پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی و با استفاده عالی و بهینه از فضا

پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی و با استفاده عالی و بهینه از فضا

پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی و با استفاده عالی و بهینه از فضا

پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری ؛ اکثر آپارتمان ها فضای محدودی دارند اما بیشتر آن ها با خلاقیت طراحان داخلی به فضایی کاربردی تبدیل می‌شوند. این واقعا تنها به این بستگی دارد که طرح بندی آن فضا چگونه صورت بگیرد. حتی آپارتمان های فوق العاده کوچک هم می‌توانند کاربردپذیر و سودمند باشند زمانی که طرح بندی آن ها به درستی انجام شده باشد و طرح های خلاقانه ای برای مبلمان آن در نظر گرفته شود.

امروز، قصد داریم آپارتمانی را به شما نشان دهیم که مساحت کف آن تنها 34 متر مربع است.

این آپارتمان توسط ساکنان  قبلی اش به عنوان محل سکونت موقتی استفاده می‌شد. زمانی که بازسازی و تعمیرات در حال انجام بود، ساکنان در آن حضور داشتند. به علاوه آن محلی برای هم نشینی با دوستان و بستگان و نیز برای کار و استراحت ساکنان در نظر گرفته شده بود.

مالک جدید این آپارتمان تحت پروژه ای به نام Igralnaya از طراح داخلی، طراحی به سبک اسکاندیناوی با دیوارهای رنگ روشن و متریال‌های طبیعی در دکوراسیون را درخواست می‌کند.

گذشته از آن، مالک خانه خواستار اجزایی با تاکیدهای رنگی و مشکی نیز در فضای داخلی خود بود. طراح باید بنا را بر این می گذاشت که تمام اجزا و توابع لازم را به خوبی در مساحت 34 متری یک آپارتمان جای دهد. به علاوه  او باید رویه خود را به گونه ای انتخاب می کرد تا همچنان مقداری فضا خالی بماند تا آپارتمان خیلی شلوغ و نامنظم به نظر نرسد. هدف از این طراحی حفظ ماهیت کل فضا بود.

یک پارتیشن سبک چوبی در فضا استفاده شد که فضا را از نظر بصری تفکیک می‌کرد اما از آن نور عبور می‌کرد و متخلخل بود، بنابراین فضا را کوچک تر نمی‌کرد.

بیایید نگاهی به طرح فضای داخلی این آپارتمان در زیر بیندازیم.

طراح: Geometrium

سبک: اسکاندیناوی

نوع فضا: داخلی

ویژگی خاص: یک فضای داخلی با طراحی داخلی زیبا در آپارتمانی به مساحت 34 متر که دارای تختی کشویی بوده که به سمت اتاق پذیرایی به بیرون کشیده می‌شود.

1

این اتاق پذیرایی جایی است که ساکنان تمایل دارند در آن به استراحت، گپ و گفتمان با دوستان یا حتی تماشای فیلم روی یک پروژکتور بپردازند.

دو تخت در این فضا مشاهده می‌شود که یکی از آن ها یک تخت دونفره است و دیگری مبل تخت خواب شوی اتاق پذیرایی می‌باشد.

اما با وجود این وسایل در پذیرایی، حس وسعت مکان فضا همچنان حفظ شده است.

2 پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی
پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی

 

در این جا یک شومینه الکل سوز می‌بینید که در داخل یک کمد لباس ساخته شده است.

این شومینه به فضا حس گرما داده و جوی گرم و دنج فراهم می‌کند. به علاوه در سبک اسکاندیناوی بودن این خانه نیز موثر است.

کیسه‌های لوبیایی شکل به عنوان صندلی هایی استفاده شده اند که به راحتی می‌توان آن ها را در هر سوی اتاق حرکت داد. قرار دادن تخت خواب درون پودیوم در این خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

3

راهرو ورودی تمام خصوصیات لازم از جمله مکانی برای پنهان کردن کفش ها، شلفی برای آویزان کردن کلیدها، چوب لباسی برای آویزان کردن کت ها و یک قفسه با درب کشویی را دارا می‌باشد.

در سمت دیگر یک کمد لباس وجود دارد که روی آن با روکش پوشانده شده است و آینه بزرگ کنار آن نیز طرف دیگر درب حمام است.

4 پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی
پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی

دورتادور فضای غذا خوری با رنگ های سفید احاطه شده و نیز یک نیمکت توکار کوتاه زیر پنجره قرار داده شده که محلی برای مطالعه یا استراحت فراهم کرده است.  در این جا یک میز گرد تاشو با صندلی های سفید در اطراف آن وجود دارد. دکورهای دیواری این فضا نیز جلوه زیبایی دارند.

5

تمام لوازم ضروری پخت و پز در این آشپزخانه جاسازی شده است از جمله یک یخچال توکار.

درون یکی از کابینت ها نیز ماشین لباس شویی و خشک کن قرار داده شده است.

6

 

ساکنان این آپارتمان آشپزخانه ای می‌خواستند که نه تنها مکانی برای آماده سازی غذا باشد بلکه جایی برای آرامش گرفتن و گذراندن اوقات فراغت نیز باشد.

با این دیدگاه، این آشپزخانه به دو واحد مجزا تقسیم شده است؛ جایی برای پخت و پز و صرف شام و جای دیگری برای تماشای تلویزیون و گپ و گفت با دوستان.

یکی از ویژگی های دوست داشتنی این آشپزخانه دیوار پشت سینک آن است که در آن رنگ ها، نقش ها و بافت های مختلف درهم آمیخته اند.

7 پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی
پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی

 

حال به بخشی می‌رسیم که توجه شما را برمی‌انگیزد. در این جا یک پودیوم یا سکویی را می‌بینید که ساکنان از آن جا برای تماشای فیلم روی پروژکتور یا دورهمی استفاده می‌کنند. پروژکتور مذکور روی یک صفحه می‌تابد که از درون باکسی در بالای کابینت بیرون کشیده می‌شود.

اما این همه ویژگی های این بخش نیست، درون پادیوم یک تخت دونفره کشویی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان آن را جدا کرد.

 

8

در این جا می‌بینید زمانی که این تخت دونفره از پادیوم بیرون کشیده شود نمای اتاق پذیرایی چه شکلی می‌شود. شگفت آور نیست؟

9

 

و این جا تصویری واضح از نحوه کارکردن آن وجود دارد. شما می توانید تفاوت فضا را زمانی که درون پودیم است و زمانی که بیرون کشیده می شود ببینید. جالب نیست؟

10

 

در این بالکن، فرد می‌تواند از آن به عنوان جایی برای کار یا استراحت استفاده کند.برای کار و فعالیت یک میز تحریر نیز در این جا قرار داده شده است.

از آن جایی که این بخش از اتاق پذیرایی و آشپزخانه کاملا جداست و فضای دنجی دارد برای کار کردن ایده آل است. به علاوه در این جا نور طبیعی نیز جریان دارد.

11 پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی و با استفاده عالی و بهینه از فضا
پروژه بازسازی آپارتمان 34 متری به سبک اسکاندیناوی و با استفاده عالی و بهینه از فضا

دوش، سینک، میله حوله های گرم و شلف‌ها که می‌توانید در آن لوازم حمام خود را نگهدارید همگی در این حمام یافت می‌شوند.

در جای دوش گرفتن حمام از کاشی های سرامیک استفاده شده درحالی که در بقیه حمام تنها رنگ ضد آب به کار رفته است.

یک شلف باز باریک و بلند درست کنار توالت برای قرار دادن وسایل نصب شده است.

در سمت بالای توالت یک نرده برای عملکرد دوکاره اضافه شده است. یکی از دیوارها دارای آینه بلندی می‌باشد که از نظر بصری اندازه و ابعاد این حمام کوچک را وسعت بخشیده است.

Geometrium(طراح این خانه) همانند دیگر فضاهایی که روی آن کرده ، در این جا نیز برای طراحی زیبای این خانه شاهکار کرده است.

اما صرف نظر از جذابیت ظاهری این فضا، کارکرد و سودمندی این آپارتمان نیز بسیار قابل توجه است.

ویژگی خوب دیگر این آپارتمان این است که از سبک اسکاندیناوی در آن استفاده شده که آن را از نظر بصری چشم نواز، گرم و جذاب کرده است.

چیزی که زیبایی این خانه را بیشتر می‌کند استفاده از رنگ سفید برای دیوارها و سقف و نیز رنگ زیبای کفپوش است. طراح این خانه در انتخاب مبلمانی خلاقانه نیز ماهرانه عمل کرده است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover