کاربردهای چوب بامبو در دکوراسیون : تکه ای از طبیعت در منزل شما

کاربردهای چوب بامبو در دکوراسیون : تکه ای از طبیعت در منزل شما

کاربردهای چوب بامبو در دکوراسیون : بامبو شاید در طبیعت فقط یک گیاه مانند سایر گیاهان باشد، اما وقتی پای طراحی داخلی به میان می آید، این چوب های معروف می توانند به قدری جذاب باشند که از هیچ متریال صنعتی بر نمی آید. چوب بامبو از مقاومت خوبی برخوردار است که البته شاید رمز اصلی کاربرد گسترده آن در طرح های امروزی دکوراسیون نباشد. علت اصلی این که بامبو توانسته تا این حد جای خود را در دل خانه های مدرن باز کند، بستر آن است که چیزی غیر از کارخانه های تولید مصالح می باشد. بله، طبیعت را به خاطر بیاورید!

بامبو کاربردهای بسیار جالبی در معماری داخلی دارد. این چوب های کشیده می توانند به فرم های مختلف در طراحی دکور منزل شما وارد شوند و همان تغییر دلخواهی باشند که احتمالا همه با تجربه کردن آن شگفت زده می شوید. شما می توانید با نظر خود جهت طراحی سازه های بامبو اقدام کنید. بامبو را به دکوراسیون منزل تان دعوت کنید تا قسمتی از طبیعت فراموش شده را در فضای زندگی مدرن خود داشته باشید و کمی از حس خوب آن بهره مند شوید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه این کار را انجام دهید. همراه پویانو باشید.

پارتیشن بامبو

یکی از مرسوم ترین کاربردهای چوب بامبو در طراحی داخلی ، اجرای آن به شکل پارتیشن است. اگر می خواهید دو فضا را از هم تفکیک کنید، اما اصلا دوست ندارید بین آن ها دیوار بکشید و حتی با پارتیشن های صلب و ساخته شده از مصالح صنعتی نیز ارتباط خوبی برقرار نمی کنید، وقت آن است که نگاهی به بامبوها بیندازید و آن ها را به عنوان جدا کننده تصور کنید. مطمئنا چوب بامبو می تواند علاوه بر اجرای عملکرد دلخواه تان به عنوان یک عنصر زیبا در دکوراسیون فضا ظاهر شود.

تخت بامبو

تخت خواب های دارای فرم کلیشه ای با بدنه های هم شکل و اسکلت خسته کننده را کنار بگذارید و به استفاده از یک تخت تماما ساخته شده از چوب بامبو روی آورید. چوب های بامبو در انواع ضخیم تر برای ساخت تخت خواب به کار می روند و شما حتی نمی توانید تصور کنید چقدر از تخت های دیگر زیباتر هستند. این تخت ها می توانند ظاهری گرم و منحصر به فرد به اتاق خواب شما بدهند و کاری کنند که دیگر فکر استفاده از تخت های ساده و تکراری را نکنید.

قفسه بامبو

طبیعتا چوب بامبو می تواند برای ساخت فرنیچر نیز به کار بیاید. این روزها تقریبا هر وسیله ای که به عنوان مبلمان در فضای منازل استفاده می شود را می توان از چوب بامبو طراحی کرد و ساخت. یکی از این موارد، قفسه است. شلف های فلزی سرد را رها کنید و به دنبال ایجاد تغییر باشید. شلف هایی که با استفاده از چوب بامبو ساخته می شوند، علاوه بر ظاهر زیبا و خاصی که دارند به طور خارق العاده ای نیز سبک و مقاوم هستند و از این لحاظ نسبت به گزینه های دیگر برتری پیدا می کنند.

میز بامبو

بامبوها برای ساخت انواع میز نیز به کار می آیند. اگر از میزهای عسلی فعلی در چیدمان فضای نشیمن خود خسته شده اید یا به یک میز کوچک نیاز دارید که همیشه در دسترس تان باشد و دقیقا کنار مبل راحتی تان جای بگیرد، حتما میزهای بامبو را در نظر داشته باشید. این میزها به خاطر وزن کمی که دارند به راحتی حرکت داده می شوند و به خاطر ظاهر گرم و زیبای خود با اغلب سبک ها و رنگ ها در دکوراسیون منازل مختلف به خوبی ست می شوند.

 

 

 

 

تحریریه پویانو