای ملات بند کشی این کاشی‌های ساده با فرمی مراکشی، یک انتخاب هوشمندانه برای داشتن کاشی‌هایی ساده و در عین حال متفاوت است. کاشی‌هایی که باعث شده فضای این آشپزخانه در عین سادگی، یکنواخت و بی‌انرژی نباشد.

 

طرحی جسورانه انتخاب کنید

 

انتخاب کاشی با رنگ‌های زنده و طرح‌های شلوغ معمولا جزو انتخاب افراد برای کاشی بین کابینت نیست. نگرانی از اینکه فضای آشپزخانه شلوغ و غیر قابل تحمل شود یا پس از مدتی از طرح کاشی‌ها دلزده شوند، باعث می‌شود کمتر چنین کاشی‌هایی را انتخاب کنند. اما انتخاب یک کاشی با رنگ‌های جسورانه و طرح‌های شلوغ، اگر در کنار کابینت‌های ساده قرار بگیرد، نتیجه‌ای متفاوت و زیبا خواهد داشت. اگر به دنبال داشتن یک آشپزخانه پرانرژی هستید، حتما این مورد را انتخاب کنید.

 

مدلی را انتخاب کنید که شبیه کاغذ دیواری باشد

 

استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه، انتخابی متفاوت و غیرمرسوم است. هرچند با توجه به فعالیت‌هایی که در آشپزخانه انجام می‌شود، انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه خیلی راحت و بی‌دردسر نخواهد بود. اگر به داشتن کاغذ دیواری در آشپزخانه علاقه‌مند هستید، کاشی را انتخاب کنید که در کنار هم طرحی مانند کاغذ دیواری به شما بدهد. با این کار، هم زیبایی کاغذ دیواری را در آشپزخانه خود خواهید داشت و هم نگران نظافت و شست و شو و تمیز نگه داشتن کاغذ دیواری نخواهید بود.

 

فرم و الگوی پیچیده‌ای را انتخاب کنید

 

کاشی‌ها معمولا به صورت مربع یا مستطیل هستند یا در حالت کمی متفاوت‌تر فرم‌های هندسی ساده‌ای دارند که به راحتی در کنار هم قرار می‌گیرد. یکی از راه‌های انتخاب کاشی‌های متفاوت برای فضای بین کابینت‌ها، انتخاب فرمی پیچیده و نامتعارف است. شاید پیدا کردن چنین کاشی‌هایی و نصب آن کمی سخت و پیچیده باشد، اما نتیجه کار بسیار شیک، خلاقانه و متفاوت خواهد بود.

 

از کاشی‌هایی با طرح‌های سنتی استفاده کنید

 

کاشی‌کاری‌های سنتی ایرانی و سایر سبک‌های اصیل و قدیمی معماری، بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده اند. اما شاید کمتر کسی به فکر استفاده از این کاشی‌های سنتی و زیبا در آشپزخانه‌های مدرن امروزی افتاده باشد. این کاشی‌ها می‌توانند یک انتخاب متفاوت و بسیار زیبا برای فضای آشپزخانه باشند. اما بهتر است در ترکیب با کاشی‌های ساده استفاده شوند تا زیبایی آنها بهتر دیده شود. مانند این آشپزخانه مدرن که چیدمانی از کاشی‌هایی به سبک مراکشی، به نقطه کانونی این آشپزخانه تبدیل شده است.

کاشی بین کابینتی

 

 

کاشی بین کابینتی

تحریریه پویانو: خانی

منبع: pooyano&domino