نحوه استفاده از پوست گاو برای ایجاد یک دکوراسیون کابویی شیک

پوست گاو

نحوه استفاده از پوست گاو برای ایجاد یک دکوراسیون کابویی شیک

پوست گاو
پوست گاو

اخیرا پوست و چرم گاو دوباره به دکوراسیون داخلی بازگشته و در خانه‌هایی با تم مدرن یا معاصر محبوب و پر طرفدار شده است. این نوع دکوراسیون محیط را بسیار گرم و راحت و خودمانی تر جلوه می‌دهد. پوست گاو را می‌توان به انواع  مختلف قالیچه، و در بافت مبلمان استفاده کرد. پوست گاو عثمانی همراه با سایر انواع مبلمان‌هایی با پارچه خز در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار دارند. وجود آنها در دکور خانه، رنگ، طرح و بافت را به فضا اضافه می‌کند. اما کی و چطور باید از این پوست ها استفاده کنید؟

پوست گاو
پوست گاو

یک پوست گاو عثمانی را می‌توان در ترکیب با سایر قطعات مبلمان و وسایل چیدمان خانه مثل فرش‌ها یا صندلی‌ها به خوبی ست کرد. شما می‌توانید همه را در یک جا قرار دهید و یا به صورت پراکنده در سراسر خانه با یک هارمونی مناسب پخش کنید.

3

در نهایت شما مجموعه‌ای از عناصر الگو را خواهید داشت، هر کدام با ویژگی منحصر به فرد خود اما در عین حال سازگار و همگن با سایر عناصر اطراف. در تصویر بالا می‌بینید که ترکیب سیاه و سفید بخصوص، جلوه‌ای شیک و مد روز به فضا داده است.

همچنین شما می‌توانید به انتخاب خود از چندین مدل از پوست حیوانات استفاده کنید. مثلا مجموعه‌ای از چهارپایه ها و نشیمن عثمانی هر کدام با تریکبی از طرح ها و رنگ‌های متفاوت. آنها در عین تفاوت‌های منحصر به فردشان می‌توانند با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

4
5

اگر شما واقعا قصد ایجاد یک استایل شیک کابویی دارید باید تم مورد نظرتان کمی بیشتر از یک صندلی پوشیده شده با پوست گاو باشد. مثل این طرح  بی نظیر از از شاخ‌های گوزن به عنوان پایه چهارپایه. شما می‌توانید طرح‌ها و الگوهای متنوع‌تری را امتحان کنید.

6

یک فضای خودمانی و شیک را با یک چهارپایه یا صندلی عثمانی به محیط دفتر خانگی خود وارد کنید. از این وسایل به عنوان تکمیل کننده ست میز کار روستایی اما در عین حال شیک خود استفاده کنید. این میز کار دارای سطحی پوشیده شده از چرم و دسته های چرمی بر روی کشوها است.

7

استفاده‌های متنوع بسیاری می‌توان از این چهارپایه‌های عثمانی( اتومن)  عجیب و در عین حال جالب کرد. آنها را به عنوان قطعات تزئینی و یا به عنوان نشمین گاه اضافه در کنار مبل و مانتان در اتاق نشیمن استفاده کنید و یا اینکه آنها را به اتاق خوابتان ببرید و به عنوان پاتختی استفاده کنید.

8

الگوی چند تکه بر روی نشمین گاه به آن جلوه جذاب و سرگرم کننده‌ای داده است و در عین آن حال آن را بسیار تطبیق پذیر با انواع عناصر و دکورها ساخته است به طوریکه می‌توانید آن را با الگوها و طرح‌های مختلف به صورت هارمونیکی مچ کنید.

 

در این شکل هم طرح مشابهی از یک چهارپایه عثمانی را می بینیم. از شکل و ظاهر آن می‌توان فهمید که این میز حتی برای استفاده به عنوان یک میز قهوه خوری هم مناسب است چرا که ابعاد مناسب را دارد. این میز می‌تواند نقطه کانونی اتاق نشیمن باشد و یا حداقل در یک فضای کوچک دوستانه نشیمن، مرکز توجه باشد.

10

بعض از چهارپایه های عثمانی حتی خودشان دارای یک قفسه سر خودند که خود گواهی بر چند منظوره بودنشان است. شما به راحتی می‌توانید آنها را به عنوان میز چای خوری، به عنوان یک نشیمن گاه اضافه و یا حتی به عنوان یک قطعه تزئینی در محل ورودی خانه و یا در سالن استفاده کنید. در هر صورت در هر جایی که قرار گیرند محیط را بسیار گرم و صمیمی می‌کنند.

منبع: homedit

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو|نزاکتی